پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان اردبیل خبرداد؛

برپایی موکب عزاداری دانش آموزان در اردبیل برگزار می شود

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان اردبیل گفت: همزمان با هشتمین روز محرم و با اعلام ارادت و وفاداری به سید و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع) موکب عزاداری دانش آموزان استان اردبیل به راه می افتد.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، محسن امینی مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان اردبیل از راه اندازی موکب عزاداری دانش آموزان در اردبیل خبرداد و گفت : دانش آموزان رهرو مکتب حسینی در ماه محرم و به یاد شهدای کربلا ، به رسم سنت هر ساله اعلام وفاداری خود را به سید و سالار شهیدان اعلام داشته و مشق دلداگی را در مکتب خانه حسینی دوباره مرور می کنند.

وی افزود: هم زمان با سراسر کشور و در هشتمین روز از ماه محرم دسته عزاداری هیئت انصارالمهدی (عج) اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان اردبیل در بازار تاریخی اردبیل عزاداری با شکوهی را به راه می اندازند.

امینی گفت: در این مراسم دانش آموزان از مدارس مختلف گرد هم می آیند تا هم دل و هم صدا لبیک حسین گویان همراه با سایر دستجات عزاداری محلات شش گانه اردبیل با آرمان های بزرگ عاشورا بیعتی مجدد ببندند.
وی افزود : بدون شک برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) نقش مهم و راهبردی در حفظ اسلام ناب محمدی (ص) و تربیت نسل مؤمن و انقلابی داشته و ایثار و شهادت یکی از بنیادی ترین مفاهیم در مذهب شیعه بوده و امام حسین (ع) معلم این مفهوم در کل تاریخ بشریت است.

انتهای پیام/ج