پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
یادداشت:

روز دانشجو

مکگ/

به گزارش ابصارخبر، ۱۶ آذر ۱۳۳۲ دانشجویان در دانشگاه تهران در اعتراض به دیدار ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط بین ایران و بریتانیا به پا می خیزند.

در این روز سه تن از دانشجویان آغشته به خون خویش شهید و چندین نفر دیگر به دست نظامیان طاغوت دستگیر میشوند.

متاسفانه در چند سال اخیر عده ای از روی طمع و بخاطر منافع شخصی و گاهی حزبی روز دانشجو و ماهیت اصلی آن یعنی ضد سلطه و ضد استکبار بودن این روز را رو به تحریف برده اند و بدنبال وصف این روز در پارادایم دیگر هستند.

با جست و جو در اینترنت با عنوان مراسم های روز دانشجو به زبان انگلیسی   بی گمان به این نتیجه خواهید رسید که در کشورهای دیگر نیز روز دانشجو فقط به معنی جشن و عمل های این چنین نیست؛

در این روز جدیدترین دستاوردهای دانشجویان در زمینه های مختلف برای پیشرفت کشور خود به نمایش گذاشته میشود،گرچه در این کشور ها نیز بدلیل فشار جریان استکبار موضوع ظلم ستیزی دانشجو مطرح نمیشود.

در ایران اسلامی نیز این مبحث کمی به حاشیه رفته است و در چند سال اخیر دستگاه های مرتبط با این مسئله با برپایی مراسم های گوناگون با عناوین مختلف محتوای مناسبی در اختیار دانشجو نمی گذارند.

۱۶ آذر روز تولد شعار مرگ بر آمریکا در ایران است.

روز ایستادن در برابر بیداد استعمارگران است که باید رسالت این روز به درستی در اختیار آیندگان قرار گیرد.

دانشجویان میهن عزیزمان میتوانند با پیشرفت در عرصه های گوناگون و بیان اصل موضوع،از تحریف این روز جلوگیری کنند و مسئولان نیز باید روز دانشجو را به عنوان روزی‌ پرافتخار و سند حقانیت ایران اسلامی بنگرند و گرامی بدارند.