پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
کارشناس مسائل مذهبی در اردبیل:

مدیریت بحران حضرت زینب(س)، نیاز امروز جامعه است

حجت الاسلام نوری کارشناس مسائل مذهبی در اردبیل ضمن تبیین نقش محوری حضرت زینب(س) در نهضت عاشورا به مدیریت بحران این بانوی بزرگ اسلام اشاره کرد و گفت: تنها با توسل، دعا و رعایت توصیه های بهداشتی پزشکان می توان از این برهه به سلامتی عبور کرد.

حجت الاسلام حسین نوری کارشناس مذهبی و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر، به تبیین نقش محوری حضرت زینب(س) در قیام کربلا پرداخت و گفت: حضرت زینب (س) در مدت یکسال و اندی از عمر پربرکت خود بعد از قیام عاشورا و مدیریت قدرتمند خود باعث شد علاوه بر صدور پیام کربلا به جهانیان، این نهضت تا ابد در تاریخ زنده بماند.

وی در ادامه سخنان خود به القاب حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: این بانوی بزرگ اسلام با توکل و توسل به خداوند متعال توانست ضمن مدیریت حوادث آن دوران، از بزرگترین امتحال الهی تاریخ نیز موفق و سربلند بیرون بیاید.

حجت الاسلام نوری جمله تاریخی و ماندگار حضرت زینب(س) در مجلس ابن زیاد بعد از واقعه عاشورا را یادآور شد و گفت: بیان این جمله که « من به جز زیبایی چیزی ندیدم» بیانگر قدرت معنوی و مدیریت حضرت زینب(س) در دل دشمن است.

این کارشناس مذهبی اردبیل در ادامه سخنان خود به مشکلات انسان مصیبت زده اشاره کرد و با بیان اینکه وقتی انسان دچار مصیبت می شود، از عملکرد خود پشیمان شده و دچار سرگردانی می شود، گفت: انسان مصیبت زده همواره در این شرایط در نگرانی به سر می برد اما حضرت زینب(س) در اوچ گرفتاری در مصائب گوناگون با ولایت پذیری و بهره گیری از رهنمودهای امام حسین(ع) قبل از قیام کربلا و امام سجاد(ع) بعد از قیام توانست با مدیریت بحران بوجود آمده، مهمترین نقش را در نهضت عاشورا ایفا کند.

وی به بحران کرونا ویروس در جهان به خصوص ایران نیز اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی همه مسئولین باید با الگو قرار دادن مدیریت بحران حضرت زینب (س) که نیاز امروز جامعه است، به تکلیف خود عمل کنند تا جامعه اسلامی ما از این شرایط نیز به سلامتی عبور کند.

حجت الاسلام نوری در پایان سخنان خود به توصیه های مقام معظم رهبری و سایر علما و مراجع در خصوص پیشگیری از ابتلای این بیماری اشاره کرد و گفت: تنها با توسل،دعا و رعایت توصیه های بهداشتی پزشکان به عنوان کارشناسان امر می توان از شیوع این ویروس در جامعه پیشگیری و با کنترل آن، در روزهای آینده شاهد نابودی کامل آن شد.

 

انتهای پیام/ج