پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اردبیل خبرداد

راه اندازی 11 رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی اردبیل / دانشجویان علمی کاربردی از تخفیف شهریه دانشجویی برخوردار شوند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل از راه اندازی 11 رشته محل جدید در مراکز آموزشی استان خبرداد و گفت: علاقمند به تحصیل در این دانشگاه می توانند از 27 مرداد جهت ثبت نام به مراکز آموزشی علمی کاربردی در سطح استان مراجعه کنند.

به گزارشابصارخبر، داریوش لطیفی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت های علمی و فرهنگی این دانشگاه پرداخت و گفت: ثبت نام متقاضیان ورود به بزرگترین دانشگاه مهارتی کشور در مقطع کاردانی 27 مردادماه و مقطع کارشناسی 2 شهریور ماه است.

فعالیت 13 مرکز آموزشی در دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر  ۱۳ مرکز آموزش علمی و کاربردی در شهرستان های اردبیل، گرمی و پارس آباد فعالیت می کنند، گفت: دانشگاه علمی کاربردی اردبیل در ۱۱۲ کد رشته محل و آمده پذیرش بیش از ۷ هزار دانشجو است.

لطیفی با بیان اینکه  در حال حاضر 7۱ رشته  در مقطع کاردانی و 4۱ رشته در مقطع کارشناسی در استان اردبیل وجود دارد، گفت: از آنجاییکه دانشجویان این دانشگاه 100 درصد مربوط استان اردبیل هستند، بنابراین خروجی های این دانشگاه نیز در خود اردبیل به کارگیری می شوند و از این لحاظ نیروهای پرورش یافته در دانشگاه اردبیل ، به پیشرفت استان کمک خواهند کرد.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین رسالت دانشگاه جامع علمی و کاربردی پرداخت و با بیان اینکه در حال حاضر گرایش دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارتی است، خاطرنشان کرد؛ اساس دانشگاه علمی کاربردی صرفا آموزش مهارت بر اساس نیاز روز جامعه و بازار است و به همین خاطر برخلاف سایر دانشگاه های نظری جذب به هر عنوان و مدرک محوری در این دانشگاه جایگاهی ندارد.

انتقال رشته های دارای متقاضی مراکز منحل شده به مراکز آموزشی مشابه

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تعطیلی بعضی از مراکز این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: مراکزی که وابسته به مراکز دولتی بودند بنابه مصوبه شورای عالی اداری از ادامه فعالیت بازماندند ولی ما سعی کردیم تا حد ممکن رشته های این مراکز را به واحدهای مشابه انتقال دهیم تا متقاضیان این رشته ها بتوانند با مهارت آموزی علاوه بر اشتغال خود زمینه های پیشرفت استان را نیز فراهم کنند.

راه اندازی 11 رشته محل جدید در مراکز آموزشی استان

وی از راه اندازی رشته های جدید در این دانشگاه خبرداد و گفت: رشته‌هایی چون عکاسی خبری، برق و تاسیسات، باغبانی، مددکاری اجتماعی، اورژانس اجتماعی و آسانسور در مقطع کاردانی و عکاسی خبری در مقطع کارشناسی به مراکز آموزشی استان اردبیل افزوده شدند تا جوابگوی نیاز جامعه و متقاضیان مهارت آموزی باشند.

مرکز آموزش فرماندهی نیروی انتظامی راه اندازی شد

لطیفی در ادامه سخنان خود به مراکز آموزشی حاکمیتی و نهادهای حکومتی نیز اشاره کرد و گفت: مرکز آموزش فرماندهی نیروی انتظامی استان به منظور افزایش مهارت پرسنل خود و علاقمندان مهارت اموزی برای اولین بار در رشته های کاردانی حرفه‌ای انتظامات و حراست فیزیکی، کاردانی پیشگیری انتظامی و تربیت بدنی پایه تیراندازی در مهرماه سالجاری دانشجو می پذیرد.

وی افزود: مراکز آموزشی وابسته به دادگستری و هلال احمر نیز مثل گذشته پذیرای متقاضیان هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص راه اندازی رشته های مربوط به گردشگری نیز گفت: این رشته ها در مرکز آموزشی وابسته به میراث فرهنگی قرارداشت که به دلیل مصوبه شورای عالی اداری منحل شد ولی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بر حسب وظیفه و نیاز روز استان رشته های این مرکز آموزشی را به مراکز وابسته به فرهنگ و هنر منتقل کرد تا متقاضیان این رشته  بتوانند جهت مهارت اموزی و ارتقای دانش خود به این مراکز آموزشی مراجعه کنند.

انتخاب مرکز آموزشی ذوب آهن اردبیل به عنوان مرکز آموزشی نمونه کشوری

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افتخارات علمی و فرهنگی و ورزشی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: مرکز آموزشی ذوب آهن اردبیل در سالجاری از لحاظ مهارت آموزی نمونه کشوری شد.

لطیفی به جشنواره های قرآنی نیز دانشگاه در سطح کشوری نیز اشاره کرد و گفت استان اردبیل در طول سالیانن متمادی در این جشنواره با کسب رتبه های برتر افتخارآفرینی کرده است.

وی فعالیت های ورزشی دانشجویان این دانشگاه را نیز یادآور شد و گفت: تیم کشتی اردبیل در مسابقات دانشجویان کشور با کسب رتبه های برتر خوش درخشید.

دانشجویان علمی کاربردی از تخفیف شهریه دانشجویی برخوردار شوند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل به وام های دانشجویی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه هر دانشجو در طول مقطع تحصیلی از 2میلیون تومان تحصیلی برخوردار است از نمایندگان مجلس خواست تا با تصویب لایجه ای دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی را مشمول تخفبف در شهریه دانشجویی کنند چراکه در شرایط فعلی اقتصادی حاکم بر کشور دانشجویان برای ادامه تحصیل و مهارت آموزی حامی مالی ندارند و تمام مخارج دانشگاهی را باید خود تأمین کنند.

لطیفی در ابتدای سخنان خود هفته خبرنگار را گرامی داشت و گفت: خبرنگاری علاوه بر داشتن سواد و دانش لازم، ذوق و هنر را می طلبد که تکمیل کننده این حرفه نیز جسارت است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران افکار عمومی جامعه را شکل می دهند گفت: خبرنگاران در تصمیم سازی بسیاری از تصمیمات سیاستمداران نقش مهمی دارند

 

انتهای پیام/ج