پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳

کسب رتبه برتر جشنواره الگوی سوم توسط مسئول پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی اردبیل

مرتضی مملوکی مسئول پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان اردبیل به رتبه دوم مقام دوم مقاله نویسی با موضوع عفاف و حجاب در جشنواره الگوی سوم دست یافت.

به گزارش ابصارخبر، مرتضی مملوکی مسئول پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان اردبیل  به رتبه دوم مقام دوم مقاله نویسی با موضوع عفاف و حجاب در جشنواره الگوی سوم دست یافت.

مملوکی در گفتگو با خبرنگار ما به موضوع مقاله خود پرداخت و گفت: میوه عفاف حجاب است و عفاف امری درونی است.

مسئول پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه در برخی منابع از عفاف به عنوان تقوی یاد شده است، گفت: اگرچه نفس داشتن عفت و تقوی  مایه مباهات و است اما انتساب به شخصیت خانوادگیآن را محترم تر می کند.

وی افزود: وضع حجاب برای زنان و مردان در قرآن کریم  در همه جهات برای بیان تساوی زن و مرد از جمله احترام گذاشتن به کرامت ذاتی انسان است و نه صرفا جلوگیری از اذیت شدن آنها توسط افراد لاابالیريا، مردان و زنان در بسیاری از امور در نظر قرآن یکسان هستند.

این پژوهشگر اردبیل گفت: غض بصر و فروکاهی صوت و حفظ فروج در قرآن برای هر دو مرد و زن است همچنانکه در بسیاری از آیات زن و مرد در کنار هم مورد خطاب قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم زن و مرد در امور زندگی سهیم هستند گفت: به هر دوی انها نقش داده شده است.

مملوکی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: شناخته شدن مرد و زن در ایات قرآن کریم به معنای حرمت دادن و توقع مشارکت داشتن آنها در مسائل زندگی است.

انتهای پیام/