پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
در خطبه های نماز جعه شهرستان های اردبیل مطرح شد:

هیمنه پوشالی آمریکا در جهان درهم شکسته شد/تلاش های بی‌وقفه جهادگران سلامت فراموش شدنی نیست

حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان پارس آباد با قدر دانی از تلاش های بی‌وقفه جهادگران سلامت در مقابله با بیماری کرونا، گفت: از مسئولین شهرستان انتظار می رود با برخورد قانونی با هنجار شکنان اجتماعی، در تامین آرامش مردم بیش از پیش تلاش کنند.

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام علی‌اکبر باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  گفت:مردم آزاری از گناهان کبیره است و باید به حقوق همسایگان احترام قائل شویم و مراعات حال دیگران را بکنیم

وی در بخش  از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه به معضل مردم آزاری و همسایه آزاری در روزها و شب های گرم مغان اشاره کرد و افزود: مردم آزاری یکی از گناهان کبیره ای است که در مطابق روایات و آیات لعنت خدا و ملائک و همه ی انسان ها بر چنین انسانی باد.

رعایت تقوی الهی یکی از نشانه های مومن بودن است که بعضا از رعایت تقوی الهی برداشت اشتباهی داریم وفکر میکنیم هر کس نماز اقامه کند و روزه بگیرد وکربلا وحج رود با تقواست .

تقوی آن است که حدود الهی را در همه ای موارد عبادت ومعاملات و... رعایت کنیم وحق وحقوق مردم را ضایع نکنیم و به هم نوعان خود به خاطر خداوند متعال آزار و واذیت نرسانیم.

حجت الاسلام باقری ضمن تاکید بر برخورد مناسب مسئولین انتظامی و قضایی شهر با آنها که در محلات به بهانه ی برگزاری جشن ازدواج یا هر امر دیگری با پخش موسیقی آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند بیان کرد: وظیفه ی آحاد امت اسلامی است تا با امر به معروف و نهی از منکر از این اعمال خلاف شرع و عرف جلوگیری نمایند.

وی اظهار داشت: در ایام بیماری کرونا مجالس ختم پر خرج و سفره های شام در هزینه ای که به خانواده ها تحمیل میشد جمع شده و به صورت هدف مند به خانواده های نیازمند پرداخت می شود که سنتی بسیار پسندیده است  و باید دست در دست هم دهیم بزرگان علما و ریش سفیدان به همیاری هم این سنت حسنه را همیشگی کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره وظایف نمایندگان افزود: از نماینده مردم شهرستان های پارس‌آباد، بیله سوار و اصلاندوز خواستاریم که به وضعیت جاده های پارس آباد و وضعیت اشتغال جوانان توجه ویژه ای داشته باشد

امام جمعه پارس آباد در پایان سخنان خود  اظهار کرد: چهار سال برای خدمت فرصت خوبی است و امیدواریم نمايندگان از این فرصت برای خدمت به مردم به نحو احسن استفاده کنند.

هیمنه پوشالی آمریکا در جهان درهم شکسته شد

حجت الاسلام عظیم اسدزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان اصلاندوز اظهار کرد: نفت‌کش‌های ایرانی با نترسیدن از دشمن و با قامت استوار و جدی علی‌رغم تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا به ونزوئلا رسیدند و آمریکا هیچ غلطی نتوانست کند.

وی با بیان اینکه امروز شیشه قدرت نرم آمریکا در جهان شکسته است، افزود: هیمنه پوشالی و دروغین آمریکا امروز از بین رفته است.

امام جمعه اصلاندوز همچنین با قدردانی از اقدامات اخیر قوه قضاییه مخصوصا رییس قوه قضاییه اظهار کرد: با این اقدام امروز فقیر و غنی در قضاوت فرق ندارند و امید است که‌ این روند با قدرت به جلو برود تا درس بزرگی باشد برای آنهایی که به آرمان امام(ره) و انقلاب اسلامی خیانت می‌کنند.

وی با اشاره به جریان‌ اعتراضات مردم آمریکا بر ضد نژادپرستی گفت: امروز بیداری مردم در کشورهای مختلف باعث شده تا در قلب اروپا مردم به خیابان‌ها ریخته و بر علیه نژادپرستی اعتراض کنند.

امام جمعه اصلاندوز به رفتار متناقض سردمداران آمریکا اشاره کرد و افزود: ما نیز نژادپرستی و حاکمیت آمریکا را محکوم می‌کنیم و امیدواریم دنیا در مقابل اقدامات خصمانه و خوی استکباری سردرمداران و حاکمان آمریکا بیدار شود.

اسدزاده در پایان با اشاره به مراسم معارفه رییس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره)، از تلاش‌های چندین ساله رییس سابق اداره کمیته امداد شهرستان‌ اصلاندوز قدردانی کرد و برای نجفی در سمت جدید و رسیدگی به مشکلات و مسائل نیامندان منطقه آرزوی موفقیت کرد.

جاده‌های شهرستان خلخال نیازمند توجه جدی مسؤولان استانی

حجت الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خلخال با اشاره به لزوم توجه به جاده‌های استان و سفر وزیر راه به شهرستان خلخال در روزهای آتی اظهار کرد: جاده‌های شهرستان خلخال نیازمند توجه جدی مسؤولان استانی است.

وی توجه جدی به ظرفیت منطقه خلخال را خواستار شد و گفت: جاده خلخال ـ کلور ـ دارم، جاده گردشگری سال ماجولان به ماسوله و جاده ماسال به گیلوان و تونل خلخال به اسالم  از مهمترین پروژه‌های ملی نیمه تمام و از مطالبات مردم منطقه است.

امام جمعه خلخال در ادامه به وقایع آمریکا نیز اشاره کرد و بیان داشت: آمریکا با وجود ادعای دروغین حقوق بشر به مردم سرزمین خود هم ستم می‌کند و این مساله نشان از عدم خوی استکباری سران این کشور است.

اسدی به تلاش‌های بیش از پنجاه ساله مرحوم آیت الله هیب الله یکتایی از عالمان منطقه اشاره کرد و اذعان داشت: مدنیت و ولایت‌مداری در مردم خلخال برگرفته از درس‌های ماندگار این عالم بزرگوار است.

امام جمعه خلخال به شهادت امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و گفت: سفارشات امام جعفر صادق(ع) در خصوص نماز و اهمیت آن باید در جامعه توسط مردم جدی شمرده شده و این فریضه سبک شمرده نشود.

فکر و عمل انقلابی عامل جهش تولید در کشور

 حجت الاسلام عسگر بیگی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کوثر، فکر و عمل جهادی و انقلابی از سوی مدیران در کشور را عامل جهش تولید دانست و اظهار کرد: برخی بی‌تدبیری‌ها و سوء مدیریت عامل وضعیت اقتصادی کنونی است.

وی ضمن انتقاد از وجود گرانی‌ها در بازار خودرو و مسکن کشور افزود: چرا مجلس و دولت در کوتاه کردن دست خام فروشان تعلل می‌کنند که نتیجه‌اش خروج مواد اولیه از کشور بدون کسب درآمد و همچنین ارزش افزوده برای کشور در جهت رونق و جهش تولید و اشتغال‌زایی می‌شود.

امام جمعه کوثر در ادامه ضمن اشاره به نقض‌های آشکار حقوق شهروندی و بشر در آمریکا، بیان داشت: تصاویر منتشر شده در رسانه‌های آن کشور با وجود محدودیت،گویای اقدامات ضد بشری آمریکا است.

وی از قیمت بالای نهاده‌های دامی و همچنین کم بودن قیمت خریدهای تضمینی گندم و جو توسط دولت انتقاد کرد و گفت: در سال گذشته دولت درصدد واردات گندم برآمد در حالی‌که حاضر به خرید قیمت تمام شده گندم و جو از کشاورزان نشد.

انتهای پیام/ج