پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
در دیدار مسئولین قرارگاه مطالبه‌گری دانشجویی با امام جمعه شهرستان نیر مطرح شد:

دانشجویان، نهادهای مدنی در جامعه را احیاء کنند/ تصویب طرح عایدی سرمایه منجر به جهش تولید در استان می شود

حجت الاسلام نعمتی امام جمعه شهرستان نیر از برنامه ریزی و کار عملیاتی به عنوان رمز موفقیت گروه های جهادی نام برد و از دانشجویان خواست تا با مطالبه گری خود نهاد های مدنی را در جامعه احیاء کنند.

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت اله نعمتی امام جمعه شهرستان نیر پیش از ظهر امروز در جمع مسئولین قرارگاه های دانشجویی و مطالبه گر بسیج دانشجویی استان اردبیل ضمن تمجید از فعالیت های گروه های جهادی گفت:  برنامه ریزی و کار عملیاتی رمز موفقیت گروه های جهادی در عمران و آبادانی کشور است.

وی به ایام کرونا اشاره کرد و با بیان اینکه همین فعالیت های جهادی و مردمی بود که کشور را از دستکش یک بار مصرف، ماسک و مواد ضدعفونی کننده بی نیاز کرد گفت: جوانان و نوجوانان با کار جهادی همانند پدران خود در دوران دفاع مقدس که از رزمندگان اسلام پشتیبانی می کردند با راه اندازی کارگاه های کوچک خود در روستاها نیاز کلان شهر های کشور را از بسته های بهداشتی ویژه کرونا برطرف کردند.

دانشجویان، نهادهای مدنی در جامعه را احیاء کنند

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود با انتقاد از مسئولین فرهنگی، از دانشجویان جهادی و انقلابی خواست تا با مطالبه گری خود، نهاد های مدنی را در جامعه احیاء کنند تا با میدان دار کردن جوانان در امورات فرهنگی، زمینه های تعالی جامعه را فراهم کنند.

وی از فرهنگ سازی به عنوان مقدمه رشد و پیشرفت در سایر ابعاد نام برد و گفت: تا فرهنگ سازی لازم در جامعه صورت نگیرد، تحولات اجتماعی، اقتصادی جامعه نیز به نتیجه منتج نخواهد شد.

امام جمعه شهرستان نیر آینده پژوهی و آینده نگری را از ملزومات کار جهادی دانشجویان دانست و گفت: اگر دانشجویان از همان ابتدای آغاز تحصیل و کسب مهارت و تخصص آینده نگر باشند می توانند با پرورش ذهن خلاق خود بعد از فارغ التحصیلی علاوه بر تامین نیازهای خود سایر جوانان را نیز صاحب شغل و درآمد کنند.

وی گردآوری تخصص و مهارت را از جمله ویژگی های کارجهادی عنوان کرد و گفت: اگر دانشجویان با مهارت های مختلف گرد هم بیایند می توانند با همفکری خود کارهای بزرگی انجام داده و تحول آفرین نیز باشند.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود از پشت میز نشینی مسئولان انتقاد کرد و گفت: اگر مدیران آستین بالا نزده و به کار میدانی روی نیاورند علاوه بر اینکه مشکلات موجود حل نخواهد شد بلکه بر تعداد آنان نیز افزوده خواهد شد.

وی رشد صمیمیت و محبت امروز در جامعه را نتیجه کاشت  فعالیت های دیروز عنوان کرد و گفت: اگر امروز به فکر آینده نباشیم، فردای خوبی نخواهیم داشت.

امام جمعه شهرستان نیر از کتابخوانی به عنوان فرصت پرورش استعداد جوانان نام برد و از دانشجویان خواست تا با گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه، مردم را با فرهنگ غنی مطالعه آشتی دهند چراکه مطالعه اساس فرهنگ سازی است و تا فرهنگ سازی در جامعه ایجاد نشود کارهای انجام گرفته نیز کم اثر خواهند بود.

وی تقویت روحیه مطالبه گری و سخنوری را نتیجه تقویت فرهنگ مطالعه در جامعه عنوان کرد و گفت: تنها با تفکر، تمرین و آینده نگری می توان به مطالبه گر خوب تبدیل شده و در باز کردن گره ها و مشکلات جامعه ایفای نقش کرد.

مهمترین مانع پیشرفت شهرستان نیر، عدم وجود زیرساخت های لازم است

سید عباس حسینی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهرستان نیر در ابتدای این نشست صمیمی به طرح مشکلات موجود در این شهرستان پرداخت و گفت: گردشگری، راه های مواصلاتی و مشکلات دانشگاه فرهنگیان سه مشکل  اصلی و موانع پیشرفت شهرستان نیر هستند.

وی با بیان اینکه در بحث گردشگری استعداد های خوبی همچون آب های معدنی، آب گرم و باغ گیلاس وجود دارد گفت: نبود زیر ساخت های لازم مهمترین مانع جذب گردشگر و شکوفایی اقتصاد این شهرستان است.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به راه های مواصلاتی این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: نبود جاده مناسب در مسیر اردبیل به نیر هم یکی از مشکلات عدم جذب گردشگر در شهرستان نیر است.

وی در پایان سخنان خود به مشکلات دانشگاه فرهنگیان این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: امکانات موجود جوابگوی دانشجومعلمان جدید نیست و باید فکر اساسی در این خصوص اندیشیده شود.

حسینی به افزایش جذب دانشجومعلمان جدید در کل کشور اشاره کرد و گفت: امکانات استان اردبیل جوابگوی دانشجومعلمان فعلی نیست و این دانشگاه از کمبود فضای آموزشی و خوابگاه در رنج و مشکل به سر می برد.

اولویت اول قرارگاه احمدی روشن، پیگیری تصویب طرح عایدی سرمایه است

سجاد گلی دبیر قرار گاه مطالبه گری احمدی روشن بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز در ادامه نیز نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد قرارگاه دانشجویی احمدی روشن در امر مطالبه گری، به مشکلات موجود در شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: برقراری عدالت اجتماعی مهمترین خواسته مردم استان اردبیل است و این امر نیز تنها با استقرار مدیران انقلابی و جهادی میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه جامعه ما جامعه جوانی است، گفت: حل مشکلات اقتصادی، اشتغال و ازدواج جوانان مهمترین دغدغه مردم استان اردبیل است که می توان با فرهنگسازی مناسب و برنامه ریزی در راستای جذب سرمایه های شخصی و هدایت آنها در امر تولید از مشکلات جوانان استان تا حدود زیادی کاست.

دبیر قرار گاه مطالبه گری احمدی روشن بسیج دانشجویی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به مصوبات مجلس قبلی اشاره کرد و گفت: یکی از طرح های کارگشا در زمینه تامین بودجه و اشتغال جوانان، طرح جذب سرمایه های شخصی بود که با کارشکنی برخی افراد این طرح مصوب نشد.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم دانشجویان از نمایندگان مجلس یازدهم تصویب طرح عایدی سرمایه است، گفت:اگر این طرح تصویب و اجرا شود سرمایه افراد با اختصاص به طرح های تولیدی علاوه بر جهش تولید، زمینه های اشتغال و توسعه استان را نیز فراهم می کند.

رسالت صدا و سیما، انعکاس مطالبات مردمی به مسئولان است/ اکتفا به نصب بنر و پلاکارد مناسبتی، زیبنده دارالارشاد نیست 

میلاد بیغاله دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز در پایان این نشست به فعالیت های متنوع بسیج دانشجوی در سطح استان اشاره کرد و گفت: گروه های جهادی سرآمد گروه های بسیج دانشجویی در سطح استان است چراکه با حضور میدانی، در مناطق محروم به مردم خدمت رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه قرارگاه های مطالبه گری بسیج دانشجویی در سطح استان نیز ضمن شناسایی مشکلات اساسی استان با برگزاری نشست های تخصصی و کار کارشناسی به ارائه راهکار می پردازند، گفت: خدمت به مردم اساس کار و هدف دانشجویان بسیجی است.

بیغاله در بخش دیگری از سخنان خود به مسئولان فرهنگی استان نیز انتقاد کرد و گفت: زیبنده دارالارشاد نیست که متولیان فرهنگ و هنر استان به نصب بنر و پلاکاردهای مناسبتی اکتفا کنند بلکه از انها انتظار می رود با حضور میدانی در سطح شهر و تقسیم کار در دارات مختلف که هرکدام دارای معاونت فرهنگی هستند، بودجه های موجود را صرف گره گشایی از مشکلات فرهنگی استان کنند و با خدمت به مردم ضمن مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان، زمینه های صدور فرهنگ اسلامی و ایرانی را کشورهای همسایه نیز فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در سایه غفلت مسئولان، استان اردبیل در رتبه های اول قاچاق کالا و خام فروشی محصولات در سطح کشور است، گفت: تنها با همت مسئولان است که می توان تهدیدات موجود را به فرصت های سازنده تبدیل کرد.

وی در پایان سخنان خود از صدا و سیما نیز خواست تا با انعکاس مشکلات و مطالبات مردم، تریبون دانشجویان مطالبه گر بوده و فریاد مردم را به گوش مسئولان برسانند.

انتهای پیام/ج