پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل:

اقدامات بسیج، نقطه نورانی در تاریکی کرونا است

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل با بیان اینکه کرونا نشان داد رفتار ملت ایران بخصوص مردم استان اردبیل علی رغم تنگناهای معیشتی قابل مقایسه با سایر ملل نیست، گفت: اقدامات بسیج نقطه نورانی در تاریکی کرونا است و امروز تاریخ ثبت کرد که گروه های جهادی فاتح میادین ناشناخته هستند.

به گزارش ابصارخبر، سرهنگ علی پیرجاهد مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل  از آغاز فعالیت گسترده جهادگران بسیجی و گروه های جهادی استان اردبیل در موج دوم کرونا خبرداد و گفت: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور و استان، نیروهای بسیج سازندگی و گروه های جهادی سپاه حضرت عباس (ع) به مثابه همیشه در راستای رسالت و مسئولیت همیشگی شان وارد صحنه شدند و تلاش کردند در کنار دولت و دیگر نهادها و دستگاه های مسئول در پروژه مقابله با کرونا نقش آفرین و فعال باشند.

وی افزود: بسیج سازندگی، در کنار سایر دستگاه‌ها اقدامات گوناگونی از جمله ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی، تامین ماسک، الکل و مواد ضدعفونی‌کننده مورد نیاز با راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف، رزمایش کمک های مومنانه و ...را انجام داد. از سوی دیگر نیروهای بسیجی و خاصه طلاب جهادگر غسل، کفن و دفن اموات کرونایی را نیز عهده دار شدند تا بار دیگر صحنه هایی از ایثار واز خودگذشتگی در عرصه خدمت رسانی به ثبت برسد.

در استان اردبیل کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده نداریم

پیرجاهد گفت:به شکرانه خداوند و با تلاش و کوشش جهادگران و بسیجیان در استان اردبیل کمبودی در تهیه ماسک و مواد ضد عفونی کننده نداریم و قادر هستیم به سایر استان های دیگر مواد بهداشتی عرضه کنیم و اگر وضعیت استان اردبیل به سویی برود که نیاز مبرم به ماسک و مواد ضد عفونی کننده داشته باشیم تا زمانی که نیاز کشور و استان به تولید ماسک وجود داشته باشد همچنان کارگاه های تولیدی به فعالیت خود ادامه می دهند و با افزایش ظرفیت کارگاه ها در سطح استان  پاسخگوی نیاز  استان و کشور خواهیم بود

وی افزود: وقتی یک کشور از بنیه معنوی، مذهبی و باور و اعتقاد برخوردار باشد، ملت خود را از حوادث حفظ می کند. کرونا نشان داد رفتار ملت ایران بخصوص مردم استان اردبیل  علی رغم تنگناهای معیشتی قابل مقایسه با سایر ملل نیست. همگرایی و همدلی مردم عزیز در کمک به یکدیگر در مقابله با ویروس کرونا به خوبی نشان داد که چه زود کنار هم جمع می شوند و به کمک هم می آیند.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به  روحیه مردمی و بسیجی مردم استان اردبیل اشاره کرد و گفت: سازمان بسیج مستضعفین که مزیت آن بسیج کردن مردم در مرحله اول مقابله با کرونا توانست به خوبی نقش خود را ایفا کرده و حماسه های زیادی برای انقلاب به وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول، طرح ملی بسیج مقابله با کرونا تشکیل شد و چند صدهزار بسیجی و جهادی بسیجی برای غربالگری و کمک به نظام کشور آمدند که این اقدام مورد تقدیر مسئولان هم قرار گرفت.

پیرجاهد ادامه داد: این اقدامات با خط شکنی هایی همچون تولید ماسک و مواد ضدعفونی تا تدفین درگذشتگان کرونایی ادامه پیدا کرد که یک نقطه نورانی در تاریکی کرونا است و تاریخ باید ثبت کند که طلاب بسیجی و گروه های جهادی این همت را کرده و می کنند و به جنگ فضایی نا شناخته می روند که به باور و شجاعت نیاز دارد.

همکاری و هماهنگی بسیج سازندگی با وزارت بهداشت

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه در مرحله دوم و طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز بسیج به کمک وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مقابله با کرونا آمد ، گفت: ورود به بیمارستان ها، غربالگری، و مراقبت از بیماران در دوران نقاهت و همه این امور با هماهنگی بوده است و در مرحله دوم موج کرونا هم صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/ج