پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگر هستند

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگر هستند، گفت: مقوله عدالت و مبارزه با فساد محورهای متعددی دارد و اولین قدم برای رسیدن به عدالت واقعی در جامعه، مبانی و محتوا است که بیشتر در قوانین خود را نشان می دهند.

به گزارش ابصارخبر  به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در نشست هم اندیشی«دانشگاه تحول خواه، عدالت طلبی و مبارزه با فساد» در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگر هستند، گفت: مقوله عدالت و مبارزه با فساد محورهای متعددی دارد. برای رسیدن به عدالت واقعی در جامعه، اولین قدم مبانی و محتوا هستند که بیشتر در قوانین خود را نشان می دهند.

وی با بیان اینکه برای تحقق عدالت طلبی و مبارزه با فساد نکته دوم ساختارهای عادلانه است، افزود: نکته سوم نیز وجود مجریان عادل و باتقوا در تمامی حوزه ها است، که در این راستا باید انسان های متعهد و متخصص پای کار بیایند و به تحقق عدالت کمک کنند.

عتباتی نکته چهارم را نظارت و آگاهی مردم عنوان و تصریح کرد: دانشگاه های ما به عنوان محیط های علمی روشنگر، تبیین کننده و تاثیرگذار می توانند علاوه بر آگاهی بخشی، به عنوان مراجع نظارتی نقد کرده و پیشنهاد ارائه دهند.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل به ضرورت استفاده از نگاه تخصصی اساتید دانشگاه در پیشبرد اهداف دادگستری تاکید و خاطرنشان کرد: ما به عنوان متولیان امر عدالت طلبی و مبارزه با فساد نیازمند تغذیه از ناحیه مراجع علمی و دانشگاهی هستیم.
وی با بیان اینکه باید عدالت طلبی و مبارزه با فساد را به صورت یک گفتمان رایج در جامعه تبدیل کنیم تا به عنوان یک تفکر در جامعه پذیرفته شود، گفت: برای موفقیت در عدالت طلبی و مبارزه با فساد باید مجاهدت و ایستادگی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه اعتقاد و باور ما این است که عزم جدی برای عدالت طلبی و مبارزه با فساد در دستگاه قضایی وجود دارد، افزود: از افتخارات دستگاه قضایی در یک سال اخیر نیز این است که مبارزه با فساد را از درون خود دستگاه شروع کرده است.
دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه شهید چمران و شهید بهشتی در ایجاد تحول در حوزه های مختلف صاحب سبک بودند، گفت: امیدواریم با تلاش مجموعه قضایی استان، شاهد این باشیم که روز به روز سلامت بخش های مختلف جامعه ارتقا یابد.
دکتر مرتضی ابراهیمی رئیس سازمان بسیج اساتید استان اردبیل با بیان اینکه شهید چمران الگوی مبارزه با ظلم و ستم بود، افزود: در همین راستا ایشان به عنوان الگویی برای دانشگاه که نهاد مهم جامعه است، قرار گرفت.
وی اظهارامیدواری کرد: برگزاری نشست های مشترک میان قضات و اساتید دانشگاه در راستای کمک فکری اتفاق افتد.
گفتنی است این برنامه به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه محقق اردبیلی برگزار و در ادامه رئیس کل دادگستری استان به سوالات مطروحه توسط اساتید دانشگاه های استان پاسخ داد.

انتهای پیام/ج