پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
یک کارشناس مذهبی در شهرستان پارس آباد:

دنیا گرایی، وسوسه انگیزترین ویروسی است که انسان را به هلاکت می رساند+فیلم

حجت الاسلام محمد حسین باقری بنابی کارشناس مسائل مذهبی در شهرستان پارس آباد با بیان اینکه دنیا گرایی و دنیاپرستی عامل انحطاط انسان است، گفت: هر کسی به این ویروس خطرناک و وسوسه انگیز آلوده شود، بی تردید هلاک خواهد شد.

حجت الاسلام محمد حسین باقری بنابی کارشناس مذهبی شهرستان پارس آباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر، با بیان اینکه دنیا گرایی و دنیاپرستی عامل انحطاط انسان است، گفت: هر کسی به این ویروس آلوده شود هلاک خواهد شد.

 وی با بیان اینکه مسئله عاشورا مسئله ای پر محتوا و تامل برانگیزی است گفت: آزادمردان و علی الخصوص شیعیان باید نسبت به واقعه عاشورا بی تفاوت نباشند و نسبت به این مسئله تعمق کرده و عوامل به وجود آمدن این واقعه را آسیب شناسی کنند.

حجت الاسلام باقری بنابی در ادامه سخنان خود به ابعاد واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: عاشورا در واقع مسئله‌ای است که انسانها به ویژه شیعیان و کسانی که خود را آزاد مرد نامیدند باید در این باره بسیار تعمق کند و تأمل کنند چراکه این مسئله سرنوشت ساز و حیاتی است.

وی به سرپیچی کوفیان از بیعت با امام حسین(ع) و دعوت ایشان به کوفه اشاره کرد و گفت: یکی از عواملی که سبب شد کوفیان از حمایت اهل بیت(ع) دست برداشته و  حتی مبادرت به مخالفت با اهل بیت(ع) شوند و در جبهه باطل نیز قرار گرفته و دستشان را به خون حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آغشته کنند: انحطاط ، دنیا پرستی و آلودگی به دنیا است .

این کارشناس مسائل مذهبی به مضرات ویروس دنیا پرستی اشاره کرد و گفت: کوفیان هم به همین ویروس خطرناک الوده شده‌اند  و اخرت خود را فدای دنیا پرستی کردند.

وی خواستار عبرت گیری مردم از واقعه  و عبرت های عاشورا شد و گفت: ما هم باید از این مسئله درس بگیریم و بدانیم اگر یک جامعه و یا یک فرد به دنیا پرستی و دنیا گرایی آلوده شود قطعاً این فرد هم به مانند کوفیان دستش به خون امام زمان(ع) خویش آغشته خواهد شد

حجت الاسلام باقری بنابی گفت: فرد یا جامعه ای که دنیا گرا است دیگر نمی تواند از منافع خود در راه امام زمان(ع) خویش بگذرد و مانند کوفی جماعت عده‌ای به دینار و درهم و مال دنیا و عده ای هم  گول مقام و منصب را خواهند خورد و امام زمان خویش را تنها رها خواهند کرد.

وی در ادامه سخنان خود به  آیه ۱۵ سوره مبارکه تغابن در مورد فریب  اشاره کرد و گفت: ابن زیاد با حیله های مختلف باعث وسوسه کوفیان شد بطوریکه عده ای را با مال دنیا و عده ای را با ترس و وحشت از گرفتن جانشان  فریب داد یعنی در واقع این افراد را با در امان بودن جان خود و فرزندانشان وسوسه کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما هم باید از این مسائل درس بگیریم تا مانند کوفی جماعت نسبت به ولی مان بی‌تفاوت نبوده و در رکاب و کنارش باشیم و باید مراقب اعمال و رفتارمان باشیم .

وی از مسلمانان به خصوص شیعیان خواست بیشتر از دیگران مراقب اعمال و رفتار خود باشند و در اطاعت از امر امام زمان و ولیه فقیه در زمان غیبتشان بکوشند.

 

انتهای پیام/ج