پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸

یادمان شهدای گمنام دانشگاه محقق احداث می شود

نخستین جلسه هماهنگی احداث یادمان شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی با حضور اعضای گروه طراحی یادمان شهدای گمنام از تهران در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، جلسه هماهنگی طراحي فضای يادمان شهدای گمنام دانشگاه محقق عصر دیروز با حضور اعضای گروه طراحی یادمان های شهدا از تهران و معاونان فرهنگی و اجتماعی، اداری و مالی و نمايندگان بسيج دانشجويی استان و پايگاه مقاومت دانشگاه در اتاق معاونت فرهنگی دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه کریمی نماینده  اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ، طی سخنانی با بیان اینکه حفظ یاد و خاطره و تکریم کشته شدگان جنگ ها، سنتی است که در اغلب کشورها بدان پای بند هستند، گفت: ما بر اساس اعتقادات خود و تاکیدات مقام عظمای ولایت، بیش از پیش مسئولیت داریم راه و نام شهدا و آثار پرافتخار آنان را حفظ کرده و در جامعه نشر دهیم.

AWT IMAGE

 فنی اصل معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه نیز با بیان اینکه مزار شهدا زیارتگاه عاشقان و دلدادگان مکتب عاشوراست، تاکید کرد: همه مردم  شهدای گمنام را متعلق به خود می دانند و هر قدمی که برای تکریم شهدا و انتقال پیام متعالی آنان برداشته می شود، انشاء الله به عنوان باقیات الصالحات محسوب می‌شود.

وی ساخت یادمانی شایسته و در عین حال ساده و زیبا را برای مزار شهدای گمنام دانشگاه را مورد توجه قرار داد و افزود:طی فراخوانی از سوی دانشگاه طرح‌های متنوعی برای ساخت یادمان از سراسر کشور به دانشگاه ارسال شده است که با کار شناسی یکی از آن ها را تا ماه آینده انتخاب خواهیم کرد.

AWT IMAGE

 باقری خیر آبادی مسئول اداری مالی دانشگاه نیز با بیان اینکه تدفین شهدای گمنام در دانشگاه حال و هوای دیگری به دانشجویان داده است گفت: علیرغم مشکلات اقتصادی ومنابع داخلی تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا با استفاده از ظرفیت های موجود، بنای یادمان درخور شأن و منزلت شهدا در دارالارشاد ایجاد کنیم.

پهلوان مسئول گروه طراحی نيز نقطه نظرات خود و اعضای گروه را بيان نموده و خواسته ها و ملزومات مورد نياز خود را جهت انجام کارهای اوليه اعلام کرد.

اعضای جلسه با حضور در  مزار شهدای گمنام دانشگاه ضمن ادای احترام به مقام شهداء، از نزدیک منطقه را بررسی کردند.

AWT IMAGE

انتهای خبر/ج