پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
همزمان با روز بزرگداشت شهدا انجام گرفت؛

انتشار وصایای شهدا در فضای مجازی تا نامگذاری میادین دانشگاه به نام شهدا در اردبیل

22 اسفندماه در تقویم کشورمان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است تا بهانه‌ای برای مرور ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های این رشید مردان عرضه مقاومت شود.

22 اسفندماه در تقویم کشورمان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است تا بهانه‌ای شود برای مرور ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های این رشید مردان عرضه مقاومت. هر چند که هر روز این نظام و انقلاب به‌یمن فداکاری‌های این شهیدان و صبر و استقامت خانواده‌هایشان مزین و متبرک به خون‌های این شهیدان است.

 محمد قهرمانی مسئول ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلان ما به تشریح برنامه های این ماندگار در تاریخ کشور پرداخت و گفت: علی رغم شیوع بیماری کرونا در کشور مسئولین دانشگاه ازاد بصورت محدود و با رعایت تمام نکات بهداشتی برنامه هایی را برای پاسداشت روز شهدا در دانشگاه انجام دادن تا نشان دهند هیچ چیز در دنیا مانع از فدردانی ایثار و فداکاری شهدا در جای جای کشور نمی شود.

نامگذاری میادین دانشگاه آزاد اردبیل به نام شهدا
وی از غبار روبی مزار شهدای گمام در دانشگاه و حضور در منزل شهدای دانشجوی دانشگاه و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به عنوان برنامه های همه ساله دانشگاه در گرامیداشت این این در دانشگاه آزاد اسلامی نام برد و گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و تعطیلی دانشگاه ها برای دانشجویان این روز مهم را فراموش نکنند مسابقه ئلنوشته نویسی با موضوع شهدا به صورت مجازی طراحی و آنلاین شد تا دانشجویان با ارسال آثار خود یاد و خاطره شهدا را حتی در مواقع بحرانی از یاد نبرند.
 

قهرمانی از نامگذاری و نصب تابلو در 2 میدان اصلی دانشگاه به نام‌های میدان شهدای گمنام و بلوار شهدای دانشگاه در روز شهدا نام برد و گفت: نصب بنر در محوطه دانشگاه با مضمون طرح مسابقه از جمله های فرهنگی دانشگاه آزاد به مناسبت 22 اسفندماه، روز ملی شهدا در این دانشگاه بود.

تجلیل از فرزندان شهدای شاغل در دانشگاه محقق

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در گفتگو با سبلان ما از تجلیل فرزندان شهدا که در این دانشگاه شاغل هستند خبر داد و گفت:  شهدا برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی ایثارگری و فداکاری کردند و امروز همه ما باید در هر مسئولیتی که هستیم ادامه دهنده راه آنها باشیم.

انتشار وصایای شهدا در فضای مجازی

بمناسبت سالروز 22 اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا ایثار اردبیل با انتشار بخش هایی از وصایای شهدای استان اردبیل به تبیین جایگاه و منزلت لفظ و کلمه شهید از دیدگاه شهدا در فضای مجازی پرداخت.

یاسر شاهی  مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل نیز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه آرامش و آسایش ما مرهون خون شهدا و مجاهدت فرزندان رشید این مرز و بوم است، گفت: کشور ما برای ناکام گذاشتن دشمنان و گذر از بحران ها به همان روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی نیازمند است.

وی خواستار ترویج سبک زندگی شهدا در خانواده ای ایرانی شد و گفت: الگو قراردادن سیره عملی شهدا در تمام لحظات زندگی نجات بخش انسان ها در همه مراحل است.

انتهای پیام/ج