پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
امام جمعه شهرستان نیر:

خدمت، گفتمان اصلی دولت تحول شود/ صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام، برعهده شورای نگهبان است

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه خدمت، گفتمان اصلی دولت تحول است به مشکلات مناطق محروم و روستاهای دور افتاده اشاره کرد و گفت: تحقق دولت اسلامی و عدالت خواه مورد انتظار مردم از دولت پیش رو است.

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه، آموزه های عید قربان را متذکر شد و گفت: امروز متاسفانه بر اثر بی تدبیری مسئولان آب و فاضلاب شهرستان، مردم روستای مجید آباد در اوج مظلومیت از آب شرب، بی بهره هستند.

امام جمعه شهرستان نیر به تبیین ویژگی های اهل تقوا پرداخت و گفت: اهل تقوا همیشه به خدا پناه می برند.

حجت الاسلام نعمتی به دعای حضرت زهرا (س) در اینخصوص اشاره کرد و گفت: در دعای حضرت زهرا(س) آمده است که خدایا من را حتی به اندازه یک چشم بر هم زدنی به خودم وا مگذار چراکه اگر ما لحظه ای به خودمان واگذار شویم به شر و بدی نزدیک و از خیر و خوبی دور خواهیم ماند.

وی از صدام به عنوان نمونه رها شدگی نام برد و گفت: اگر ما به حال خودمان رها شویم، حتی از صدام نیز بدتر خواهیم شد، چراکه قدرت باعث می شود انسان خدا را فراموش کند.

این مبلغ اسلامی به ماجرای قارون اشاره کرد و گفت: قارون بر اثر لحظه ای غفلت نام و یاد خداوند متعال را فراموش کرد و همه قدرت و ثروت خود را حاصل علم خو دانسته و می گفت؛ من این ثروت خود با علم خودم بدست آوردم که در نهایت سرنوشتش نیز برهمگان معلوم است.

وی احتکار، اختلاس، کشتار و غیبت را نتیجه فراموشی خداوند متعال در اذهان دانست و گفت: اگر انسان از یاد خدا غفلت کند و به حال خود واگذار شود، مردم را نوکر پنداشته و خود را برتر می داند و به هلاکت خواهد افتاد.

عید قربان، عید شکستن بت های نفس است

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به عید قربان نیز اشاره کرد و گفت: عید قربان، عید بندگی و مبارزه با نفس و شکستن بت های نفس است.

وی آموزه های عید قربان را متذکر شد و گفت: در عید قربان می آموزیم که حضرت ابراهیم علیه السلام عزیزترین ثمره ی زندگی خود را به خدا داد تا دین خدا و عدل الهی اقامه شود به همین خاطر است که مگه و منی برای حاجیان قربانگاه عشق است.

حجت الاسلام نعمتی  با بیان اینکه عید قربان، عید اطاعت از خدا و مبارزه و جدال با کفر است، گفت: عید قربان در واقع  روز اتحاد میان مسلمانان است و شایسته است در این روز کسانی که از تمکن مالی برخوردار هستند با کمیته امداد امام خمینی(ره) در رسیدگی به نیازمندان همکاری کنند.

سیره امام باقر(ع)، الگویی برای اتحاد مسلمانان

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین سیره  عملی و رفتاری امام باقر علیه السلام نیز اشاره کرد و گفت:  زندگی و سیره امام باقر علیه السلام برای مسلمانان الگویی برای متحد شدن است.

وی با بیان اینکه امام باقر علیه السلام  پرچمدار اتحاد امت اسلامی بود و توانست با آموزه های اسلام ناب محمدی،کادر علمی و معنوی از همه سیلقه ها و تفکرات برای امت اسلام تربیت کند.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه امروز جمهورس اسلامی ایران همین رسالت را نسبت به اتحاد جهان اسلام در برابر دشمنان را بر عهده دارد، گفت: مراسم حج، مهمترین جلوه وحدت مسلمانان و امت اسلام است.

تضعیف شورای نگهبان، تضعیف نظام اسلامی و جمهوریت است

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین نقش ویژه شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: شورای نگهبان نهاد راهبردی نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان حساس‌ترین دستگاه قانونی جمهوری اسلامی در مجموعه سازمان قانونی کشور است، گفت: شورای نگهبان، جایگاهی راهبردی در نظام اسلامی دارد.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه امروز صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام برعهده شورای نگهبان است، تصریح کرد: تضعیف و توهین به شورای نگهبان، در واقع  تضعیف نظام اسلامی و جمهوریت نظام است.

پذیرش قطعنامه  ۵۹۸،  نماد عقلانیت و تدبیر انقلابی امام خمینی(ره) بود

امام جمعه شهرستان نیر سالروز پذیرش قطعنامه  ۵۹۸  را یادآور شد و گفت: پذیرش قطعنامه  ۵۹۸  نماد عقلانیت و تدبیر انقلابی امام خمینی(ره) بود.

وی به تبیین دلایل پذیرش قطعنامه از سوی امام راحل پرداخت و گفت: ضعف منابع اقتصادی، اقتصاد نفتی، اجماع سازی علیه ایران توسط دشمنان و بعضی مسائل واقعی دیگر از جمله دلایل پذیرش قطعنامه ۵۹۸ بود.

خدمت، گفتمان اصلی دولت تحول است

حجت الاسلام نعمتی به آغاز به کار  دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: در دولت پیش رو منتظر تحول گفتمان خدمت به مردم هستیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور، مؤثرترین مسئول اجرایی کشور است، گفت: تحقق دولت اسلامی و دولت عدالت خواه و مردم دار مورد انتظار مردم است.

امام جمعه شهرستان نیر تصریح کرد: خدمت، گفتمان اصلی دولت تحول است بنابراین دولت آینده باید با تفکر انقلابی و کار جهادی باید در راستای تحقق وعده خود شبانه روز تلاش کند تا با کسب رضایت مردم، به توفیقات روز افزون برسد.

مظلومیت مردم روستای مجید آباد در تامین آب شرب به اوج خود رسیده است 

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود به بیان مشکلات روستاهای این  شهرستان پرداخت و گفت: روستای مجید آباد با وجود تامین آب شرب ۱۳ روستا، متاسفانه بر اثر بی تدبیری با مشکل کم‌آبی مواجه است و بطوریکه منازل بالادست روستا از آب شرب بی بهره هستند.

وی از مسئولانی که قول تامین آب شرب داده بودند خواست تا با ورود مسئولانه به این موضوع مهم، مشکلات آب شرب شهرستان  و روستاهای منطقه را حل و فصل کنند.

 

 

انتهای پیام/ج