پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
مسئول شورای علمی بینش مطهر استان اردبیل خبرداد؛

برگزاری برنامه های تربیت پایدار در مکتب علمدار تا پرده خوانی واقعه کربلا در اردبیل

مسئول شورای علمی بینش مطهر استان اردبیل از برگزاری ویژه برنامه های ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) اردبیل خبرداد و گفت: این برنامه ها با هدف تقویت شعور حسینی و بصیرت افزایی عاشورایی در جامعه برگزار می شود.

حجت الاسلام علی اکبر جلالی مسئول شورای علمی بینش مطهر استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر، به جایگاه برنامه های عزاداری محرم و صفر در اردبیل اشاره کرد و گفت: به لطف اهل بیت برنامه های عزاداری هر سال با شور بیشتر دنبال می شود به همین جهت در راستای توازن و تقویت شعور حسینی بین عزاداران اباعبداله الحسین(ع) در اردبیل ویژه برنامه هایی در ابعاد مختلف و در قالب های نوین برای عزاداران در همه سنین در مصلی اردبیل پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در دهه اول ماه محرم رویکرد برنامه ها تبین اهداف امام حسین(ع) در مورد قیام حضرت است، گفت: تبیین مسئله امر به معروف و نهی از منکر و تربیت عاشورائی با عنوان تربیت پایدار در محضر علمدار و در قالب سلسله همایش های علمی با حضور حجت الاسلام عزیزی از سخنرانان کشوری برای خانواده ها برگزار می شود.

جلالی از برگزاری نمایشگاه های متنوع در قالب های عکس نوشته، پوستر و هنرهای تجسمی در این ویژه برنامه خبرداد و گفت: در این نمایشگاه سعی شده تا سیره عملی، رفتاری و اخلاقی امام حسین(ع) در معرض دید عزاداران حسینی قرار گیرد.

وی به روزهای تاسوعا و عاشورا حسینی در اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: در این روزهای عظیم الشان نیز مسئله علل همراهی و عدم همراهی برخی خواص در قیام عاشورا و مهمترین آنها بحث دافعه و جاذبه این واقعه مهم در جهان پرداخت خواهد شد.

مسئول شورای علمی دبیرخانه بینش مطهر استان اردبیل در ادامه سخنان خود به برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان نیز در این ایام نیز اشاره کرد و گفت: روایتگری قصه های کربلا، نقاشی با موضوعات وقایع عاشورا، دلنوشته های عاشورایی از جمله برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان در دهه اول محرم است.

وی از راه اندازی غرفه پاسخگویی به احکام شرعی و غرفه گفتمان دینی و رفع شبهات ویژه ایام محرم در مصلی اردبیل خبرداد و گفت: نمایشگاه منازل حجاز تا کربلا،، نمایشگاه بصیرت افزایی شناخت شمر زمانه،  تبیین خواص بی بصیرت  از جمله فوق برنامه های است که توسط کانون فرهنگی مشفقین اردبیل در این مصلی برگزار می شود.

جلالی در پایان سخنان خود با بیان اینکه ویژه برنامه های ماه محرم بصورت خودجوش و مردمی  همه روزه از ساعت 15 الی 19 برگزار می شود، از عموم عزادران حسینی جهت شرکت در برنامه های معاونت فرهنگی ستاد نماز جمعه اردبیل دعوت کرد.

انتهای پیام/ج