پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
در جلسه قرارگاه راهیان نور دانشجویی مطرح شد؛

1000دانشجوی اردبیلی به راهیان نور جنوب کشور اعزام می شوند

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل از اعزام بیش از 1000دانشجوی اردبیلی به اردوی راهیان نور جنوب کشور خبرداد و گفت: بازدید از پالایشگاه نفت آبادان، سد کرخه و بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) از جمله برنامه های جنبی و علمی این اردوی زیارتی است.

جلسه هماهنگی قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان اردبیل عصر امروز با حضور روسای دانشگاه های اردبیل و مسئولین فرهنگی دانشگاه ها و بسیج دانشجویی در سالن شورای دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

عزیز حبیبی رئیس قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم الهدی استان اردبیل و رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این جلسه با بیان اینکه راهیان نور یک حرکت عظیم فرهنگی است،گفت: همکاری دانشگاه های استان با بسیج دانشجویی در راستای برگزاری این حرکت عظیم ستودنی است.

وی در ادامه سخنان خود به استقبال پرشور دانشجویان جهت اعزام به اردوهای راهیان نور شمالغرب و جنوب کشور اشاره کرد و گفت: حضور دانشجویان در چنین برنامه های فرهنگی موجب تقویت بیشتر روحیه معنوی و ایثار و جهاد در آنان می شود.

حجت الاسلام عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز با بیان اینکه راهیان نور در واقع راه رسیدن به کمال و سعادت است، گفت: دانشجویان جوان در این سفر معنوی می توانند ضمن آشنایی با مسیر شهدا و ولایت، درس مدیریت جهادی را تمرین کنند تا در آینده بتوانند با تحصص و مهارتی که در دانشگاه ها می اموزند در پیشرفت و آبادانی کشور مثمر ثمر واقع شوند.

وی تبعیت از ولایت فقیه را مهمترین وصیت شهدا عنوان کرد و با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان بعد از این سفر انسان ساز دچار تحول عظیم می شوند، گفت: تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جوانان یکی از مهمتریندستاوردهای راهیان نور است.

پرویزپرزور مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز ضمن تقدیر از همراهی مسئولان دانشگاههای استان در برگزاری برنامه‌های بسیج دانشجویی، گفت: تعاون و همدلی بهترین مسیر برای گام نهادن در مسیر پیشرفت است. 

وی از اعزام بیش از هزار دانشجو از دانشگاه های سراسر استان اردبیل به اردوهای راهیان نور جنوب کشور خبرداد و گفت: این اردو در دو محور برادران و خواهران طی روزهای ۱۷ الی ۲۰ اسفند پیش بینی شده است.

وی در ادامه سخنان خود به مناطق عملیاتی مد نظر نیز اشاره کرد و گفت: زائران دانشجو در این سفر معنوی از مناطق عملیاتی دوکوهه، یادمان شهید حسن باقری، فکه، طلائیه، شلمچه، اروند کنار، هویزه، کانال کمیل و حنظه، معراج شهدای اهواز بازدید خواهند کرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در پایان سخنان خود به برنامه‌های جنبی این سفر علمی نیز اشاره کرد و گفت: بازدید علمی از بیمارستان صحرایی امام حسین (ع)، پالایشگاه نفت آبادان، سد کرخه و باغ موزه همدان نیز از جمله برنامه‌های جنبی و علمی این سفر معنوی پیش بینی شده است.

گفتنی است در ادامه این جلسه مسئولین دانشگاه ها و بسیج دانشجویی در خصوص برنامه های راهیان نور، اعزام و استقبال به تبادل اندیشه پرداختند.
 
انتهای پیام/ج