پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
در جلسه مجمع جهادگران استان اردبیل مطرح شد؛

لزوم حمایت همه جانبه و عملی مسئولان از حرکت های جهادی

اصلانی رئیس مجمع جهادگران استان اردبیل با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه و عملی مسئولان از حرکت های جهادی، گفت: مسئولان اجرایی کشور شایسته است از گروه های جهادی که در راه خدمت رسانی به مردم و محرومیت زدایی از جامعه با جان و دل تلاش می کنند با جدیت حمایت کنند.

به گزارش ابصارخبر، شامگاه امروز جلسه مجمع جهادگران استان اردبیل با حضور صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ، علی پیرجاهد مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) و جمعی از ارکان مجمع جهادگران بسیج استان در محل سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل برگزار شد.

تقدیر از خدمات و زحمات گروه های جهادی اردبیل/پیگیر مسائل و مشکلات جهادگران خواهم بود

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس و منتخب مردم اردبیل در مجلس یازدهم نیز در این جلسه به تمجید فعالیت گروه های جهادی در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی پرداخت و گفت: سپاه پاسداران و بسیج بعد از جنگ تحمیلی، در دوران سازندگی قدرتمندانه وارد عرصه ها شدند و خدمات شایسته ای به کشور ارائه داند.

وی به ایام  کرونا نیز اشاره کرد و گفت: در حالی که ابرقدرت های جهان حیثت و موجودیت خود را در برابر ویروس کرونا از دست دادند ، ایران اسلامی به برکت سپاه و بسیج توانست با اقتدار کامل به این مسئله فائق آید.

بدری با بیان اینکه اگر گروه های جهادی و نیروهای مردمی نبودند دولت به تنهایی قادر به پیشگیری از بحران نبود، گفت: امیدواریم مسئولان این موارد را زود از یاد نبرند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: گام دوم برای کاهش فاصله های بوجود آمده بین مردم در ابعاد مختلف و بر اساس آرمان های انقلاب اسلامی تعریف و ابلاغ شده است.

وی به حقوق شهدای جهادی نیز اشاره کرد و گفت: در مجلس یازدهم به جد پیگیر احقاق حقوق شهدای جهادی به عنوان شهدای خدمت خواهیم بود تا حقی از این جهادگران فی سبیل الله ضایع نگردد.

 لزوم حمایت همه جانبه و عملی مسئولان از حرکت های جهادی

مهدی اصلانی رئیس مجمع جهادگران بسیج استان اردبیل در این مراسم  با بیان اینکه ثمرات و دستاوردهای بسیج بعد از ۴۰ سال از تاسیس‌ شجره طبیه در حال شکوفایی است، گفت: رشد و بالندگی امروز بسیج مرهون ایثار و فداکاری شهدای گرانقدر اسلام ، مدافع حرم و خدمت است که الگوی همه جهادگران نیز محسوب می شوند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به خدمات و تلاش های بی منت و گسترده گروه های جهادی استان گفت: جهادگران همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس علمدار خدمت رسانی و ایثارهستد بطوریکه در این راه خستگی و سختی کار نیز بر روحیه آنها اثر ندارد.

اصلانی در ادامه سخنان خود به دیدار اعضای مجمع جهادگران با رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۰ مرداد سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: گروه های جهادی با لبیک به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دور افتاده ترین منطقه جنوب استان تا شمالی‌ترین منطقه ارتباط خوبی با مردم کم برخوردار مناطق محروم برقرار کردند تا با جذب منابع لازم از خیرین و مطالبه گری از مسئولان استانی باری از مشکلات مردم را حل کرده و گامی از آرمان های انقلاب را در کشور محقق کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سطح کشور ۲۲ جهادگر در راه خدمت رسانی جان دادند، گفت: مجمع جهادگران با همکاری نمایندگان به دنبال حل موضوع حقوقی شهدای جهادی خواهد بود. 

رئیس مجمع جهادگران استان اردبیل با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه و عملی مسئولان از حرکت های جهادی، گفت: مسئولان اجرایی کشور شایسته است از گروه های جهادی که در راه خدمت رسانی به مردم  و محرومیت زدایی از جامعه با جان و دل تلاش می کنند با جدیت حمایت کنند.

راه اندازی اولین کارگاه تولیدی ماسک خانگی در سطح کشور در استان اردبیل

علی پیرجاهد مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل در این مراسم به تشریح فعالیت های بسیج سازندگس از ابتدا تا کنون پرداخت و گفت: جهادگران بسیجی با روحیه انقلابی در تمام عرصه های کشور حضوری فعال و سازنده دارند.

وی به حوادث و بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: جهادگران بسیجی در قالب گروه های جهادی با حضور در مناطق حوادث رخ داده از قبیل سیل و زلزله به کمک آسیب دیدگان می شتابند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در ادامه سخنان خود به امداد رسانی گروه های جهادی در سیل سال 98 در استان لرستان اشاره کرد و گفت: جهادگران بسیجی از سراسر استان با حضور شبانه روزی در شهرستان معمولان به بازسازی منازل تخریب شده بر اثر سیل پرداختند.

وی به شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: اولین کارگاه تولیدی ماسک خانگی در سطح کشور در استان اردبیل انجام گرفت.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی نقش به سزایی در ضد عفونی معابر و محل های عمومی سراسر استان ایفا کردن گفت: گروه های جهادی به صورت سازمان یافته از ابتدای شیوع ویروس کرونا یعنی اول اسفند ماه تا کنون به صورت خستگی ناپذیر به ارائه خدمات به مردم به خصوص آسیب دیدگان کرونا پرداختند.

انتهای پیام/ج