پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴

آیین بزرگداشت روز اردبیل +تصاویر

آیین بزرگداشت هفته استان اردبیل با حضور مسئولان استان اردبیل و جمعی از مفاخر و فرهیختگان اردبیل در مجتمع فرهنگی فدک برگزار شد.

به گزارش ابصارخبر، شامگاه جمعه آیین بزرگداشت هفته استان اردبیل با حضور مسئولان استان اردبیل و جمعی از مفاخر و فرهیختگان استان  به همراه سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل ، مصطفی دنیز محقق و صفویه پژوه ترکیه ای و اجرای برنامه های شاد در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد.

نادر فلاحی دبیر اجرایی هفته استان اردبیل در ابتدای این مراسم با بیان اینکه 4 مرداد سرآغاز تشکیل حکومت صفویه در اردبیل است گفت: اردبیل از از زمانیکه تاریخ گواه است سرزمین ظهور و بروز علما، دانشمندان، قهرمانان و حاکمان مقتدر و مهدتمدن و پایتخت حسینیت بوده است به همین دلیل اختصاص هفته ای خاص برای استان اردبیل ضروری است.
وی بابیان اینکه باید کارگاه های تخصصی و نشست های علمی مربوط به رمزگشایی از ناگفته های اردبیل راه اندازی شود، گفت: شایسته است پژوهشگران در این باره همت کرده  و با غبارروبی از گذشته اردبیل بر اعتبار این استان در تاریخ بیافزایند

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به برگزاری مراسمات هفته نکوداشت اردبیل اشاره کرد و گفت: این کار مهم با حضور همه دستگاه های اجرایی، سازمان ها و نهادهای مردمی در حال برکزاری است که در جای خود بی نظیر و مثال زدنی است.

وی تصریح کرد: برگزاری هفته اردبیل این امکان را فراهم کرده است تا بیش از این داشته های فرهنگی استان مورد توجه قرار گرفته و در راستای ارتقای آن گام های مثبت برداشته شود تا از عقب افتادگی های استان نیز کاسته شود.

فلاحی در پایان سخنان خود از برگزاری همایش نقش صفویه در شکوفایی شیعه در ایران خبرداد و گفت: این همایش همزمان با مراسم اختتامیه هفته بزرگداشت اردبیل در منطقه کلخوران برگزار خواهد شد.

 وی تصریح کرد: در این مراسم از فرهیختگان نامی استان اردبیل در رشته های مختلف تجلیل خواهد شد.

محمد فیضی نماینده مردم اردبیل در مجلس نیز در این مراسم ضمن قدردانی از متولیان این برنامه گفت: برای اینکه هفته اردبیل در تقویم رسمی کشور درج شود لازم است طی درخواست نامه ای از سوی مسئولان استان در شورای انقلاب فرهنگی مطرح شود تا پس از آن پس از مطالبه گری های لازم از مسئولان مربوطه شاهد درج نام هفته اردبیل در تقویم رسمی کشور نیز باشیم.

تلاوت قرآن کریم توسط عبدالحسین محمد پور از پیشکسوتان و قاریان بین المللی استان اردبیل، پخش نماهنگ اردبیل،رونمایی از تصویرنگاری شهید مدافع حرم علی آقایی، اجرای زنده پارسا خائف نوجوان اردبیلی و اجرای زنده گروه های موسیقی از جمله برنامه های این مراسم بود.

هفته اردبیل با بیش از هفتاد برنامه متنوع  از چهارم تا دهم مرداد ماه در این شهر برگزار می شود.

انتهای پیام/ج