پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
امام جمعه بیله سوار :

دیپلماسی مقاومت، شکستی تاریخ ساز بر سند راهبرد امنیت ملی آمریکا بر جای گذاشت

امام جمعه شهرستان بیله سوار به تشریح علل شکست دیپلماسی مذاکره پرداخت و گفت: دشمن این نکته را فهمید که با تحریم های ظالمانه و فلج کننده نمی تواند عزت مردم ایران را از آنها بگیرد.

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام جابر عزیزی امام جمعه بیله سوار در خطبه های این هفته نماز جمعه، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی؛ به تبیین و تشریح ویژگی های افراد متقی پرداخته و از مردم خواست نسبت به  بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بی تفاوت نباشند.

وی گفت: سال ۱۳۹۹ با فراز و فرودهایی که داشت بویژه در بحث شیوع خانمان سوز ویروس منحوس کرونا، تمام شد و اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که سال ۱۳۹۹ هم فشار حداکثری آمریکا بود و هم شکست حداکثری، بطوریکه آمریکا هم در داخل و هم در دنیا بویژه در مقابل جمهوری اسلامی ایران ذلیل شد و دنیا در حال تماشای  افول هژمونی آمریکاست.

حجت الاسلام عزیزی در ادامه سخنان خود به مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: ما در سال ۱۳۹۹ با سه مشکل عمده  شیوع ویروس منحوس کرونا، تحریم ظالمانه استکبار و از همه مهم تر سو مدیریت  در کشور روبرو بودیم، اما مردم با صبر و استقامت خود، به دنیا نشان دادند که پشتیبان نظام و رهبری هستند و این حرکت مردم در دفتر تاریخ انقلاب اسلامی ثبت خواهد شد و نسل آینده به آن افتخار خواهند کرد.

وی به تشریح علل شکست دیپلماسی مذاکره پرداخت و گفت: دشمن این نکته را فهمید که با تحریم های ظالمانه و فلج کننده نمی تواند عزت مردم ایران را از آنها بگیرد و دیپلماسی مقاومت در مقابل دیپلماسی مذاکره پیروز شد و شکستی تاریخ ساز بر سند راهبرد امنیت ملی آمریکا بر جای گذاشت و اما نکته قابل توجه این است که تاکنون برخی مسئولان داخلی با وجود قبول شکست آمریکا، هنوز چشم امیدشان به مذاکره است و دل در گرو غرب داده اند.

خطیب جمعه بیله سوار در ادامه از زحمات کلیه مسولین در سال ۱۳۹۹ در زمینه توسعه ی فعالیت های فرهنگی، علمی، عمرانی، بهداشتی،امنیتی بویژه از زحمات کادر درمان و سپاه ناحیه بیله سوار(قرارگاه زیستی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی) در بحث درمان ، پیشگیری و کنترل ویروس منحوس کرونا در منطقه تقدیر و تشکر کرد و گفت: مردم باید با انتخاب فرد اصلح، شهر را از این وضعیت موجود نجات دهند و اگر قرار باشد انتخابات شورای شهر مثل سنوات قبل، بدور از لیاقت ،تخصص و شایستگی های لازم و صرفا بصورت طایفه گرایی و احساسی صورت گیرد،نباید مردم نسبت به وضعیت مبلمان شهری اعتراض کنند چراکه انتخابی است که خودشان کرده اند.

وی در ادامه از هیات های نظارت بر انتخابات شوراها خواست، اصل را بر برائت نگذارند، بلکه تخصص،رزومه و فعالیت های عمرانی فرد را مورد بررسی قرار داده و تایید کنند، تا شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات و در نتیجه انتخاب افراد اصلح و پیشرفت و توسعه عمرانی  شهر باشیم.

خطیب جمعه بیله سوار در پایان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و بویژه میلاد باسعادت امام سجاد(ع) و حضرت علی اکبر(ع) روز جوان؛ از مسئولان خواست تا نسبت به اشتغال و ازدواج جوانان فکری اساسی نمایند، چرا که جوانان ما شایسته بهترین ها هستند و نباید از این سرمایه های عظیم انسانی خود غافل شویم.

 

انتهای پیام/ج