پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
امام جمعه بیله سوار:

دولت آمریکا، ایجاد کننده و محرک اصلی طالبان در افغانستان است/ حق و حقوق خطه مرزی بیله سوار احیاء شود

امام جمعه بیله سوار خواستار تسریع در تعیین تکلیف منطقه آزاد تجاری استان شد و گفت: دولت آمریکا، ایجاد کننده و محرک اصلی طالبان در افغانستان است.

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام جابر عزیزی امام جمعه بیله سوار در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی به بیان فضیلت و برکات روز عرفه و نماز عید سعید قربان پرداخت و گفت: صاحب اصلی این نظام، حضرت صاحب عصر و الزمان(عج) است و تنها وجه تمایز حکومت ما با سایر کشور ها حکومت اسلامی ماست.

وی با بیان اینکه انقلاب ما بر اساس اسلام و عدالت اسلامی استوار است، گفت: ما پس از گذشت چندین دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، امروزه شاهد پایمال شدن حق و حقوق این خطه مرزی در بحث مرکزیت منطقه آزاد تجاری هستیم.

حجت الاسلام عزیزی در ادامه سخنان خود به ایثار و فداکاری مردم شهرستان بیله سوار در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: اهالی شریف شهرستان بیله سوار در تمامی صحنه های انقلاب حضور پرشور داشته و اخیرا نیز حضور ۶۸ درصدی مردم این خطه مرزی در پای صندوق های رای تاییدی بر این ادعا است.

خطیب جمعه بیله سوار در ادامه گفت: تنها خواسته ما تسریع بحث منطقه آزاد تجاری است و ما از مجمع نمایندگان استان اردبیل میخواهیم از مانع تراشی دست برداشته و سریعا مرکزیت آزاد تجاری را در شهرستان بیله سوار با دستان مبارک مسئولان کشوری و استانی افتتاح کنند.

امام جمعه بیله سوار به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: عظمت و جایگاه شورای نگهبان به گونه ای است که همیشه و در همه زمان از سوی دشمنان خارجی و معاندین داخلی سیل تخریب ها به سوی آنها نشانه می رود و این نشان دهنده جسارت و عظمت قابل تحسین این نهاد مقدس است.

وی در پایان به تحلیل سیاسی منطقه پرداخت و گفت: هم اکنون بخش زیادی از مناطق افغانستان توسط طالبان اشغال شده است و این بحران به خوبی نشان داد که آمریکا که ادعا میکرد چندین سال است دارای پایگاه نظامی و در جهت مبارزه با تروریسم تلاش می کند، به تعبیری دولت آمریکا، ایجاد کننده و محرک اصلی طالبان در افغانستان بوده است.

 

انتهای پیام/ج