پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
گزارش تصویری؛

بازدید امام جمعه شهرستان نیر از سرای نوآوری و مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اردبیل

حجت الاسلام نعمتی امام جمعه شهرستان نیر با حضور در سرای نوآوری و مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اردبیل از نزدیک در جریان تولید علم، چرخه اشتغال و فعالیت های اقتصادی این دانشگاه قرار گرفت.

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر بعد از ظهر امروز با حضور در مجتمع های علمی، ورزشی و سرای نوآوری و مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ضمن آشنایی با زیر مجموعه های علمی و اقتصادی این دانشگاه در جریان فعالیت های آموزشی، فعالیت های ورزشی، چرخه تولید و تبدیل آن به ثروت در این دانشگاه قرار گرفت.

وی در ابتدای این بازدید به همراه علیپور معاون آموزشی دانشگاه آزاد اردبیل و هیأت همراه ابتدا از مجموعه ورزشی این دانشگاه بازدید کرد تا در جریان فعالیت ها قهرمان پروری در سطوح مختلف ورزش استان و ملی این دانشگاه قرار گیرد.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه این دیدار از مجموعه تولیدی پوشاک ورزشی دانشگاه آزاد اردبیل نیز بازدید تا از نزدیک در جریان پتانسل ها، ظرفیت ها و مشکلات این مجموعه ورزشی قرار بگیرد.

وی در ادامه برنامه به مجتمع شاهد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل رفت تا ضمن بازدید از سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از نزدیک در جریان تولید علم و تکنولوژی دانشمندان جوان اردبیل قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان نیر در این دیدار با حضور در کارگاه های فنی و مهندسی، تولید ماشین الات صنعتی و کشاورزی در جریان فناوری های اساتید و نخبگان علمی دانشگاه آزاد اردبیل قرار گرفت.

وی سپس از واحدهای دانش بنیان این دانشگاه دیدار کرد تا ضمن آشنایی با نوآوری های فناوران دانشگاه آزاد اردبیل از نزدیک در جریان تحولات و نوآوری های پیش روی این مرکز علمی قرار گیرد.

دیدار از کارگاه های تولیدی محصولات کیاهان دارویی، چراغ های ال ای دی، صنایع رنگی غذایی، فناوری برق اریا راد، از جمله برنامه های امام جمعه شهرستان نیر در این مرکز علمی دانشگاه آزاد اردبیل بود.

حجت الاسلام نعمتی در بخش پایانی سفر خود به اردبیل به همراه دکتر رسولی رئیس دانشگاه آزاد اردبیل و هیأت همراه به مزرعه تحقیقاتی آرتان این دانشگاه رفت تا از نزدیک شاهد نواوری ها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی نخبگان دانشگاه آزاد اردبیل در بخش کشاورزی شود.

بازدید از مرکز تحقیقاتی باغ پرندگان، باغ گیاهان دارویی، دام پروری و بوم گردی مزرعه آرتان دانشگاه آزاد اردبیل از جمله برنامه های این دیدار بود.

حجت الاسلام نعمتی در پایان سفر نیم روزه خود به اردبیل ضمن تمجید از فعالیت های رو به رشد مجموعه دانشگاه آزاد اردبیل گفت: دانشگاه آزاد اردبیل گام های محکم و علمی رو به رشدی را در همه ابعاد فرهنگی، ورزشی، علمی و مهارت آموزی در استان اردبیل برداشته است.

وی با بیان اینکه نخبگان علمی دانشگاه آزاد اردبیل داشته های علمی خود را در قالب طرح ها و نواوری در حال تبدیل به ثروت هستند گفت: آینده کشور در گرو تلاش جوانان تحصیلکرده و فعالیت های دانش بنیان است.

امام جمعه شهرستان نیر به فعالیت های انجام گرفته در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: این مزرعه در واقع نمونه واقعی بوم گردی در صنعت گردشگری است که با کمی توسعه  و ایجاد تحولات می توان آن را در سطح ملی نیز معرفی کرد.

وی نقطه ضعف مجموعه دانشگاه آزاد اردبیل را در عدم فعالیت رسانه ای و تبلیغات رسانه ای عنوان کرد و گفت: تبلیغات بهینه در زمینه معرفی دستاوردها و موفقیت های علمی و پژوهشی همواره نقطه ضعف ما بوده است، چراکه این فعالیت های بین المللی بخصوص در شرایط تحریم برای جوانان و سایر مردم جامعه غرورآفرین و امید بخش است و لازم است که مسئولین دانشگاه آزاد در این زمینه کارهای بیشتری انجام دهند.

حجت الاسلام نعمتی از دستگاه های اجرایی استان نیز خواست تا با حمایت از فعالیت های دانش بنیان و نوآور دانشگاه آزاد اردبیل زمینه های رشد و تعالی هرچه بهتر این مجموعه علمی و پژوهشی را بیش از پیش فراهم کنند.

اسحق رسولی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در این دیدار به معرفی فعالیت ها و خدمات دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل پرداخت و گفت: علی رغم همه مشکلات، درصدد هستیم تا مرکز نیر را همچنان پابرجا نگه داشته و تقویت کنیم اما برای رسیدن به این مهم باید مسئولین شهرستان نیر هم پشتیبانی و حمایتهای لازم را انجام دهند تا بحث توسعه مرکز نیر شتاب بیشتری بگیرد.

انتهای پیام/ج