پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
استاندار اردبیل خبرداد:

برگزاری اجتماع عظیم حسینیان اردبیل در تاسوعا و عاشورای حسینی/ نماز ظهر عاشورا در شهیدگاه اردبیل برگزار می شود

بهنام جواستاندار اردبیل از برگزاری مراسم سنتی تاسوعا و عاشورای حسینی در شرایط کرونا خبرداد و گفت: اجتماع عظیم عاشقان امام حسین(ع) در شهیدگاه اردبیل و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش ابصارخبر، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری مراسمات سنتی عزاداری اردبیلی ها در تاسوعا و عاشورای حسینی خبرداد و گفت: امسال علیرغم وجود ویروس کرونا هیچ مراسم عزاداری بخصوص در شب های محرم تعطیل نشده و با حضور حسینیان در محیط های باز به شکل متفاوت و باشکوه در حال برگزار است.

بهنام جو در ادامه سخنان خود به نحوه و روند برگزاری اجتماع حسینیان در مرکز و شهرهای استان اشاره کرد و گفت: در جلسه ستاد برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا تصمیم گرفته شد تا اجتماع عظیم حسینیان اردبیل طبق سنوات گذشته از ساعت ۱۵ عصر به شکل و نحوه متفاوت و نظم خاص به مدت ۲ ساعت برپا شود.

وی تصریح کرد: در شهرستان ها با مدیریت و تصمیم فرمانداران این مراسم با رعایت کامل پروتکل بهداشتی برگزار و بصورت مستقیم از شبکه استانی و سراسری پخش می شود.

استاندار اردبیل همچنین از برگزاری نماز ظهر عاشورا در شهیدگاه اردبیل و مساجد استان خبر داد و گفت: نماز ظهر عاشورا به یاد شهدای عاشورا به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در شهیدگاه اردبیل برپا می شود و در سایر مساجد و محل های تعیین شده از سوی هیئت امنا و عزاداران نیز انجام می شود.

وی از توزیع ماسک و ضد عفونی بین عزاداران خبر داد و گفت: کسانی که در اجتماع عظیم حضور می یابند در صورت نداشتن ماسک از سوی هیئت برگزاری ماسک دریافت می کنند و در فاصله ۲ متری در محل مراسم حاضر میرشوند.

انتهای پیام/ج