پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
یادداشت روز؛

شهدا، راهیان نور حقیقی

راهیان نور، آدمی را برای ادامه راهی نو و جدید مهیا می کند، زندگی سرشار از معنویت و عطر و بوی ایمان، روشی تازه و شیوه ای متفاوت از آنچه تا دیروز زندگی مادی بر انسان تحمیل می کند.

به گزارش ابصارخبر، 

حاتم رسولی از فعالان فرهنگی اردبیل در تازه ترین یادداشت خود به روز ملی راهیان نور اشاره کرد و نوشت: در طول سالهای اخیر جمع کثری از مردم برای بازید از مناطق عملیاتی به غرب، شمالغرب و جنوب کشور عزیمت می‌کنند تا با بهره گیری از این سفر معنوی، زندگی سرشار از معنویت داشته و عطر و بوی ایمان را در روند زندگی خود جاری کنند.

تاثیر این بازدیدها خصوصا بر روی نوجوانان و جوانان بر کسی پوشیده نیست. چراکه حضور آنها در مناطق عملیاتی فرصتی مغتنمی است تا ضمن آشنایی با جزییات عملیاتها و نحوه مقابله رزمندگان با دشمن، خود را برای مواجهه در برهه فعلی و جنگ های پیش رو اماده کنند.

فضای معنوی موجود در این مناطق هم چنین می‌تواند تداعی کننده حال و هوای معنوی رزمندگان در دوران دفاع مقدس باشد. رزمندگان  به مانند شیران روز و زاهدان شب هم در میدان رزم و نبرد جهاد می کردند و هم در میدان مبارزه با نفس جهادی دیگر را رقم می زدند، چراکه شبهای جبهه مملو از لطافت دعا و نیایش و سرشار از عطر نمازهای شب و شب زنده داریها و مناجات با پروردگار بود.

هنوز هم وقتی با دقت نظر به فضای مناطق عملیاتی توجه می کنیم عطر و بوی دعا و خودسازی رزمندگان قابل استشمام است. شب های جبهه فضای معنوی خودش را داشت. انگار ستاره های آسمان پایین می آمدند و راه روشن وصل را به سالکان کوی دوست نشان می دادند.

در حقیقت راهیان نور حقیقی، شهدا بودند که از فرصت پدید آمده کمال استفاده را کردند و راه عبودیت را پیمودند و به وصل جانان رسیدند. اینک برکت وجودی شهدا و رزمندگان پاک باخته در مناطق عملیاتی حس می شود. بازدیدکنندگان زمانی را به دور از همه تعلقات دنیوی که در اختیار دارند  می توانند از آن برای تصفیه و پالایش روح و روان خویش بهره جویند. زندگی مادی را کنار بگذارند و در کنار یادمانهای شهدا با آنها عهد ببندند که راه سرخ شهیدان خدایی را ادامه دهند.

فرصت این زیارت و این اردو را برای شناخت هرچه بیشتر خود به کار گیرند و خاطرات و مشاهدات و درد دلهای خود با شهدا را مکتوب کنند تا پس از بازگشت از مناطق و درفرصتی مناسب به بازخوانی آن پرداخته، حال و هوای دلچسب و فرح بخش زیارت راهیان کربلا را برای خود تکرار نمایند.

اردوهای راهیان نور این ویژگی را دارد که آدمی را برای ادامه راهی نو و زندگی جدید مهیا سازد. زندگی سرشار از معنویت و عطر و بوی ایمان. روشی تازه و شیوه ای متفاوت از آنچه تا دیروز زندگی مادی بر انسان تحمیل می کند. راهی به سوی کربلایی شدن. مسیری برای دینداری توام با شناخت و ایمان به ذات حضرت حق.

 

انتهای پیام/ج