پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی پارس آباد خطاب به مسئولان؛

یادواره شهدا را سیاست زده نکنید

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های پارس آباد با صدور بیانیه ای خطاب به مسئولان این شهرستان، نسبت به اتفاقات رخ داده در یادواره شهدا در شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس، واکنش نشان داد.

به گزارش ابصارخبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های  پارس آباد با صدور بیانیه ای خطاب به مسئولان این شهرستان، نسبت به اتفاقات رخ داده در یادواره شهدا که به مناسبت روز شهدا  شهدا در شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس انجام گرفت واکنش نشان داد و اعلام کرد: برگزاری یادواره شهدا یک کار فرهنگی در جهت نشر ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و نشان از قدردانی آنان در پاسداشت فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدایی است که عزت و افتخار برای کشور آفریدند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الحمن الرحیم

((یادواره شهدا را سیاست زده نکنید))

گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست.
شهید، چیز عظیم و حقیقت شگفت‌آوری است. ما چون به مشاهده شهدا عادت کرده‌ایم و گذشتها و ایثارها و عظمتها و وصایا و راهی که آنها را به شهادت رساند، زیاد دیده‌ایم، عظمت این حقیقت نورانی و بهشتی برایمان مخفی میماند؛ مثل عظمت خورشید و آفتاب که از شدّت ظهور، برای کسانی که دائم در آفتابند، مخفی میماند.امام خامنه ای(مدظله العالی)     21/06/1397

همان ابتدا می خواهیم بیانیه را با طرح این سوال شروع کنیم که آیا از خود پرسیده اید که هر صندلی مسئولیت حاصل خون چند شهید است؟   هفتاد و دو شهید به ازای هر صندلی پست مدیریت داده ایم و نهال انقلاب را آبیاری کرده ایم تا هر مسئولی در تراز انقلاب اسلامی بتواند با خیالی آسوده و با عمق وجود و با پشتیبانی از حسن حصین ولایت به خلق خدا خدمت کرده و ریشه های انقلاب را استحکام بخشیده و تنه آن را تنومند ساخته و با بارور کردن درخت انقلاب به یاری دین خدا بپردازد.

مراسم بزرگداشت روز شهدا با حضور ائمه جمعه، فرمانداران، فرماندهان نظامی و انتظامی و سایر مسئولین و رؤسای ادارات شهرستانهای پارس‌آباد و بیله سوار و جعفر آباد در ساختمان مرکزی شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس برگزار گردید.

هرچند مراسم بزرگداشت شهدا در شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس، یک کار فرهنگی در جهت نشر ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و نشان از قدردانی آنان در پاسداشت فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدایی است که عزت و افتخار برای کشور آفریدند.

آنچه که در مورد این مراسم بیش‌تر به چشم می آمد، نام آن بود. در حالی که این برنامه در شرکت پارس به مناسبت ۲۲ اسفند به نام "روز بزرگداشت شهدا" برگزار شده بود، در مراسم خبری از برنامه‌ دعوت و یا تجلیل از خانواده شهدا در آن نبوده و سخنرانان مراسم در بخش‌هایی از سخنرانی خود به مقام شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته و ارائه بدون نقص وجلوه مثبت بخشیدن به عملکرد شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس که یکی از علل اساسی در برگزاری همچین برنامه ها و حمایت از آنان است اشاره داشتند.

پایان‌بخش مراسم، تجلیل مسئولان ارشد شهرستانی پارس آباد و بیله سوار از دو نفر از فرزندان کارگران شرکت پارس که موفق به کسب رتبه برتر در بخش اذان و اقامه شده بودند، از سوی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پارس نیز از مسئولان پارس آباد و بیله سوار به عنوان مروجین و خادمین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اهدای لوح یادبود و هدایایی تجلیل کرد.

برپایی این مراسم در حالی از سوی شرکت پارس تدارک دیده شده بود که می‌شد در روزی که در تقویم کشورمان به نام بزرگداشت شهدا نامگذاری شده، مدیریت کشت و صنعت پارس از تعدادی خانواده شهدا دعوت بعمل آورده و به پاس این روز عزیز از آنان در این مراسم دلجویی و تجلیل می کرد.

اگر این برنامه توسط متولیان استانی برگزار می گردید، شاید جای تجلیل از مسئولین شهرستانی منطقی و کاری عقلایی به نظر می رسید ولی همچنین تجلیل هایی که از طرف یک شرکت که همواره شائبه هایی از استخدامی های بدون ضابطه گرفته تا جابجایی های فرمایشی داخل شرکت برای همه مطرح است، جای تفسیرهای مختلف را از این نوع تجلیل های منفعت طلبانه باز گذاشته و مغایر با شأن منزلت شهیدان است.

شفاف‌سازی و رعایت انصاف در این شرکت عظیم ملی و خوش بین کردن مردم و حفظ بیت المال در یکی از دو نگین ارزشمند مغان می تواند قدمی بس بزرگ در روش و سیاق مدیریت اسلامی که امامین انقلاب و شهدا همواره بر آن تاکید کرده اند محسوب شود.

با آنکه امام جمعه ها و برخی مسئولین شهرستانی در تلاطم های سیاسی با هوشیاری کامل نشان داده‌اند که مقابل دشمنان خارجی و مرتجعین داخلی با استقامت مثال زدنی ایستاده اند ولی از دیدگاه عموم مردم همچنین تجلیل هایی که در مقابل انجام وظیفه صورت می گیرد، با کلمه حق السکوت دادن به مدیران ارشد شهرستانی یاد می شود و در یک طراز قرار می گیرد و شأن یادواره شهدا را تنزل می‌بخشد و آن را به حاشا می کشاند. فلذا بسیج دانشجویی توسط بزرگان موذن جامعه و گفتمان ساز و بیدار کننده یاد شده است و به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی شهرستان بر خود دانست تا با صدور بیانیه ای پرده از برخی ابعاد تحریفی و منفعت طلبانه که با نام، یاد و خاطره شهیدان راه حق برگزار می گردد برداشته و جلوی برخی سیاسی کاری ها که نشان از سیاست زدگی این شرکت است که منافع جریان خاص را همواره تأمین می کند.

این شرکت همواره کوشیده است با انجام و یا مشارکت گسترده در مناسبت های ملی و مذهبی برای رانت ها و کارهای خلاف واقع خود سرپوش قرار دهد و در این مسیر نیز تا حدودی طی سالیان متمادی موفق بوده است.

 

انتهای پیام/ج