پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد:

ثبت اختراع دستگاه تنفس مصنوعی غیرتهاجمی دو فشاره توسط فناوران مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از ثبت اختراع دستگاه تنفس مصنوعی غیرتهاجمی دو فشاره بر اساس فشار هیدرو استاتیک آب برای شرایط اورژانسی توسط فناوران این مرکز خبر داد.

به گزارش ابصارخبر، برومند صلاحی  رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی  ظهر امروز در جمع خبرنگاران از ثبت اختراع دستگاه تنفس مصنوعی غیر تهاجمی دو فشاره بر اساس فشار هیدرواستاتیک آب برای شرایط اورژانسی توسط شرکت کیان زیست یاخته ایرانیان از فناوران مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و گفت: دستگاه تنفس مصنوعی بای­ پپ که خبر طراحی و ساخت آن توسط فناوران مرکز رشد واحدهای فناوری این دانشگاه قبلاً رسانه ­ای شده بود، در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت اختراع شد.
وی افزود: ایده­ مذکور در شرایط کرونایی فعلی حائز اهمیت بسیار بالایی است و ساخت آن با توجه به قابلیت های مناسب و هزینه­ تمام شده­ پایین، اقتصادی و مقرون به به صرفه است.
صلاحی تصریح کرد: در همین راستا مقرر گردیده با حمایت های مالی دانشگاه محقق اردبیلی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این محصول تجاری­سازی گردد.

انتهایپیام/ج