پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲

بیانیه بسیج دانشجویی به مناسبت 13 ابان

در این بیانیه امده است: افول قدرت استکباری ایالات متحده ی آمریکا در سایه ی مقاوت فعال ملت ایران؛ در سایه ی رهنمود های حکیمانه ی مقام معظم رهبری که به ویژه در بیانیه ی گام دوم انقلاب نیز ترسیم شده است، باید سرلوحه ی گروه های مقاوت و جریان های آزادی بخش قرار گیرد.

به گزارش ابصارخبر، روابط عمومی بسیج دانشجویی استان اردبیل در آستانه یوم الله سیزده آبان با صدور بیانیه ای، آحاد مردم را برای راهپیمایی دشمن شکن یوم الله سیزده آبان دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است: 13 آبان تداعی کننده ی اوج بصیرت و ایمان جوانان مومن و انقلابی ایران اسلامی و از ماندگارترین حوادث در تاریخ انقلاب و نقطه ی عطفی در تجلی روح استکبار ستیزی و استقلال طلبی و نایل شدن به اوج قله های عزت و اقتدار است.

این بیانیه می افزاید: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343 در اعتراض به لایحه ی ننگین کاپیتولاسیون، کشتار وحشیانه و بی رحمانه ی دانش آموزان انقلابی به دست رژیم ظالم پهلوی در سال 1357 و تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) در سال 1358 از جمله وقایع مهم و ماندگار در 13 آبان می باشد.

در 13 آبان 1358 لانه ی جاسوسی آمریکا که مرکز توطئه و تدوین نقشه های شوم و اتاق فکر استکبار برای ضربه زدن به نظام اسلامی بود توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) تسخیر شد که امام خمینی آن حادثه ی عظیم را انقلاب دوم نامیدند.

بدون شک ایمان، بصیرت، شور انقلابی و تشخیص صحیح و به موقع دانشجویان ، نشأت گرفته از قیام کربلا و اندرزهای عاشورا بود که نقشه های شوم آمریکا برای اضمحلال، منزوی کردن و ضربه زدن به ایران اسلامی را در نطفه خفه ساخت. توطئه ها و جنایت های دولت آمریکا هرگز از حافظه ی تاریخی ملت ایران به محاق فراموشی سپرده نخواهد شد و شعار مرگ بر آمریکا با مشت های گره کرده و با صلابت تر از گذشته طنین انداز خواهد گشت.

بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل ضمن گرامی داشت یوم الله 13 آبان و دعوت از عموم ملت شریف ایران جهت شرکت در راه پیمایی آن روز و با تأکید دوباره بر فرمایش آن پیر فرزانه که «آمریکا شیطان بزرگ است» موارد ذیل را خاطر نشان می سازد:

مبارزه با استکبار جهانی و دولت های ظالم و خودکامه و حمایت از ملت های مظلوم و مستضعف جهان به عنوان راهبرد دائمی و غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی ایران بوده است و سرسوزنی از ارزش های اصیل نظام ، قابل مسامحه نخواهد بود و امسال نیز شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس با مشت های گره کرده ی ملت انقلابی ایران پرشور تر از همیشه در اقصی نقاط کشور طنین انداز خواهد شد.

دشمنی دیرینه ی ایالات متحده ی آمریکا و همپیمانان آن با نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران درطول41سال گذشته به انحاء مختلف قابل مشاهده بوده است و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب؛ هرگونه خوشبین بودن و اعتماد به آمریکا نتیجه ای جز خواری و ذلت برای ملت ایران در پی نخواهد داشت.

افول قدرت استکباری ایالات متحده ی آمریکا در سایه ی مقاوت فعال ملت ایران؛ در سایه ی رهنمود های حکیمانه ی مقام معظم رهبری  که به ویژه در بیانیه ی گام دوم انقلاب نیز ترسیم شده است، باید سرلوحه ی گروه های مقاوت و جریان های آزادی بخش قرار گیرد.

از قوه قضائیه و در رأس آن آیت الله رئیسی که در مبارزه با فساد و مجازات مفسدان و اخلالگران اقتصادی، بدون توجه به ملاحظات و جایگاه حقیقی و حقوقی افراد و در اجرای عدالت و قانون، سرسوزنی مماشات انجام نمی دهد تقدیر و تشکر به عمل می آید و انتظار می رود سایر قوا و مسئولین کشور نیز، این رویه را درپیش گیرند.

از دولت محترم انتظار می رود در خصوص بهبود وضعیت معیشتی مردم به ویژه طبقات آسیب پذیر و محروم جامعه، ایجاد اشتغال و مهار تورم، بار کار جهادی و شبانه روزی، اقدامات اساسی انجام دهد و از پرداختن به مسائل حاشیه ای و اظهار نظر های  بی پایه به شدت احتراز نماید.

انتهای پیام/ج