پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

احقاق حق و اجرای عدالت در جامعه اولویت دادگستری است/ ضرورت ترویج فرهنگ صلح و سازش در پرونده های قضایی

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه با انتقاد از حجم زیاد ورودی پرونده ها به محاکم قضایی استان اردبیل گفت: از تعداد 430هزار پرونده ۲۸ هزار پرونده توسط شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش مختومه شده است.

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام حسین کثیرلو  رئیس کل دادگستری استان اردبیل در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن قدردانی از حضور مردم در انتخابات یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و یاران باوفای وی را گرامیداشت و گفت: هفته قوه قضائیه  فرصت مغتنمی برای ارائه گزارش عملکرد این قوه به مردم است.

وی افزود : در سال گذشته در دادگستری استان به ۴۳۰ هزار پرونده رسیدگی شده که از این تعداد ۲۸ هزار پرونده توسط شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش مختومه شده است.

حجت الاسلام کثیرلو  با انتقاد از  حجم زیاد ورودی پرونده ها به محاکم قضایی در استان ولایی و حسینی اردبیل گفت: باید با استفاده از ظرفیت های مردمی، روحانیون و نهادهای فرهنگی در ترویج صلح و سازش تلاش کرده و در راستای پیشگیری از وقوع جرم بیش از پیش تلاش شود.

وی با هشدار به کسانی که می‌خواهند با تحرکات خود نظم، امنیت و آرامش مردم را بر هم زنند گفت: دستگاه قضایی استان با اینگونه مجرمان و متخلفان طبق قانون به شدت برخورد می کند.

حجت الاسلام حسین کثیرلو  در خصوص برنامه های اجرایی دستگاه قضایی استان گفت: حرکت بر مدار سند تحول قضایی، استفاده از  تکنولوژی های نوین از جمله سامانه ثنا و دادرسی الکترونیکی در محاکم، توجه به اصل پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت کیفری استان، حمایت قضایی از سرمایه گذاری مشروع و قانونی به منظور رونق تولید و اشتغال در استان در کنار احقاق حق و اجرای عدالت در جامعه از  مهمترین برنامه های دادگستری استان است.

پیش از شروع خطبه های نماز جمعه، ملاقات مردمی مسئولین قضایی استان در محل مصلای اردبیل تحت عنوان میز خدمت جهادی - حقوقی برگزار شد.

انتهای پیام/ج