پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
مدیرکل استاندارد اردبیل:

انجام بیش از 2000مورد بازرسی از واحد های تولیدی استان

هاشم علایی مدیرکل استاندارد استان اردبیل  پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از  2000مورد بازرسی، نمونه برداری و آزمون از فرآورده های واحدهای تولیدی استان اردبیل خبرداد و گفت: بازرسان استاندارد در 6 ماهه نخست سالجاری، 2099 مورد بازرسی، نمونه برداری و آزمون از فرآورده های واحدهای تولیدی تحت پوشش استان انجام داده اند.

وی افزود: از ابتدای سال 99 تا کنون تعداد 603 بازرسی فنی و 1496 مورد نمونه برداری و آزمون از واحدهای تولیدی استان توسط کارشناسان اداره کل و بازرسان شرکت های تائید صلاحیت شده بخش خصوصی انجام شده است

علایی هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی را انطباق آنها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می شود.

وی افزود: حضور مدیر کنترل کیفیت در زمان تولید محصول، بازرسی از خط تولید و محل نگهداری مواد اولیه و کنترل مطابقت آن با شرایط استاندارد از جمله مواردی است که در این بازرسی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد خاطر نشان کرد: در بازرسی‌ از واحدهای تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.    

انتهای پیام/ج