پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
امام جمعه اردبیل

عدم توجه مجلس به اقتصاد موجب سلب وثوق مردم می‌شود

امام جمعه اردبیل گفت: ملت از بدو شروع به‌کار مجلس امیدوارانه به اقدامات اقتصادی مجلس چشم دوخته‌اند.

به گزارش ابصارخبر، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل اظهار کرد: نمایندگان محترم مجلس توجه کنند که ملت ما از بدو شروع به‌کار مجلس امیدوارانه به اقدامات اقتصادی مجلس چشم دوخته‌اند.

وی افزود: هنوز طرحی از مجلس دیده نشده با این که ده‌ها عرصه بسیار حساس اقتصادی شایسته تصمیم فوری مجلس است.

امام جمعه اردبیل بیان داشت: همه ما دعا می‌کنیم که مجلس دچار روزمرگی یا تارک اصول و مشغول فروع و جزئیات نشود، در عرصه اقتصاد حتی یک روز می‌تواند سازنده باشد و نباید فرصت‌ها از دست برود.

در عرصه اقتصاد حتی یک روز می‌تواند سازنده باشد و نباید فرصت‌ها از دست برود.

 

وی تصریح کرد: مجلسیان باید توجه کنند که وثوق مردم به آنها دائمی نیست اگر ملت ما معماری اقتصادی شایسته از مجلس نبینند قطعا سلب وثوق و اعتماد از مجلس خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل حل معضلات اقتصادی را دو رکن دانست و گفت: اول، تدبیر دولت و مجلس؛ الان ملت به مجلس امیدوارتر است تا دولت. اگر مجلس اینگونه ایام بگذراند مردم از آن ها مأیوس می‌شوند.

وی ادامه داد: دوم، همکاری مردم؛ مثل این که کالاها و اجناس و خدماتی که متوقف بر دلار نیست قیمت آن را افزایش ندهند. این مطلب ده‌ها مثال دارد؛ چرا کارخانه سیمان باید قیمت سیمان را پایاپای دلار بالا ببرد. آیا معدنی که از آن مواد اولیه خود را بر می‌دارد ربطی به دلار دارد؟ کسی هم نیست آن‌ها را استیضاح کند؟

چرا کارخانه سیمان باید قیمت سیمان را پایاپای دلار بالا ببرد. آیا معدنی که از آن مواد اولیه خود را بر می‌دارد ربطی به دلار دارد؟ کسی هم نیست آن‌ها را استیضاح کند؟

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امثال تعزیرات و وزارت صمت به جای چسبیدن به کسبه جزء، به مبدا و سرمنشأ بروند یعنی بروند سراغ مراکز تولید که محصولات آنها متوقف بر دلار نیست، قیمت از آنجا که رفت بالا، بر کل بازار و کل کالاها تأثیر می‌گذارد.

افزایش ۴برابری تخصیصی بنیاد علوی برای آبادانی شهرستان گرمی

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان تشکر می‌کنم که امسال ۴۰ میلیارد بلاعوض و ۳۰ میلیارد تسهیلات به عمران و آبادانی شهرستان گرمی اختصاص داد.

وی افزود: بنیاد علوی برای عمران شهرستان گرمی سال گذشته ۱۰ میلیارد اختصاص داده بود که امسال ۴ برابر کرده‌ و قرار است با ضمیمه بودجه اختصاصی سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو به این مبلغ آب شرب ۲۱۷ روستای گرمی تامین شود.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ما در ملاقات با مسؤول بنیاد علوی که به اردبیل آمده بود پیشنهاد کردیم منطقه خلخال نیز تحت برنامه بنیاد علوی باشد و با مکاتبه با رئیس بنیاد مستضعفان این مقصد را دنبال خواهیم کرد. بنیاد علوی در سطح کشور در مناطق محروم حاضر می‌شود و با فعالیت چند ساله در آن مناطق تحول بزرگ عمرانی ایجاد می‌کند.

سه نهاد بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سپاه پاسداران مخصوصاً قرارگاه خاتم الانبیاء در کشور شاهکار کرده‌اند و به همین جهت هر سه نهاد با شدیدترین هجمه دشمنان مواجه هستند

 

وی ادامه داد: سه نهاد بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سپاه پاسداران مخصوصاً قرارگاه خاتم الانبیاء در کشور شاهکار کرده‌اند و به همین جهت هر سه نهاد با شدیدترین هجمه دشمنان مواجه هستند چون هر سه داغ بزرگی بر دل دشمن نهاده‌اند و با قدرت تمام کار خود را ادامه می‌دهند.

حمایت سازمان جنایتکار منافقان از جنایات نژادپرستانه پلیس آمریکا

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات نژادپرستانه دولت آمریکا اظهار داشت: جنایتی که پلیس آمریکا با جورج فلوید کرد عواطف تمام انسان‌ها را در دنیا جریحه‌دار کرد و اعتراضات عظیمی علیه پلیس آمریکا صورت گرفت و این اعتراضات هنوز هم ادامه دارد.

وی بیان داشت: در کل دنیا غیر از شخص ترامپ یک شخص یا یک نهاد یا مجموعه‌ای پیدا نشد که از جنایات و روش پلیس آمریکا حمایت کند. اما جای تاسف است که یک مجموعه به ظاهر ایرانی در آمریکا تمام عیار به حمایت از پلیس آمریکا برخاست.

سازمان تروریستی منافقان بارها ماهیت اصلی خود را نشان داده‌اند

عاملی تصریح کرد: این مجموعه همان منافقین هستند که به‌خاطر مواجبی که از حکومت آمریکا و از سازمان سیا می‌گیرند چاره‌ای جز حمایت و دفاع از بدترین جنایت و بدترین پلیس دنیا را ندارند.

خطیب نماز جمعه اردبیل اذعان داشت: عجیب این است که کل دنیا پلیس آمریکا را محکوم می‌کند ولی این جنایتکاران منافق در برابر کل دنیا ایستاده‌اند و لذا نه تنها ایران بلکه کل دنیا از آنها متنفر است.

وی ادامه داد: همین روحیه جنایی آنها کاملاً برای نسل معاصر تصویر می‌کند که آنها در گذشته چه جنایات عظیمی در ایران مرتکب شده‌اند. حمایت آنها از پلیس جنایتکار آمریکا هیچ استبعاد ندارد چون «الجنس مع الجنس أمیل».

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: ما باید خدا را شکر کنیم که عقل دشمنان ما را گاهی شدیداً تعطیل می‌کند. با این خبط، نفرتی عظیم در دنیا مخصوصاً در ایران بر علیه این خائنان و جانیان درست شد، آن‌ها ماهیت اصلی خود را بارها نشان داده‌اند این بار عریان‌تر آشکار کردند و روش حکومت و مملکت‌داری خود را به ایرانیان نشان دادند.

جنایات منافقان علیه ملت ایرران قابل شمارش نیست

وی اظهار داشت: جنایت آنها علیه ملت ما قابل شمارش نیست. آنها از عوامل اصلی تشویق آمریکا به تحریم ایران بوده‌اند و الان هم هر روز در گوش امثال پمپئو و ترامپ می‌خوانند که با پیروزی بر ایران و تسخیر دوباره ایران یک قدم بیشتر فاصله ندارید.

منافقان هر روز در گوش امثال پمپئو و ترامپ می‌خوانند که با پیروزی بر ایران و تسخیر دوباره ایران یک قدم بیشتر فاصله ندارید.

 

امام جمعه اردبیل بیان داشت: منافقین مسؤولان بلند پایه آمریکا و اروپا را به عنوان سخنران جلسات خود دعوت می‌کنند و بابت این سخنرانی‌ها پول هنگفت به آنها می‌دهند. اینها این پول‌ها را از کجا می‌آورند؟

تامین بودجه سازمان تروریستی منافقان از طریق جاسوسی برای آمریکا

عاملی بیان داشت: هر کس هم نداند ملت ما به خوبی از منابع مالی آن‌ها اطلاع دارند. آنها یک ساختمان عظیم در آلبانی دارند که هزاران نفر را استخدام و در آنجا برای جاسوسی از ایران و ورود به فضای مجازی ایران و راه اندازی جنگ روانی، شایعه پراکنی و بمباران روحی ملت ما گماشته‌اند. حقوق این‌ها از کجا تامین می‌شود؟ وزارت خزانه داری آمریکا تمام جرائم نقض تحریم ایران را دربست در اختیار آنها قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: آنها چندین کانال هوایی دارند که احتیاج به بودجه بسیار هنگفتی دارد. سیا و موساد قوی‌ترین و گران‌ترین تجهیزات جاسوسی را در اختیار آنها قرار داده‌اند و عملیات روزانه جاسوسی و استخباراتی آنها از ایران و از ملت ما نشان می‌دهد که به یک بودجه بسیار عظیم وصل هستند یعنی آمریکا به جدّ، به تلاش آنها امید بسته است.

عملیات روزانه جاسوسی و استخباراتی منافقان از ایران و از ملت ما نشان می‌دهد که به یک بودجه بسیار عظیم وصل هستند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل به جنایات منافقان بر علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: منافقین در مدت هشت سال جنگ تحمیلی بهترین خدمت را به صدام ارائه دادند اکثر بمباران شهرها در طول آن ۸ سال با گرای آنها صورت می‌گرفت. وقتی جنگ تمام شد و صدام دید هزینه ۸ ساله او به آنها به جایی نرسید بسیار عصبانی شد و آنها را مجبور به حمله انتحاری به ایران کرد.

وی افزود: بسیاری از این خائنان به کشور، در عملیات مرصاد به جهنم واصل شدند. مرحوم صیاد شیرازی در این عملیات شاهکار کرد و آنها به‌عنوان انتقام از او، آن فرمانده با عظمت را شهید کردند.

ترور بیش از ۱۲هزار نخبه ایرانی توسط گروهک تروریستی منافقان

عاملی اذعان داشت: آنها ۱۲ هزار انسان نخبه و برجسته از ملت ما را ترور کرده‌اند. خون نخبگان کشور ما مثل شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر، شهدای محراب و مخصوصاً خون دانشمندان هسته‌ای ما با دست شوم آن‌ها ریخته شده است. ملت ما هر چه را فراموش بکند جنایت این مزدوران را فراموش نمی‌کند.

وی اظهار داشت: اگر زمانی دست ملت ما به آنها برسد، انتقام فرزندان برومند خود را از آنها خواهد گرفت. و من اعتقاد دارم خداوند انتقام آنها را گرفته است. دریوزگی آنها و پناه بردن به آغوش اسرائیل و عربستان و جلادان سیا و موساد و عقده‌ای‌های اروپا و جنایت پشت جنایت آنها علیه ملت ما، آنها را به رو سیاه‌ترین خائنان تاریخ ایران تبدیل ساخته و خداوند به جای یک بار مرگ آنها را به مرگ‌های روزمره مبتلا ساخته است.

امام جمعه اردبیل اذعان داشت: با هر موفقیت علمی و سیاسی ایران، آنها آرزوی مرگ می‌کنند و بعد از این هم بدترین آرزوها را خواهند داشت. آنها فکر همه چیز را کرده بودند اما نفهمیده بودند که حق، مؤید ذاتی دارد و خداوند در وعده نصرت خود هیچ وقت خلف نمی‌کند. این همان اشتباهی است که ۴۰ سال است آمریکایی‌ها مخصوصا روسای جمهور آمریکا مرتکب می‌شوند و همه با ذلّت کاخ سفید را ترک می‌کنند، اما ملت ما سرافرازانه ایستاده است.

وی تصریح کرد: من توصیه‌‌ای خیرخواهانه به حکومت آمریکا دارم. شما چهل سال از این جانیان حمایت کردید و در بودجه آمریکا برای اینها ردیف سرّی باز کردید. آیا می‌توانید برای این بودجه هنگفت که از مالیات ملت آمریکا تامین می‌شود یک خروجی عمده و چشم پر کن نشان دهید؟ سردمداران این‌ها با پول شما چهل سال است که در بهترین ویلاها در بهترین نقاط آمریکا و اروپا خوش‌گذرانی می‌کنند و به ریش شما می‌خندند.

عاملی گفت: درست است که شما شدیداً به سرنگونی نظام ما حریص هستید و لذا مثل انسان در حال غرق به هر چوبکی چنگ می‌زنید اما بی عقلی حدی دارد و شما روزی در برابر ملت آمریکا باید جوابگوی خیانت به ملت آمریکا و شرکت در جنایات منافقین باشید. یادتان باشد که «مَن جَرَّبَ المُجَرَّب، فَعَقلُهُ مُخَرَّب»!