پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان استان اردبیل:

مکتب حسینی ، بهترین الگوی سبک زندگی برای جوانان است/ امر به معروف و نهی از منکر بارزترین ویژگی نوجوان عاشورایی

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان استان اردبیل حادثه کربلا و مکتب حسینی را بهترین سبک و الگوی زندگی دانست و گفت: یکی از دلایل ماندگاری نهضت عاشورا حضور جوانان و نوجوانان در این میدان است.

محسن امینی مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان استان اردبیل در گفتگو با ابصارخبر، حادثه کربلا و مکتب حسینی را بهترین سبک و الگوی زندگی دانست و گفت: یکی از دلایل ماندگاری نهضت عاشورا، حضور جوانان و نوجوانان در این میدان است.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی های نوجوانان عاشورایی پرداخت و گفت: اگر بخواهیم یک جوان و نوجوان عاشورایی بشویم باید مانند شهدای کربلا محب و عاشق اهل بیت (ع) و عامل به احادیث و قرآن باشیم.
وی ایمان به راه حق را دومین ویژگی جوان و نوجوان عاشورایی خواند و گفت: ایمان باعث انگیزه می شود به طوریکه دلیل استواری شهدای کربلا نیز ایمان به راه حقشان بود.

امینی ویژگی دیگر نوجوان و جوان عاشورایی را بصیرت دانست و گفت : بصیرت باعث می شود تا جوان و نوجوان در فتنه ها و دسیسه های دشمن حق را از ناحق تشخیص داده و نسبت به تعالیم دین و عدم انحراف از آن معرفت پیدا کند.
وی از عفت و پاک دامنی، ایثار، استقامت و پایداری، ولایت مداری و صبر و شکیبایی بوده و نماز اول وقت و امر به معروف و نهی از منکر از برجسته ترین ویژگی های نوجوان و جوان عاشورایی  نام برد.

امینی در پایان سخنان خود به سخنان حضرت قاسم بن الحسن (ع) در آخرین لحظات شب عاشورا با حضرت امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: وقتی انسان ایمان به مسیر حق خویش داشته باشد ، از مرگ در راه خدا نمی ترسد و آن را از عسل شیرین تر می داند.

انتهای پیام/ج