پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

عدم واکنش سران کشورهای عربی در مورد خیانت امارات، فاجعه است /کوتاهی برخی مسئولان عامل لغو مجوز دانشگاه صنعتی اردبیل شد

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه امارات به راحتی چشم خود را به اشغالگر بودن رژیم صهیونیستی و به اینکه فلسطین، ملک فلسطینی هاست، بست و دست خود را در دست غاصب گذاشت، گفت: امروز لعن و نفرین ملت‌های مسلمان علیه حاکمان خائن، تمام فضای مجازی را پر کرده و قطعا زمانی این ملت‌ها، درس خوبی به حاکمان خود خواهند داد.

به گزارش ابصارخبر، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه اردبیل که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد به لزوم اهمیت راه اندازی دانشگاه صنعتی در استان اردبیل پرداخت و گفت: اینکه امتیاز بزرگی را به استان بدهند سپس لغو کنند، این اهانت به شعور مردم و موجب از دست دادن وثوق مردمی که اصلی ترین سرمایه نظام است.

امام جمعه اردبیل در ابتدای سخنان خود ضمن قدردانی از موسسات خیریه و خیرین که در ایام محرم، بسته های غذایی بین مردم پخش کردند.گفت: آمار نشان می دهد در این چند ماه اخیر، 25 میلیون بسته غذایی در کشور توزیع شده است که غالب آنها را متدینین، هیأتی ها، عزاداران و وفاداران به نظام اسلامی متقبل شدند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها نماز جمعه این هفته اردبیل ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: با شهداء پیمان می بندیم که با مرام آنها که عزت، استقلال، تمامیت ارضی، حاکمیت ارزش های دینی و حمایت از رهبری است زندگی کنیم و روی این اصول، مصالحه، مسامحه و معامله  نخواهیم کرد.

کوتاهی برخی مسؤولان عامل لغو مجوز دانشگاه صنعتی در اردبیل شد

آیت الله عاملی به موضوع دانشگاه صنعتی اردبیل نیز اشاره کرد و  گفت: در سال 1385 شخصا از رئیس جمهور وقت مجوز دانشگاه صنعتی را برای استان گرفتم ولی در اثر کوتاهی مسؤولین استانی بعد از چند سال وزارت علوم آن را لغو کرد. در حال حاضر با همکاری نمایندگان محترم با تمام توان به این مطالبه وارد شده ایم.

اینکه امتیاز بزرگی را به استان بدهند سپس لغو کنند، این اهانت به شعور مردم و موجب از دست دادن وثوق مردمی که اصلی ترین سرمایه نظام است، می شود.

خوشحالم که امروز این بشارت را بدهم که یکی از خیرین استان، کل هزینه احداث دانشگاه صنعتی با تمام تجهیزات را برعهده گرفت و حجت را بر وزارت علوم، تمام کرد.

امارت دست خود را در دست غاصبان گذاشته است

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها این هفته نماز جمعه به خیانت امارات به آرمان های مسلمانان اشاره کرد و گفت: ماجرای خیانت امارات نشان می دهد که نظریه امامت، نظریه بسیار دقیقی بوده است یعنی خیانت در امت مرحومه و در تمام امت ها از هرم قدرت شروع می شود و اگر قدرت ها اصلاح نشوند، امت اسلامی همه برده و کشورهای اسلامی همه ایالتی از ایالات آمریکا می شوند. خیانت امارات کاملا نشان می دهد که امامت و در تعبیر اهل سنت، خلافت، از اصول است نه از فروع چون با فساد آن، چیزی از دین باقی نمی ماند.

وی افزود: امارات به راحتی چشم خود را به اشغالگر بودن رژیم صهیونیستی و به اینکه فلسطین، ملک فلسطینی هاست، بست و دست خود را در دست غاصب گذاشت. این کشور، به راحتی چشم خود را به جنایت 80 ساله رژیم صهیونیستی بست و دست خود را در دست یک قاتل 80 ساله گذاشت. از اینکه عربستان و بحرین فضای خود را در اختیار اسرائیل گذاشتند نشان می دهد که آمریکا آنها را نیز در نوبت نگه داشته و کشورهای اسلامی یک به یک آرمان فلسطین و قبله اول مسلمین را زیرپا خواهند گذاشت.

لعن و نفرین ملت‌های مسلمان علیه حاکمان خائن، تمام فضای مجازی را پر کرده است

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه هیچ کشور اسلامی حتی سازمان سران کشورهای عربی هم این خیانت را محکوم نمی کنند گفت: این کشورها کاملا ترسیده اند. یعنی کل امت اسلامی از دست رفته است و این فاجعه بسیار بزرگ برای امت اسلامی در این 1400 سال است.

وی با بیان اینکه امت مسلمان تاکنون اینگونه ذلیل نشده بود. گفت: استقلال و حاکمیت ملی، اینجا خودش را نشان می دهد. این خیانت و سکوت نشان داد هیچ کشور اسلامی استقلال و حاکمیت ملی ندارد و تنها ایران است که از قبله اول و از حق مسلّم فلسطینی ها دفاع کرد و همین باعث شده که کل امت اسلامی، رغبت خاصی به مذهب اهل بیت(ع) و به ایران اسلامی داشته باشند. به حدی که الازهر پیام فرستاده و از ایران خواسته که موفقیت بزرگ سیاسی شیعه را از اسباب مدّ شیعی و تبشیر شیعی قرار ندهند.

امام جمعه اردبیل گفت: این روز ها حساب ملت ها و دولت ها جداست. دولت های اسلامی از دم خیانت کرده اند و غلام حلقه به گوش آمریکا و پا به رکاب منویات آمریکا هستند اما ملت ها همه دلشان با ایران است. البرادعی رئیس اسبق آژانس هسته ای که یک مصری متفکّر است می گوید «انا سنّی الهویّه شیعی الهوی! » یعنی فکر سیاسی و رفتار اجتماعی من بر اساس عقاید شیعی است. بنابراین اگر از انزوا صحبت کنیم ایران در انزوا نیست چون همه ملت ها با ایران هستند و منزوی کسانی هستند که ملت ها را از دست داده اند.

وی افزود: لعن و نفرین ملت های مسلمان علیه حاکمان خائن، تمام فضای مجازی را پر کرده است و قطعا زمانی این ملت ها، درس خوبی به حاکمان خود خواهند داد. منزوی، آمریکاست که با نهایت ذلت سه بار در شورای امنیت سازمان ملل برابر ایران شکست خورد و اعضای آن شورا به نفع ایران رأی دادند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان اردبیل ادامه داد: بعضی ها خیال می کنند امارات در ایجاد ارتباط با اسرائیل درصدد خریدن امنیت از آنها برای خود در برابر ایران است. این اصلا درست نیست چون اماراتی ها خوب می دانند که اسرائیل جرأت هیچ حرکتی در برابر ایران ندارد. علت اصلی این ارتباط، احتیاج ترامپ به این رابطه جهت انتخابات است و این نشان می دهد که کشورهای عربی در خلیج فارس، هیچ اختیاری از خود در برابر آمریکا ندارند و آمریکا آنها را مثل غلام مسلوب الرأی به هرجا که می خواهد می کشد.

وی به توطئه های استکبار به ویژه ترامپ علیه اسلام اشاره کرد و گفت: ترامپ مکر و حیله می کند اما نمی داند در این عالم در برابر هر ماکری، مکری قوی تر تشکیل می شود. خداوند چقدر زیبا فرموده:  پيش از آنان كسانى بودند كه مكر كردند، خدا از پايه بر بنيانشان زد، درنتيجه از بالاى سرشان سقف بر آنان فرو ريخت، و از آنجا كه حدس نمى‌زدند عذاب به سراغشان آمد. سپس روز قيامت آنان را رسوا مى‌كند.

امام جمعه اردبیل گفت: قطعاً خداوند از كسانى كه ايمان آورده‌اند دفاع مى‌كند، زيرا خدا هيچ خيانتكار ناسپاسى را دوست ندارد.

انتهای پیام/ج