پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
امام جمعه شهرستان گرمی:

مسئولین کشور، شعار حیدری ام را در عمل اثبات کنند

حجت الاسلام صفری امام جمعه شهرستان گرمی به تبیین ویژگی های حکومت امام علی(ع) پرداخت و گفت: مدیریت صاحبان زر و زور و جلوگیری از زیاده خواهی های آنان در کنار منع رانت خواری اطرافیان از جمله مهمترین اقدامات حضرت علی(ع) در طول مدت حکومتشان است.

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام  یداله صفری امام جمعه شهرستان گرمی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت مردم به تقوا گفت: گرچه عمر طولانی مطلوب انسان است ولی مهم کیفیت عمر است که انسان باید بکوشد عمر بابرکت داشته باشد.

وی افزود: عمر طولانی همراه با گناه و معصیت، مصیبت است. بنابراین از خداوند عمر طولانی نخواهیم بلکه عمر با برکت بخواهیم. عمر باربرکت یعنی عمری که در بندگی سپری شود ولو مقدارش اندک باشد. 

حجت الاسلام صفری ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: واقعیت این است که خبرنگاری یک شغل حساسی است، از یک طرف باید صدای مردم باشد و مشکلات مردم و مطالبات مردم را مطرح کند و منعکس کند که با مذاق دولتمردان سازگار نیست و از طرف دیگر باید واقعیتها را منعکس کند که مشکلات خود را دارد. در هر حال خبرنگار باید نقطه وصل مردم و مسئولین باشد هم مطالبات مردم را برساند و هم خدمات دولتمردان را منعکس کند. و از بزرگنمائی و بیان خلاف واقع بپرهیزد.

وی در ادامه سخنان خود به غدیر خم  نیز اشاره کرد و گفت : ادعای این که ما شیعه حضرت امیر هستیم و حکومت علوی تشکیل داده ایم کافی نیست بلکه باید قدم در جای قدم آن حضرت بگذاریم و ببینیم در باب عدالت آن حضرت چه کرد و ما چگونه ایم ؟ در باب بیت المال آن حضرت چه کرد و ما چه می کنیم؟ در رسیدگی به اقشار ضعیف چگونه بود و ما چگونه ایم؟ او میزان ما در این دنیا و در آن دنیاست.

امام جمعه گرمی در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی های حضرت امیرالمومنین(ع) پرداخت و گفت: حضرت امیر(ع) وقتی به حکومت رسید دو کار مهم را سرلوحه مدیریت خود قرار داد. یکی مدیریت صاحبان زر و زور بود جلوی زیادی خواهی آنان را گرفت و دیگری مدیریت اطرافیان خود بود.

وی افزود: آنهائی که از خوردن بیت المال فربه شده بودند و از اتصال به حکومت قدرتمند شده بودند متوجه شدند حکومت علی (ع)جای خوردن و غارت کردن نیست ، علم مخالفت به دست گرفتند و جنگ جمل و صفین را بر حضرت تحمیل کردند. 

خطیب جمعه شهرستان گرمی گفت: امروز رسم شده حتی مدعیان دروغین حزب اللهی با وعده های دروغ مردم را فریب می دهند و به دور خود جمع می کنند و حتی از بیت المال مایه می گذارند تا چند نفر را به دور خود جمع کنند ولی می بینیم وقتی تعدادی از اطرافیان حضرت به وی پیشنهاد کردند که شما نیز مانند معاویه از بیت المال هزینه کنید تا مردم از دورت خالی نشوند یک جمله ای فرمود که علویان واقعی و قلابی را به خوبی نشان داد و فرمود : آیا می خواهید من از راه ستم برای خودم کمک جمع کنم؟ 

وی با بیان اینکه شیعه امام علی(ع) با دروغ و تزویر حامی جمع نمی کند، گفت: شیعه امام علی (ع) با هزینه بیت المال اطرافیان را راضی نمی کند و از راه باطل و تبعیض و ناعدالتی به دور خود مردم راجمع نمی کند.

حجت الاسلام صفری اقدامات صورت گرفته در انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و حتی شورای اسلامی شهر و روستا را یادآور شد و گفت: این افزاد به هر دروغ و تهمت زدنی و به هر مرد و نامردی متوسل می شوند، در حالی که شعار حضرت علی (ع) این بود؛ به خدا قسم اگر مرا دست بسته روی خارهای تیز بکشند برایم محبوتر است از این که ظلمی بر کسی بکنم و حق کسی را ضایع کنم.

وی ضمن انتقاد از عملکرد مدیران کشور گفت: حضرت علی(ع)  آتش را به دست برادر نابینایش نزدیک کرد که بترسد اما ما برادرانمان را بر دوشمان سوار می کنیم که بچاپد. او دست رد به سینه خواهرش زد که بیت المال را حفظ کند و ما سفره بیت المال را به قدمهای خویشان باز می کنیم و در حالی که تعفن تبعیض و ناعدالتی از رفتار و گفتارمان بلند است.

 امام جمعه گرمی در پایان خطبه های این هفته نماز جمعه به اقدامات امریکا در منطقه اشاره کرد و با بیان اینکه مشکل ما دو دسته اند و این دو دسته کشور را خراب کرده اند، گفت: معاویه صفتانی که پیراهن امام علی(ع) را به تن کرده اند و آبروی شیعه را  برده اند از دسته اوّل یعنی کسانیکه منطق امام علی(ع) را قبول ندارند و مخالف ارزشهای اسلامی هستند ،بدتر و خطرناک تر اند.

حجت الاسلام ثفری از مسئولان و مدیران کشوری خواست تا با عمل به تعالیم اسلامی و سرلوحه قراردادن سیره عملی ائمه معصومین(ع) شعار حیدری ام را در عمل اثبات کنند.

انتهای پیام/ج