پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل خبرداد:

فراهم سازی بستر فروش محصولات مشاغل خانگی

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: با هدف ایجاد بستر مناسب برای فروش محصولات طرح مشاغل خانگی فروشگاه و سامانه‌های مجازی در استان راه‌اندازی شده تا افراد و پیشران‌ها بتوانند محصولات خود را به راحتی به بازار عرضه کنند.

به گزارش ابصارخبر، بهرنگ کوهی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: با هدف ایجاد بستر مناسب برای فروش محصولات طرح مشاغل خانگی فروشگاه و سامانه‌های مجازی در استان راه‌اندازی شده تا افراد و پیشران‌ها بتوانند محصولات خود را به راحتی به بازار عرضه کنند.

وی بر لزوم بهره‌مندی شهرستان‌های استان از مزیت‌های این طرح تاکید کرد و افزود: این طرح فرصت خوبی را برای ارتقای مدیریت کسب و کارهای خانگی از طریق پیوند با بنگاه‌های بالادستی، تشکیل شبکه، خوشه سازی و برندسازی فراهم می‌کند.

او گفت: همکاری پیشران‌ها در این طرح می‌تواند به اهداف این طرح جهت دهد و زیرساخت‌های مناسب را برای ارتقای جایگاه کسب و کارهای خانگی و مزیت‌های شغلی شناسایی شده در استان فراهم کند.

کوهی با بیان اینکه این طرح زمینه حضور افراد در عرصه اقتصاد، تولید و توزیع و ارائه خدمات در جهت توسعه کارآفرینی را فراهم می‌کند، تشریح کرد: این تفاهم‌نامه با هدف همکاری در  اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی  از طریق معرفی افراد مشمول، آموزش، توانمندسازی، بسترسازی اشتغال افراد و استفاده بهینه از پتانسیل‌های مادی، معنوی و فناوری طرفین منعقد شده است.

مدیر بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اردبیل عملیات محور است، اظهارداشت: این بنیاد می‌تواند با همکاری جهاد دانشگاهی از موازی‌کاری در حوزه بافت فرش که از مزیت‌های این طرح در  استان شناسایی شده جلوگیری و به صورت منسجم جامعه هدف را شناسایی و در توانمندسازی، جهت‌دهی، ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای کیفیت محصولات آنها کمک کند.

منبع: روابط عمومی جهاد دانشگاهی