پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
به مناسبت چهلمین روز شهادت دانشمند هسته ای دکتر فخری زاده برگزار شد؛

یادواره شهدای هسته ای در اردبیل + عکس

یادواره شهدای هسته ای با محوریت شهید فخری زاده دانشمند هسته ای کشور در اردبیل برگزار شد.

به گزارش ابصارخبر، سردار جلیل بابازاده قانع فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در یادواره شهدای هسته ای که به مناسبت چهلمین روز شهادت دانشمند هسته ای دکتر محسن فخری زاده در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، گفت: دشمنان به دنبال حذف تفکرات نابی است که در بخش های مختلف برای تقویت جمهوری اسلامی تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه دانشمندان مظهر قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند،گفت: همه ما باید دست به دست هم بدهیم و در راستای اتحاد و پیشرفت کشور حرکت کنیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به مناسبت های دی ماه اشاره کرد و گفت: در ۱۳ دی ماه همه ما عزادار سردار شهید سلیمانی شدیم و ۱۸ دی ماه ۱۳۵۷ مردم روستای نیارق علیه رژیم پهلوی قیام کردند که پاسگاه آنها را به خاک و خون کشیدند که ۵ نفر شهید و ۱۷ نفر هم جانباز شدند و ۱۹ دی ماه ۱۳۵۶ مردم قم علیه رژیم پهلوی قیام کردند که همه اینها باید گرامی داشته شود.

سردار بابازاده گفت: زمانی که تمامیت ارضی کشور در خطر بود، بسیجیان در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند و امروز که سلامت مردم در خطر است بسیجیان در این جبهه حضور دارند.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم با بیان اینکه از دست دادن شهید سلیمانی ها و شهید فخری زاده ها حزن و اندوه ملی و بین المللی بود، گفت: دشمنان نظام و انقلاب ثابت کردند که توانایی روبرو شدن به ایران را ندارند به همین دلیل و در نهایت ذلالت اقدام به ترور ناجوانمردانه می کنند.
وی با بیان اینکه ضعف دشمنان در برابر اقتدار ایران اسلامی اساسی است، اظهار کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از هر روش ممکن برای جلوگیری از پیشرفت صنایع دفاعی ایران استفاده کردند اما در فرهنگ شهادت، توقف معنا ندارد.

 

انتهای پیام/ج