پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
گزارش تصویری؛

اجتماع عظیم حسینیان اردبیل در روز عاشورا

امام جمعه مشگین شهر در اجتماع بزرگ حسینیان اردبیل در روز عاشورا به تبین رسالت های امام حسین(ع) در قیام کربلا پرداخت و گفت: ترویج دینداری، معرفی امام به امت و امر به معروف و نهی از منکر سه رسالت مهم امام حسین(ع) در قیام کربلا است.

به گزارش ابصارخبر، بعد از ظهر امروز حسینان اردبیل بعد از اقامه نماز ظهر عاشورا با اجنماع در میدان عالی قاپو همزمان با لحظات شهادت امام حسین(ع) به عزاداری پرداخته و با اهداف قیام کربلا تجدید میثاق کردند.

حجت الاسلام  احمدرضا باوقار امام جمعه مشگین شهر در اجتماع بزرگ حسینیان اردبیل به تبیین رسالت های امام حسین(ع) در قیام کربلا پرداخت و گفت: ترویج دین و دینداری، شناساندن امام به امت و معرفت به امام و ولی زمان در کنار احیای امر به معروف و نهی از منکر را سه رسالت مهم امام حسین(ع) در قیام کربلا عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در همه دوران ها افرادی وجود دارند که ادعای دینداری می کنند گفت: عمل کنندگان به دین  در هر دوره ای کم هستند.

باوقار  با بیان اینکه دین درخت پرثمر و تنومندی است، گفت: دین در واقع مجموعه ای از اعتقادات، باورها و رعایت بایدها و نبایدها است که در آن ایمان به عنوان  اصل، نماز ریشه ، شاحه هایش روزه، برگ هایش حسن خُلق و ثمره اش ترک گناه است.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه ایمان سراسر عمل است، تصریح کرد: امام حسین(ع) جان خود را در راه زنده نگه داشتن دین خدا در زمین، تقدیم کرد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در واقعه کربلا  سه بار از دین نام برده و از آن دفاع کردند، خاطرنشان کرد: زمانیکه امام حسین(ع) در گودال قتلگاه بود و دشمنان به سمت خیمه ها جهت غارت  حمله بردند گفت:  اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.

امام جمعه مشگین شهر در ادامه سخنان خود به تشریح دومین رسالت امام حسین(ع) در قیام کربلا پرداخت و گفت: شناساندن امام زمان و اهمیت پیروی از ایشان، دومین رسالت امام حسین(ع) در قیام کربلا بود تا به مردم نشان دهد جامعه بدون ولی و رهبر روی سعادت نخواهند دید.

وی گفت: امام حسین(ع) به این خاطر قیام کرد که  دشمنان اسلام مسیر جامعه در رسیدن به امامت را منحرف کرده بودند.

باوقار وظیفه مردم در هر عصر و دوره ای را شناخت امام زمان و تبعیت از ولی فقیه عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) در قیام کربلا در واقع رسالت عظیم معرفی امام به امت را بر عهده گرفت.

این مبلغ اسلامی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان رسالت عملی امام حسین(ع) در قیام کربلا نام برد و گفت: عنصری ترین عامل قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.

وی با بیان اینکه معنویت در جامعه آن دوران کم رنگ بود و غیرت دینی افول کرده بود، گفت: حیات جامعه اسلامی در ایجاد حساسیت در اجرای احکام الهی است.

وی وقوع فتنه ها را نتیجه توجه نکردن به اجرای احکام الهی دانست و گفت: اگر همه مردم نسبت به اجرای همه احکام الهی حسیاسیت نشان دهند جامعه سعادتمند خواهد شد.

شعرخوانی و مداحی از جمله برنامه های اجتماع عظیم عزاداران حسینی اردبیل در عصر عاشورا بود.

انتهای پیام/ج