پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
امام جمعه شهرستان گرمی؛

حضرت فاطمه (س)، الگوی امروز و میزان اعمال فردای ما است/ شهرستان گرمی، وارث محرومیتهای بیشمار گذشته است

امام جمعه شهرستان گرمی از ولایت به عنوان علامت و نشانه هدایت در فتنه ها نام برد و گفت: کسانی که زیر بیرق ولایت قرار گرفتند به شرط این که در عمل هم از ولایت تبعیت کنند سعادتمند خواهند شد.

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام صفری  امام جمعه شهرستان گرمی در خطبه های این هفته نماز جمعه به بحران کرونا و ایام بیماری  اشاره کرد و گفت: گاهی تن انسان گرفتار یک بیماری مزمن می شود که خود انسان هم متوجه نمی شود و هنگامی متوجه می شود که کار از کار گذشته است. ولی مهمتر از آن این است که گاهی روح انسان گرفتار یک بیماری مزمن طولانی مدت می شود که گاهی خودش هم متوجه نیست و هرچه قدر هم به وی بگویند که شما این بیماری اخلاقی را دارید قبول نمی کند.

وی افزود: این بیماری روحی که شخص خودش هم متوجه نیست مانند آتش زیر خاکستر است، مانند آتشفشانی است در زیر زمین در حال حرکت است و ما اطلاع نداریم که هر لحظه ممکن است فوران کند و دار و ندارد ما را بسوزاند و حتی گاهی آتشفشانی می کند ولی متوجه نمی شویم که این آتشفشانی بیماری درون ما است. می بینید یک دفعه عصبانی شد، یک دفعه تندی کرد، یک دفعه یک حرفی زد که نباید می گفت ، یک عملی انجام داد که نباید می کرد اینها همان آتشفشانهایی ناشی از بیماری ها روانی و روحی انسان است که در روح انسان لانه کرده است.

امام جمعه گرمی در ادامه سخنان خود به سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: حضرت زهرای مرضیه(س) در آن عمر اندک خود با رفتار و گفتارش حجت را بر همگان تمام کرد حجاب، رفتار سیاسی، ولایت مداری، عبادت، تربیت فرزند، شوهرداری آن بانو برای همگان حجت را تمام کرد.

وی گفت: اگر بگوییم ما نمی توانیم حجاب را رعایت کنیم می گویند چرا او توانست ، اگر بگوییم ما نمی توانیم عبادت کنیم می گویند چرا او توانست، اگر بگوییم تربیت فرزند سخت است، می گویند چرا او با کمترین امکانات توانس . فاطمه (س) امروز الگوی ماست و فردا میزان اعمال ما است.

حجت الاسلام صفری در ادامه سخنان خود  ضمن گرامیداشت نهم دی، روز بصیرت نیز گفت: تاریخ اسلام آکنده از فتنه هایی است که انسانهای بی بصیرت در آنها گم شده و برای خود و جامعه مشکل درست کرده است. از فتنه سقیفه تا فتنه نهروان و خوارج و صفین تا فتنه صلح امام حسن و فتنه امویان و عباسیان که به نام مذهب بر علیه مذهب عمل کردند و ارکان مذهب را کنار زدند  و فتنه های معاصر ما خصوصا فتنه هایی که در این سالهایی اخیر به وجود آمد گرچه برکاتی داشت اما خساراتی نیز وارد کرد.

وی افزود: اگر در تمام این فتنه ها آن پرچمی که پیامبر اسلام منصوب کرد و چراغ راه بود مورد توجه می شد، هیچ کس گمراه نمی شد و امت اسلامی به این روز نمی افتاد . 

حجت الاسلام صفری از ولایت به عنوان علامت و نشانه هدایت در فتنه ها نام برد و گفت: کسانی که زیر بیرق ولایت قرار گرفتند به شرط این که به درستی ولایی باشند نه صوری و شعاری و در عمل از ولایت تبعیت کنند  سعادتمند خواهند شد.

وی با بیان اینکه امروز کسانی که بر علیه ولایت حرف می زنند گمراهند، گفت: کسانی که به نام ولایت ولی به کام خود عمل می کنند گمراهند.

امام جمعه شهرستان گرمی در ادامه سخنان خود از افرادی که دم از ولایت پذیری می زنند ولی در عمل از ولایت اطاعت نمی کنند به عنوان گمراه نام برد و گفت: کسانی که برای حفظ خود و یا رسیدن به موقعیت های اجتماعی دم از ولایت می زنند و سربار ولایتند نه سرباز ولایت نیز از جمله گمراهان نام برد.

وی افزود: کسانی که منصب خدمت در دستان آنها است اما به جای خدمت به توده مردم به افراد خاص خدمت می کنند نیز گمراه هستند.

 شهرستان گرمی از گذشته های دور وارث محرومیتهای بیشمار است

خطیب جمعه شهرستان گرمی در ادامه سخنان خود به مشکلات این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان گرمی از گذشته های دور وارث محرومیتهای بیشماری است که هنوز هم علی رغم کارهای زیادی که صورت گرفته است رنج می برد. مشکل بیکاری ، مشکل آب ، مشکل فرهنگی ، مشکل سیاسی ، مشکل درمانی و مشکلات دیگر که ظاهرا نمی خواهد به این زودی دست از ما بردارد. اما بخشی از این مشکلات را خودمان ایجاد کردیم آنهم نه به خاطر خیرخواهی مردم و شهر بلکه به خاطر هوای نفس و مسائل سیاسی.

وی  به مشکلات فعلی در شهرداری گرمی اشاره کرد و گفت: مشکلی که در شهرداری به وجود آمده است مشکلی است که خودمان به وجود آوریم. اعضای محترم شورا و مسئولین شهر به وجود آوردند. به صورت قاطع نمی گویم که هوای نفس و سیاست بازی و جناح بازی بود ولی اینها بی تأثیر نبود.

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه متاسفانه امروز بیمارستان، بیماران، پزشکان ، اداره بیمارستان به سیاست آلوده شده است، گفت: به خاطر دخالت افراد غیر مسئول، افراد فرصت طلب و افرادی که مردم و بیمار برای آنها مهم نیست، بیمارستان تبدیل شده است به میدان نبرد سیاسی و بیمار فراموش شده است. بطوریکه هر روز گروه گروه از مردم و حتی کادر بیمارستان می آیند و از زور گوئیها، بی توجهی ها ، سوء مدیریت ها، جابجا کردن مغرضانه کارکنان و شکوه می کنند آیا واقعا با رفتارمان در بیمارستان کدام مشکل را می خواهیم حل کنیم . عزیزان باور کنیم با انقلاب اسلامی رژیم مستبد پهلوی رفت و استبداد هم رفت ، قلدری هم رفت ، دست از استبداد و قلدری برداریم.  

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد:  اگر بر اساس مصلحت مردم و شهر عمل نشود در مقابل این افراد کم عده اما فرصت طلب خواهم ایستاد.

 

انتهای پیام/ج