پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
در شب 19 ماه رمضان انجام گرفت؛

ندای«الغوث، الغوث» مردم اردبیل در نخستین شب از لیالی قدر+ عکس

نخستین شب از لیالی پر برکت قدر سالجاری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه ایام کرونا بصورت محدود در مصلای اردبیل برگزار شد.

به گزارش ابصارخبر، مراسم احیای  نخستین شب از لیالی قدر همزمان با سالروز شب ضربت خوردن مولای متقیان امام علی(ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه ایام کرونا و با تعداد محدودی از مومنین روزه دار و با فاصله گذاری اجتماعی در مصلای بزرگ اردبیل برگزار شد.

آیت الله سید حسن عاملی در این مراسم ویژگی های امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: قدرت روحی پیامبر اکرم(ص) در امیرالمومنان علی(ع) متجلی شده است.

وی به بیان اوصاف حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: از اوصاف استثنایی امیرالمومنین(ع) می‌توان به شجاعت و ایثار ایشان اشاره کرد به‌طوری‌که آن حضرت در میدان جنگ، تسلط بر امیال و در مصیبت‌ها همواره شجاعتی وصف ناشدنی داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به قدرت روحی والای امام علی(ع)  نیز اشاره کرد و گفت: در تاریخ هیچ شخصیتی به غیر از حضرت علی(ع) که بتواند تمام فضیلت‌ها را یک‌جا داشته باشد وجود ندارد.

وی بزرگترین نعمت پروردگار متعال را ولایت و رهبری صالح در جامعه اسلامی دانست و گفت: امام رضا(ع) فرمودند که در روز حساب از ولایت ما سوال خواهد شد.

قرائت قرآن کریم، سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، مداحی عبداله داداشی و مراسم بک یا الله از جمله برنامه های این مراسم در اردبیل بود که بصورت زنده از شبکه استانی سبلان و شبکه های اجتماعی پخش شد.

عکس: محمد مهدی جامع/مهدی جدی