پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
امام جمعه شهرستان نیر:

برقراری عدالت اجتماعی، از شاخص های حکومت نبوی است/همسان سازی صلح امام حسن(ع) با شرایط فعلی کشور، عوام فریبی است

امام جمعه شهرستان نیر برقراری عدالت اجتماعی و راه اندازی مراکز تعلیم و تربیت در کنار تقویت وحدت و برابری و برادری اخلاق اسلامی را از ویژگی های حکومت نبوی برشمرد و گفت: امام راحل نیز با الگوبرداری از حکومت نبوی، انقلاب اسلامی را طراحی کرد.

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه به تبیین ویژگی های پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) پرداخت و گفت: 

حجت الاسلام نعمتی در ابتدای خطبه های این هفته نماز جمعه تقوا، یاد خدا و یاد مرگ در روز قیامت را یکی از صفات اهل ایمان و تقوای الهی نام برد و گفت: علت گمراهی و انحراف ما فراموشی قیامت  و دوری از امام زمان(عج) است.

وی دوری از خداوند متعال و حضرت بقیة‌الله (عج) را علت اصلی ناخوشایندی مسئولین از انتقاد عنوان کرد و گفت: مسئولی که از تملق و چاپلوسی خوشحال شود، دنیا پرست است و به دنبال حل مشکلات مردم نخواهد بود.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به مسئولان نهادهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: همه مسئولان باید برای توسعه و پیشرفت جامعه با جان و دل پذیرای انتقاد های مردمی شوند .

وی افزود:  اگر خود را در محضر خداوند متعال ببینیم هیچ وقت جامعه دچار گمراهی و انحراف  نخواهد شد.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود  به ویژگی های امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: امام زمان(عج) تمام خصوصیات و ویژگی های پیامبران از آدم(ص) تا خاتم(ص) را در وجود مبارک  خود جمع کرده است بنابراین اعمال و رفتار ما باید مورد پسند و رضایت امام زمان(عج) قرار بگیرد.

وی به ویژگی های مسئول مورد انتظار امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: مسئول مد نظر امام زمان(عج) به دنبال حق و حقیقت است چراکه هواپرستی انسان را از خدمت خالصانه به مردم باز می دارد.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: اگر مسئولی با پیروی از هوای نفس  به دنبال پست و مقام خود باشد و به مردم پشت کند در واقع  خائن به انقلاب اسلامی، آرمانهای امام راحل و خون شهدا است.

حجت الاسلام نعمتی به شهدای تازه تفحص شده مدافعان حرم در خان طومان سوریه اشاره کرد و گفت: بازگشت این شهدای گرانقدر آن هم همزمان با ایام عزاداری پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) دارای پیامی به وسعت جهان اسلام است چراکه مدافعان حرم با پیروی از آموزه های اسلام به مقابله با کفر و الحاد برخواستند و خون خود را نیز در این راه مظلومانه تقدیم خداوند متعال کردند.

وی تقویت وحدت و همدلی بین امت اسلام را از جمله پیام های شهدای مدافع حرم عنوان کرد و گفت: در این دنیای وانفسا که دشمنان اسلام با تمام توان خود به مقابله با اسلام ناب محمدی پرداختند تنها با بصیرت دینی و سیاسی می توان در برابر توطئه ها ایستادگی کرد.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به قدردانی از هیئت های مذهبی  و کانون های جوانان در شهرستان نیر پرداخت و گفت: در این ایام جوانان با رعایت پروتکل های بهداشتی، آگاهانه و عاشقانه و عارفانه عزای حسینی را به بهترین نحو ممکن برگزار کردند و بصیرت بالای عاشورایی خود را به جهانیان نشان دادند.

وی مهمترین مشکل شهرستان نیز را عدم اعتماد مسئولان به جوانان عنوان کرد و گفت: جوانان مومن و مذهبی متعد و انقلابی شهرستان نیر امروز با وجود توانایی های خوب از میادین خدمتگذاری دورمانده اند که لازم است مسئولان با اعتماد به آنها و سپردن برخی امور به جوانان بدون توجه به جناح و گرایش سیاسی زمینه های پیشرفت شهرستان را فراهم کنند.

حجت الاسلام نعمتی تاکید کرد تنها در صورتی می توان برنامه های فرهنگی در شهرستان نیر را به بلوغ رساند که جوانان مومن و متدین و متعهد انقلابی و جهادی وار وارد میدان شوند و به مردم خدمت کنند.

وی از بیماری کرونا به عنوان فرصت نام برد و گفت: نهادهای فرهنگی  نباید به بهانه کرونا از ارتقای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان غفلت کنند چراکه این ایام بهترین فرصت برای برنامه ریزی و ساماندهی برنامه های فرهنگی بین خانواده هاست.

 امام جمعه شهرستان نیر به لزوم بهره گیری از تمام امکانات شهرستان نیر برای تعالی جوانان این شهرستان اشاره کرد و گفت: امروز امکانات مسجد جامع شهرستان نیز به دو کانون مهم جوان محور واگذار شده تا ضمن ارتقای برنامه های فرهنگی جوان محور در شهرستان با پیگیری برنامه های اقتصاد محور توانایی جوانان خلاق به مسئولان نشان داده شود.

 وی گفت: زیر زمین مسجد جامع شهرستان نیر امروز در اختیار دو نهاد کانون جوانان شهرستان نیر و دانشگاه آزاد اسلامی  قرار گرفته تا با تجمیع علم و دانش در کنار تعهد و مهارت کارهای مناسبی در شان جوانان شهرستان نیر انجام شود.

وی از راه اندازی کارگاه قالی بافی در شهرستان نیر خبرداد و گفت: بازگشت به شغل های ابا و اجادی یکی از راه های توانمند سازی اقتصاد خانواده ها است که در این زمینه نیز دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با فراهم کردن زیرساخت های لازم ضمن مهارت آموزی، بازاریابی محصولات تولیدی را نیز بر عهده گرفته است.

امام جمعه شهرستان نیر مهم ترین شاخصه حکومت نبوی را بعد از ایمان و معنویت، برقراری عدالت اجتماعی و راه اندازی مراکز تعلیم و تربیت و ایجاد وحدت و برابری و برادری و ترویج اخلاق اسلامی همراه با محبت، اقتدار و عزت اسلامی برای پیشبرد اهداف دائمی حکومت اسلامی نام برد و گفت: امام راحل نیز با الگوبرداری از حکومت نبوی، انقلاب اسلامی را طراحی کردند.

حجت السلام نعمتی در بخش دیگری ازسخنان خود به تبیین ویژگی های عصر امام حسن مجتبی(ع) و مقایسه ان شرایط فعلی پرداخت و گفت: همسان سازی صلح امام حسن(ع) در آن زمان با شرایط امروز کشور با طرح عناوینی چون مذاکرات، برجام، سند ۲۰۳۰  و FATF ، مغالطه و تحریف حقیقت در ماجرا صلح و عوام فریبی مردم است.

وی یاداور شد: موضوع مناقشه امام حسن (ع) با معاویه که یک مناقشه داخلی بود که به علت خیانت فرماندهان لشگر امام حسن(ع) و بی بصیرتی مردم و ضعف در تحلیل جامعه و نشان دادن چهره منافقانه معاویه به مردم، امام حسن (ع) مجبور به صلح شدند و الا مردم و حتی خلفا برابر کفار ید واحد بودند.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود گفت: امروز ایران اسلامی در شرایط شعب ابوطالب نیست بلکه با قدرت در موضع بدر و خیبر قرار دارد و مردم ایران اسلامی نیز نشان دادند که مثل مردم کوفه و مدینه نیستند  بلکه مردمی با بصیرت و ولایتمدار هستند که تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های اسلام و انقلاب ایستاده اند و این را مدافعان حرم، مدافعان امنیت و سلامت در شرایط مختلف بارها به اثبات رسانده اند.

وی در  ادامه سخنان خود به مقایسه جبهه امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران با صدر اسلام پرداخت و گفت: با وجود همه دنیا پرستان، زورگویان و قدرت طلبان، جنایتکاران و خیانت کاران و طغیانگران و مستکبران عالم در رده های مختلف اقتدار، با تحریم و ترور و تحمیل جنگ که در مقابل جمهوری اسلامی ایران صف کشیدند و حمله می کنند عین شرایط جنگ احزاب است بنابراین نباید به مردم آدرس غلط بدهند و برای رفع مشکلات اقتصادی مردم  کشور را با مدیریت مدیران جوان و جهادی  و با روحیه انقلابی و اسلامی سامان دهند.

سوءمدیریت و بی‌تدبیری یک ضایعه ملی است

حجت الاسلام نعمتی به توانایی جوانان کشور اشاره کرد و گفت: امروز با وجود این همه نخبه تحصیل کرده و عاشق نطام و مملکت و رهبری و پرچمداری در علوم نانو، هسته‌ای، کشاورزی تسلیحات نظامی و جانفشانی مدافعین حرم ، امنیت  و سلامت و با وجود گروه‌های جهادی، سرمایه گذاران عاشق وطن ،نباید شاهد تعطیلی کارخانجات و بیکاری جوانان تحصیل کرده باشیم.

وی افزود: افزایش هزینه‌های تولید به علت بالا رفتن قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی در کنار رکود و تورم و افزایش سن ازدواج به علت سنگینی هزینه‌های مسکن، اشتغال و بالا رفتن آمار طلاق و اعتیاد و گاها سرقت ها و افزایش افسارگسیخته قیمت کالاها با وجود راه‌کارهای روشن اقتصاددانان به خصوص مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام برای حمایت از تولید داخلی و اعتماد به جوانان به خصوص نسل ۴ و ۵ انقلاب اسلامی و سپردن مدیریت خرد، میانی و کلان کشور به جوانان، این همه سوءمدیریت و بی‌تدبیری یک ضایعه ملی و شکست است که پذیرفتنی نیست.

امام جمعه شهرستان نیر گره زدن مشکلات اقتصادی کشور  به انتخابات آمریکا با وجود تجربه تحریم‌های ظالمانه در طول سالیان گذشته را کار اشتباهی عنوان کرد و گفت:اعمال تحریم ها توسط ترانپ یک تبلیغات انتخاباتی بیش نیست چراکه تحریم ها اساسا به اتخاب ترامپ یا بایدن منحصر نیست  و این راه همچنان ادامه دارد.

وی به حوزه مسکن و اقتصاد  اشاره کرد و گفت: کارهای اشتباه زیادی در این حوزه ها انجام گرفته است  که لازم است همه دست اندرکاران خدمت به مردم را  ملاک کار خود قررا دهند چراکه انقلاب اسلامی اقتدار خود را  با عقلانیت انقلابی به دست آورده است.

حجت الاسلام نعمتی در پایان سخنان خود گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور به ویژه بیکاری در داخل ایران است چراکه با وجود نعمات خدادادی و مردم با بصیرت و ولایتمدار نمی توان با دادن آدرس غلط و معطل کردن بیکاری و گره زدن حل مشکلات با برقراری رابطه با آمریکا به مردم کاری از پیش برد.

وی به خودکفایی در گندم و تولید نهاده‌های دامی در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز عشایر زحمتکش به علت گرانی سنگین در شرایط سختی قرا دارند که لازم است در اینخصوص مسئولان  تمهید ویژه ای ارائه کنند.

 

انتهای پیام/ج