پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
امام جمعه پارس آباد:

شورای نگهبان پاسدار اسلامیت نظام و مفسر قانون اساسی است /مسؤلان قضایی با مخلان امنیت برخورد کنند

امام جمعه شهرستان پارس آباد گفت: ملت ایران اجازه تضعیف شورای نگهبان را نخواهد داد چرا که شورای نگهبان پاسدار اسلامیت نظام و مفسر قانون اساسی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر حجت‌الاسلام علي اکبر باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به جایگاه و نقش شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان پاسدار اسلامیت نظام و مفسر قانون اساسی است.

حجةالاسلام باقری بنابی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در  خصوص شورای نگهبان بیان کرد:شورای نگهبان در نظام اسلامی دارای جایگاه نظارتی مهمی است و علاوه بر نظارت بر تصویب قوانین در مجلس، وظیفه نظارت بر انتخابات و تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات مختلف را عهده دار است.

خطیب خطبه های نماز جمعه پارس آباد گفت: همچنین درمورد رعایت تقوای الهی به کسب روزی حلال اشاره کرد و اظهار داشت: از راه حرام هر انسانی میتواند مال دنیا جمع آوری کند ولی خداوند متعال عاشق کسی هست که از راه حلال کسب روزی کند و خمس وزکات آن مال دنیوی خود را نیز پرداخت نماید.

وی افزود: اصل و اساس دعوت انبیای الهی ، تقواست و پرداخت خمس و زکات از ضروریات تقواست و مؤمنین باید توجه ویژه ای داشته باشند.  

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه خیرین در ایام کرونا سنگ تمام گذاشتند افزود: از مساعدت های خیرین در ایام کرونا تشکر می کنم و از خیرین می خواهم در این ایام حساس و این شرایط اقتصادی به فکر محرومین باشند.

وی اظهار داشت: باید بودجه سازمان های حمایتی همچون اداره بهزیستی بیشتر شود، تا این سازمان‌ها بيشتر و بهتر نیازمندان را یاری کنند.  

امام جمعه شهرستان همچنین با اشاره  مسئله طلاق در شهرستان گفت: در شهرستان پارس‌آباد آمار طلاق بیش از حد میباشد و با کمترین مشکل خانواده ها آسانترین راه را برای خود مسئله طلاق میدانند.

حجات الاسلام باقری بنابی افزود: از فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی به جهت ارتقا امنیت اجتماعی و دستگیری اراذل و اوباش تشکر میکنم، و مسئولان قضائی شهرستان باید اشد مجازات را برای کسانی که جاده را میبندد وخانواده ها را تهدید میکنند صادر نماید

خطیب جمعه پارس آباد مغان بیان کرد:باید مسئولین مکانی را برای دست فروشان عزیز تهیه نمایند و آنان را به آن مکان راهنمایی کنند ومردم هم بدانند تا اینکه مایحتاج خود را در کدام مکان خریداری نمایند.

وی ادامه داد: از راهنمایی و رانندگی و سد معبر شهرداری می خواهیم ضمن تکریم اشخاص با خاطئان و مسدود کنندگان معابر عمومی به شدت برخورد نمایند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خطاب به مسئولین بهداشتی و ستاد مقابله با کرونا گفت: در تالارهای عروسی به هیچ وجه مسئله فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی شود.

امام جمعه شهرستان پارس آباد همچنین در مورد مسئله قره باغ با عرض تسلیت به خانواده شهداء افزود: قره باغ خاک اسلام است و به آغوش مسلمین باز خواهد گشت.

خبرنگار: رضا اصلانی

انتهای پیام/ج