پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳

رکود شکنی کرونا در اردبیل

وضعیت بحرانی و صعودی شیوع کرونا در استان اردبیل در ۲۴ ساعت گذشته با بستری شدن ۸۴ بیمار جدید در مراکز درمانی استان ادامه یافت

به گزارش ابصارخبر، حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در جمع خبرنگاران با اشاره به روند افزایشی و نگران کننده شیوع بیماری کرونا در این استان در ادامه موج سوم همه‌گیری کووید.۱۹ گفت: ظرفیت مراکز درمانی استان اردبیل برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است.

وی افزود: تعداد جان‌باختگان کرونا در این استان از زمان شیوع این بیماری تاکنون به ۸۳۴ نفر رسیده است.

حبیب زاده با اشاره به ترخیص ۶۹ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: هم‎اکنون ۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونای بستری در مراکز درمانی این استان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: مردم برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل سرد سال و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا، لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

حبیب‌زاده، سه هفته پیش نیز نسبت به شیوع پیک بعدی کرونا در استان اردبیل در اواسط آبان ماه هشدار داده بود و شواهد آماری و اظهارات این مقام مسئول نشان می‌دهد که این استان در مرحله پیک سوم شیوع کرونا قرار دارد.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل، تابستان امسال به ۴۳۲ مورد رسیده بود که این رکورد در ۳ روز اخیر شکست و پیش‌بینی می‌شود که با تکمیل ظرفیت پذیرش و با ادامه روند فعلی، فشار مضاعفی بر مراکز درمانی استان در خصوص پذیرش و درمان مبتلایان کرونا وارد شود.

انتهای پیام/ج