پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
در راستای تحقق روایت جهاد مقابله با کرونا انجام گرفت:

راه اندازی دبیرخانه « قاب همدلی» در اردبیل/ آثار هنری مرتبط با اقدامات جهادی مبارزه با کرونا حمایت می شوند

رسولی رئیس شورای اندیشه ورز سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل از راه اندازی دبیرخانه در قاب همدلی در اردبیل خبرداد و گفت: این دبیرخانه به منظور تحقق روایت جهاد مقابله با کرونا، آماده حمایت از آثار هنری مرتبط با اقدامات جهادی مبارزه با کرونا در استان اردبیل است.

 حاتم رسولی رئیس شورای اندیشه ورز سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر، به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد به تصویر کشیدن اقدامات جهادی مردم در راه مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: جوانان بسیجی، طلاب، دانشجویان، هیات‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم در کنار نیروهای مسلح و کادر درمانی و پزشکی در مبارزه با کرونا صحنه‌هایی به یاد ماندی و زیبا را آفریدند که لازم است بسیج هنرمندان با حمایت از اثار محتوایی هنرمندان در این خصوص، اقدامات جهادی مردم را آوینی گونه روایت و در حافظه تاریخ ماندگار کند.

وی با بیان اینکه  شیوع ویروس منحوس کرونا ماه‌ها است که زندگی مردم را در اقصی نقاط جهان با چالش رو به ررو ساخته است، گفت: این ویروس ناخوانده تمام عرصه‌های زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده و مشکلات عدیده‌ای را برای همگان پدید آورده‌ است.

رسولی با بیان اینکه بیماری کووید۱۹ تنها یک بیماری نیست، گفت: به واسطه شیوع یک ویروس، اختلالات جدی در زندگی مردم جهان ایجاد می‌شود و نمی‌توان با آن به آسانی مقابله کرد، وسعت و دامنه مشکلات مردم به تندی گسترده شده و حیات آدمی تهدید می شود.

رئیس شورای اندیشه ورزان سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل آسیب های وارد شده ویروس کرونا  به کشور را یادآور شد و گفت: با ورود ویروس کرونا به کشورمان، اضطراب و نگرانی در بین مردم بروز کرد، همه تلاش کردند تا به انحاء مختلف برای مقابله با آن اقدام کنند. اما در صف مقدم و خط اصلی مبارزه با این ویروس خطرناک، جامعه پزشکی و در کنار آنان جهادگران عرصه بهداشت عمومی قرار گرفتند.

وی افزود: سربازان خط مقدم دفاع از سلامت مردم، تلاش شبانه روز انجام داده و می‌دهند تا کرونا به یاری خدا ریشه کن شود مع الوصف یکی از بهترین راه‌های مقابله با ویروس کرونا قطع زنجیره انتقال و اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی ا‌ست، لیکن اجرای این کار مستلزم توقف تقریبا عمده فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی ا‌ست.

رسولی به پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا در جامعه اشاره کرد و گفت: توقف فعالیت‌های اقتصادی بخشی از جامعه، خصوصا اقشار کم‌درآمد را با مضیقه مالی مواجه ساخته است ولی با اینحال مردم با راه اندازی نهضت همدلی ضمن تامین مایحتاج هموطنان خود در راستای ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی برای شکست کرونا نیز تلاش می کنند.

رئیس شورای اندیشه ورز سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در ادامه سخنان خود به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای ستاد مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار با بیان اینکه برنامه‌ریزی و مدیریت ستاد ملی مبارزه با کرونا حقیقتاً خیلی خوب است و این افتخارات ملی باید ثبت شود، رزمایش کمک مؤمنانه را عرصه‌ای برای بروز جلوه‌هایی از فرهنگ اسلامی و انقلابی دانستند و افزودند: این کار در بسیاری از موارد رایحه خوش خدمات و پشتیبانی دوران دفاع مقدس را دوباره در کشور جاری کرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این دیدار آرزو کردند هنرمندان بتوانند همچون شهید آوینی با گفتار و نوشتار و کارهای هنری و نمایشی، جزئیات این جهاد عظیم مردمی را به شیرینی روایت و آن را در تاریخ ماندگار کنند، تصریح کرد: بسیج هنرمندان استان اردبیل در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر خود وظیفه دانست تا در اولین گام با راه اندازی دبیرخانه «در قاب همدلی» از آثار هنرمندان متعهد در راستای اقدامات جهادی مبارزه با کرونا حمایت کرده و به تولید آثار هنری فاخر در این زمینه اقدام کند.

وی افزود: سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل آماده دریافت طرح‌ها و ایده‌های هنرمندان جوان و با استعداد استان هنرپرور اردبیل در جهت روایت شیرین مجاهدت‌های سربازان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا برای ماندگار ساختن آن است.

رئیس شورای اندیشه ورز بسیج هنرمندان اردبیل با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های هنری خود را به کانون‌های بسیج هنرمندان شهرستان‌ها تحویل دهند اظهار امیدواری کرد: جامعه هنری نیز بتواند دین خویش را به جامعه پزشکی و درمانی، جهادگران، نیکوکاران و جوانان مومن و بسیجی حاضر در جبهه مبارزه با ویروس کرونا ادا کند.

 

انتهای پیام/ج