پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
در نشست گروه های مردمی همکار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مطرح شد؛

سلسله نشست های تمدن سازان حول پیام 9 ماده ای ولایت برگزار می شود/ ضرورت حضور مسئولین در اردوهای جهادی

دومین نشست گروه های مردمی همکار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با حضور یکصد و پنجاه نفر از مسئولین گروه های مردمی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

به گزارش ابصارخبر، دومین نشست گروه های مردمی همکار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با حضور یکصد و پنجاه نفر از مسئولین گروه های مردمی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

 اسماعیل احمدی مسئول قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)  ضمن  تشکر از زحمات و مجاهدات جهادگران به ویژه در ایام کرونا  گفت: سلسله نشست های تمدن سازان که در کلیه ی استان ها برگزار خواهد شد حول پیام 9 ماده ای مقام معظم رهبری به گروه های جهادی است که در قالب کار گروه های ۵گانه راهکارهای عملی تحقق منویات ولایت، احصا خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور مسئولین در اردوهای جهادی برای درک محرومیت ها و توجه عملی و نه شعاری؛ به مناطق محروم لازم و ضروری است، گفت: قوه قضائیه با روحیه ی جهادی اقدامات ارزنده ای را انجام داده است و می تواند به فضای گروه های جهادی گره خورده و کارهای مشترکی انجام شود.

احمدی آموزش روستاییان را نسبت به مسایل قانونی و حقوقی روستا از جمله منابع طبیعی را مصداق فعالیت مشترک قوه قضائیه با جهادگران خواند و گفت: گروه های جهادی به بسیاری از مسایل و موانع و مشکلات روستاها که حاصل کم کاری ها و غفلت های دستگاه ها است آشنا هستند که می توانند در تعامل با دادستان ها، پیگیری های قضایی را اولویت قرار داده و دستگاه مربوط را ملزم به جبران کاستی ها کنند.

توزیع 20هزار بسته معیشتی ویژه ایام کرونا در استان اردبیل/ تداوم رزمایش همدلی و احسان

مهدی افتخاری مسئول اداره کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اردبیل در ابتدای این نشست به ارائه گزارش عمکرد این اداره در استان اردبیل پرداخت و گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از ابتدای تاسیس آن در استان اردبیل منشأ خیر بوده بطوریکه در همه فعالیت های  منتهی به پیشرفت و آبادانی استان نقش شایسته ای ایفا کرده است.

وی در ادامه سخنان خود به ایام کرونا اشاره کرد و گفت: اداره کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان اردبیل در این ایام نیز همچون سایر بحران ها در کنار مردم بود و در رفع نیازهای مردم به ویژه مستضعفین تلاش کرده است

افتخاری با بیان اینکه دفتر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان اردبیل در رزمایش همدلی و احسان بیش از سه میلیون بسته بهداشتی و یک میلیون بسته معیشتی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا در سطح کشور توزیع کرده است، گفت: سهم استان اردبیل از بسته های معیشتی 20هزار بسته بود که بین خانوده های کم برخوردار و آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

وی با بیان اینکه اداره کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان اردبیل همکاری نزدیکی با سپاه و بسیج دارد، گفت: از هفته گذشته نیز در ادامه رزمایش همدلی و احسان اداره کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان اردبیل 40هزار بسته پروتئینی شامل مرغ نیز بین خانواده های کم برخوردار در سطح استان اردبیل در حال پخش است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های اداره کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اردبیل اشاره کرد و گفت:  این ستاد در بخش اشتغالزایی نیز  تا قبل از شروع کرونا مبلغ  3میلیارد و پانصد میلیون تومان برای 130طرح در شهرستان های خلخال و کوثر ارائه تسهیلات کرده است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بزرگترین کارگاه های تولید ماسک در کشور را راه اندازی کرده است  به تولید و راه اندازی خط تولید ماسک ویژه کرونا در استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: اداره کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان اردبیل با  حمایت دو میلیارد و پانصد میلیون تومانی  از شرکت دانش بنیان فعال در این زمینه نقش مؤثری در راه اندازی دستگاه های تولید ماسک در سطح استان اردبیل داشته است.

افتخاری به ارائه تسهیلات ویژه جهت احداث مساجد در سطح استان اردبیل اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته بیش از 140میلیون تومان جهت احداث دو مسجد در شهرستان نمین و یکی از روستاهای شهرستان پارس آباد  تسهیلات ارائه کرده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در استان اردبیل در بخش پایانی سخنان خود به مسکن ملی نیز اشاره کرد و گفت: از 400هزار مسکن ملی که دولت وعده احداث آن را به مردم داده است 540 واحد مسکونی در سطح استان اردبیل توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخته خواهد شد.

وی به مسکن های مهر خالی در سطح استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: اگر این خانه ها که در اثر زمان دچار فرسایش شده اند بهینه سازی شوند در کنار مسکن های در دست احداث  در استان اردبیل، می تواند معضل مسکن در اردبیل را تا حد زیادی برطرف کند.

سخنرانی ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل، برگزاری کارگاه های تخصصی و بازدید میدانی از عرصه های جهادی اردبیل از جمله برنامه های سفر یک روزه مسئول قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در استان اردبیل بود.

انتهای پیام/ج