پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
مسئول دفتر جنبش عصائب اهل الحق عراق:

حاج قاسم سلیمانی،سرشار از تشیع و ولایت امیرالمومنین(ع) بود/ اتحاد ایران و عراق مثال زدنی است+فیلم

مسئول دفتر جنبش عصائب اهل الحق عراق به تشریح دیدگاه مردم عراق در جنگ 8 ساله رژیم بعث با ایران پرداخت و با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی محبوب دل نیروهای عراقی در جنگ با داعش بود، گفت: شهادت ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی در کنار هم، اتحاد دوملت را بیش از گذشته منسجم تر کرد.

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام عارف الاسدی مسئول دفتر جنبش عصائب اهل الحق عراق در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به تشریح دیدگاه ملت عراق در مورد جنگ تحمیلی رژبم بعث به ملت ایران پرداخت و گفت: رژیم بعث، رژیم خودکامه ای بود که نه به مذهب شیعه معتقد بود و نه به سنت، با اینکه خود را سنی معرفی می کرد سعی داشت با دامن زدن به اختلافات مذهبی به اهداف خود یعنی ایجاد تفرقه بین اقوام عراقی، پایه های حکومت خود را مستحکم کند.

وی افزود: رژیم صدام به تحریک استکبار، جنگ با ایران را اغاز کرد جنگی که علما و فقهای عراقی مردم را از شرکت در آن برحذر داشته بودند چراکه معتقد بودند مردم هر دو کشور معتقد به ولایت اهل بیت(ع) هستند و این جنگ باطل و نادرست و غیر عادلانه است.

این مجاهد عراقی به مواضع حوزه علمیه نجف نیز در این باره اشاره کرد و گفت: علمای نجف نیز شرکت و مساعدت در جنگ را جائز ندانسته و حتی آن را حرام نیز عنوان کرده بودند و اعلام داشته بودند انقلاب اسلامی ایران بر پایه مبانی اسلام و آموزه های ائمه معصومین(ع) بوقوع پیوسته و حق است.

وی به بافت مذهبی و سیاسی عراق نیز اشاره کرد و گفت: با اینکه 65 درصد عراقی ها شیعه هستند اما در طول دهه های گذشته به ویژه در دوران صدام شیعیان عراق هیچ نقشی در حکومت و تصمیم گیری های عراق نداشتند.

عارف الاسدی با بیان اینکه حزب بعث در دوران صدام همه تصمیمات کشور را اتخاذ می کرد، گفت: بعثی ها در جنگ 8 ساله با فریب مردم و بازی با اعتقادات انها سایر مردم عراق را به بهانه های ساختگی همچون جلوگیری از انتشار تفکرات ایران در منطقه و نفوذ صفویه در اعراب مردم را به حضور در جنگ تحریک می کردند در حالیکه سردمداران عراق به هیچ یک از مذاهب عراق بویژه شیعه و سنی پایبند نبودند.

وی در ادامه سخنان خود به برخورد شیعیان عراق در جنگ عراق با ایران نیز اشاره کرد و گفت: شیعیان عراقی با پیروی از مراجع و علمایشان هیچگونه تمایلی برای جنگ با برادران دینی خود نداشتند به همین دلیل بسیاری از شیعیان به دست حزب بعث به دلیل تمرد به شهادت رسیدند.

مسئول دفتر جنبش عصائب اهل الحق عراق با بیان اینکه عوامل بعثی سلاح های سربازان خود را بررسی می کردند تا هرکسی را که تیری شلیک نکرده شناسایی و مجازات کنند افزود: آن دسته از جوانان شیعه که به اجبار برای خدمت سربازی در جنگ حضور داشتند برای اینکه دستشان به جنایات صدام آلوده نشود و از طرفی هم به سرنوشت مرگ به دست بعثی ها گرفتار نشوند، تیرهای خود را به هوا یا به زمین خالی می زدند تا از گردابی که در ان افتاده بودند خلاص شوند.

وی گفت: شیعیان عراقی معتقد بودند که جنگ صدام علیه ایران ظالمانه است و وظیفه شرعی و دینی خود می دانستند که از ملت ایران پشتیبانی کنند به همین دلیل با تشکیل گروه های کوچک به ایران مهاجرت کرده  و  همراه برادران ایرانی خود مقایل رژیم بعث ایستادند و عده ای هم در داخل خاک عراق از رزمندگان اسلام پشتیبانی می کردند.

عارف الاسدی در ادامه سخنان خود به تبیین شخصیت والای امام خمینی(ره) رهبر انقلاب ایران پرداخت و گفت: به اعتقاد همه علما و فقهای عراق امام خمینی(ره) برجسته ترین عالم  و فقیه  زمان بود به همین دلیل سخنان ایشان را با جان و دل می شنیدند و به ان عمل می کردند.

وی با بیان اینکه وقتی جنگی صورت می گیرد اراده ها را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد، خاطرنشان کرد: جنگ ایران و عراق پر از خاطرات تلخ برای مردم هر دو کشور است.

مسئول دفتر جنبش عصائب اهل الحق عراق با بیان اینکه هم اکنون فرصت غلبه بر این خاطرات تلخ و اثرات منفی آن است، گفت: بعد از سرنگونی صدام فرصتی بوجود امد تا در زیارت اربعین مردم عراق برادری خود را به ایرانی ها ثابت کنند. بطوریکه در چند ساله گذشته به برکت زیارت اربعین از برادران ایرانی خود با تمام داشته هایشان پذیرایی کرده و انها را مانند برادران خودشان دوست دارند.

وی به ایثار و  فداکاری های حاج قاسم سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت برای کشور عراق نیز اشاره کرد و گفت: این سردار ایرانی زمانی که داعش به ما حمله ور شده بود، به داد مردم عراق رسید و با فداکاری های خود علاوه بر بیرون کردن داعش از عراق و شکست آن ها در سوریه لطف و محبت را میان دو کشور بیش از پیش ترویج داد.

این مبارز عراقی با بیان اینکه همه عراقی ها از حاج قاسم سلیمانی به نیکی یاد می کنند گفت: این سردار ایرانی در صحنه نبرد علیه داعش همراه نیروهای عراقی بود و در عین حال مثل برادر برای مردم عراق بود و با انها مهربانی می کرد و مردم عراق نیز حاج قاسم را از خودشان می دانستند و از وی پیروی می کردند

مسئول دفتر جنبش عصائب اهل الحق عراق با بیان اینکه قاسم سلیمانی معشوق و محبوب دل نیروهای عراقی در جنگ با داعش بود، گفت: تقدیر الهی بر این بود تا ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی دو افتخار بزرگ جهان اسلام در کنار هم به خون هم اغشته شوند تا اتحاد دوملت منسجم تر شود.

وی با بیان اینکه شهادت حاج قاسم حزن و غم را به خانه های عراقی آورد گفت: عراقی ها در غم سردار سلیمانی به گونه ای گریه کردند که برای پدر و مادر خود نیز گریه نکرده بودند و شهادت این دو مجاهد فی سبیل الله ضایعه بزرگی برای هر دو کشور ایران و عراق است.

عارف الاسدی در بخش پایانی سخنان خود به بیان خاطراتی از سردار قاسم سلیمانی در عراق و نجف پرداخت و گفت: ظاهر و باطن این سردار ایرانی یکی بود بطوریکه وی در عین اینکه در بالاترین مرتبه نظامی قرار داشت و جبهه مقاومت را برابر استکبار هدایت می کرد آنقدر تواضع داشت که هم پای کوچکترین سرباز حاضر در جنگ حرکت می کرد، حاج قاسم در فضایی زندگی می کرد که  مملو از تشیع و مجذوب در ولایت امیرالمومنین حضرت علی(ع) بود و همواره در قله های پاکی و صداقت قرار داشت.

وی گفت: وقتی خون این دو مجاهد بزرگ توسط شرورترین افراد جهان به زمینه ریخته شد در واقع دروازه هایی برای پیروزی امت اسلام برابر کفر و الحاد  گشوده شد تا دوملت ایران و عراق یکپارچه و متحد برای نابودی ظالمان در کنار هم صف آرایی کنند.

انتهای پیام/ج