پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
امام جمعه شهرستان نیر:

قرن 15، قرن مردم سالاری است / تبدیل استبداد سالاری به مردم سالاری، ره آورد انقلاب اسلامی به جهان است

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه قرن 15، قرن مردم سالاری است گفت: تبدیل استبداد سالاری به مردم سالاری ره آورد انقلاب اسلامی به جهان است.

به گزارش ابصارخبر، حجت السلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه قرن 15، قرن مردم سالاری است گفت: ره آورد انقلاب اسلامی تبدیل استبداد سالاری به مردم سالاری است.

وی از مردمداری به عنوان یکی از ویژگی های بارز اهل تقوا نام برد و گفت: این ویژگی، سفارش مؤکد پیامبر اکرم(ص) به مومنین است.

وی با بیان اینکه امروز مردم داری یکی از راه های خدمت به مردم است، گفت: طبق آیه قران کریم؛ محبوب ترین مخلوقات نزد خداوند متعال کسی است که به بندگان خداوند متعال نفع برساند و اهل خانه را مسرور کند.

حجت الاسلام نعمتی از مسئولان خواست تا با گوش دادن به سخنان مردم، پای دردل آنها نشسته و دغدغه های مردم را برطرف کنند.

وی با انتقاد از برخی افراد که حاضر به دادن قلم و دفتر خود به دیگری نیستند، گفت: ائمه معصومین(ع) برای هدایت بشر هرچه داشتند دادند.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به راه های پیشرفت جامعه اشاره کرد و گفت: شنیدن دغدغه ها و انتقادات مردم یکی از راه های پیشرفت جامعه است ولی متاسفانه بسیاری از مسئولین ما از انتقاد بدشان می آید ولی به تملق روی خوش نشان می دهند.

وی با بیان اینکه قرن 15 قرن مردم سالاری است گفت: ره آورد انقلاب اسلامی تبدیل استبداد سالاری به مردم سالاری است، قرن تقابل ایران اسلامی با روباه پیر و شیطان بزرگ و قرن مردم سالاری و حکمرانی اسلامی مبتنی بر استقلال است.

این مبلغ اسلامی به شعار سال نیز اشاره کرد و گفت: برای تحقق شعار سال؛ تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها هم مسئولان دستگاهها و نهادها و هم مردم باید چابک باشند.

وی با بیان اینکه مردم و مسئولان ما توانمند هستند گفت: با اینکه توان ملت و دولت خیلی بالا است ولی متاسفانه تمایلات کم شده است.

امام جمعه شهرستان نیر از دولتمردان خواست حوزه های ماموریتی خود را خوب بشناسند و برای تولید و رونق آن در منطقه تلاش کند.

وی از ارزان کردن قیمت های انرژی در کنار خریدهای تضمینی به عنوان یکی از راه های مانع زدایی تولید نام برد و گفت: دولت و نهادها حاکمتی باید با جدیت تمام در این راستا تلاش کنند.

حجت السلام نعمتی به موانع تولید اشاه کرد و گفت: تسهیل در صدور مجوز کسب و کار، تسهیل در دسترسی  به منابع مالی متمرکز  نیز از جمله راه های مانع زدایی برای تولید است.

وی در ادامه سخنان خود از مسئولان خواست تا اقتصادی مقامتی را باور داشه باشند و با اتکا به توان داخلی و تولیدات داخلی و ایمان به متخصصان داخلی در حل مشکلات کشوربکوشند.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به کشور چین و هند اشاره کرد و گفت: امروز هند و چین با ترویج کسب و کار خرد و مشاغل خانگی و کشاورزی اقتصاد دنیا را به دست گرفته اند.

وی به کارگاه ها و کارخانه های راکد در شهرستان نیر نیز اشاره کرد و گفت: فرماندار و متولیان امر تا کنون  برای حمایت و رفع موانع تولید کارهای زیادی  در شهرستان نیر انجام داده اند که شایسته تقدیر است.

حجت الاسلام نعمتی از اعضای شورای تامین خواست برای خدمت به مردم و ایجاد اشتغال و رونق تولید و حمایت از سرمایه گذار به کمک مسئولان اجرایی بیایند، هرچند تاکنون هم کمک های خوبی کرده اند.

وی به مشکل آبگرم روستای سقزچی اشاره کرد و گفت: مشکل این روستا به دلیل نفوذ چند سال است که حل نشده است،  طرح جامع بولاغلار نیر تصوب شده است ولی هنوز مشکلات اساسی در سرمایه گذاری دارد و مردم و سرمایه گذاران نمی خواهند بولاغلار مثل شهرستان سرعین شود.

امام جمعه شهرستان نیر از مسئولان خواست با برنامه ریزی دقیق و منسجم موانع تولید در این شهرستان را رفع کنند.

وی از برنامه اقتصادی 5 ساله فرماندار برای توسعه شهرستان نیر قدردانی کرد و گفت: مسئولان اجرایی شهرستان نیر باید تلاش کنند تا در سالجاری موانع تولید در این شهرستان از میان برداشته شود.

حجت الاسلام نعمتی در پایان سخنان خود به میلاد امام زمان(عج) و هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: همه نهادهای نظامی، انتظامی، بسیج در تامین امنیت تلاش می کنند.

وی از امنیت و سلامت به عنوان دو نعمت بزرگ نام برد و گفت: اگر امنیت نباشد سلامتی هم به خطر می افتد.

حجت الاسلام نعمتی به فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی اشاره کرد و گفت: حکومت کمونیستی شوروی  با سه توطئه از هم پاشید ولی توطئه های مختلف دشمنان انقلاب اسلامی از جمله آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی در کنار سلطنت طلب ها، منافقین، وهابی ها، بهایی ها در ابتدی انقلاب تاکنون کار به جایی نبرده است و روز به روز بر اقتدار و عظمت ایران اسلامی در جهان افزوده می شود.

وی از تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) قدردانی کرد و گفت: این افراد گمنام با تعهد و عملکرد ولایی خود، همواره خود را برابر انقلاب و نظام اسلامی مسئول می دانند و در مواقع حساس، کارستان می کنند.

امام جمعه شهرستان نیر از دستگیری ریگی در آسمان و دستگیری مسئول جیش الاهوازیه به عنوان عزت اقتدار ایران اسلامی نام برد و گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) علاوه بر تامین کننده امنیت، باعث افتخار  نظام و مردم ایران اسلامی هستند.

وی افزود: ملت ما نقش سربازان گمنام امام زمان(عج) در تامین، تقویت و تحکیم امنیت و ثبات در جامعه را هرگز فراموش نخواهند کرد.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه وزارت اطلاعات یک نهاد مردمی است، گفت: این نهاد امروز با قدرت و صلابت بیشتری در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در کنار مردم بوده و به نظام اسلامی خدمت می کند.

وی با بیان اینکه امروز برای تامین امنیت کشور این عزیزان کیلومترها دورتر از مرز ایران در برابر سازمان های اطلاعاتی پیشرفته دنیا، به مردم ایران و ایرانیان خدمت می کنند، گفت: امروز شاهد این هستیم که اعتماد خوبی بین مردم و سربازان گمنام امام زمان (عج) و نهادهای تامین کننده امنیت در کشور ما برقرار است.

 

انتهای پیام/ج