پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد:

مرکز نو آوری و رشد مشترک در نمین راه اندازی می شود

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مرکز نوآوری و رشد سه جانبه مشترک در شهرستان نمین راه اندازی می شود.

به گزارش ابصارخبر، دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با فرماندار شهرستان نمین و رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از راه اندازی مرکز نو آوری و رشد مشترک در نمین خبرداد و  گفت: این مرکز  به صورت مشترک توسط دانشگاه محقق اردبیلی، فرمانداری نمین و پارک علم و فناوری راه اندازی می شود تا فناوران شهرستان در آن مستقر شده و به فعالیت بپردازند.

وی با بیان اینکه صحبت های اولیه برای راه اندازی این مرکز رشد حدود یکسال پیش انجام شده بود، تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی یکی از ساختمان های دانشکده فناوری های نوین نمین را برای راه اندازی این مرکز در اختیار پارک علم و فناوری و فرمانداری قرار می دهد تا آنها این ساختمان را تجهیز کرده و راه اندازی کنند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این مرکز، تبدیل علم به فناوری و فناوری به ثروت توسط مبتکران و فناوران شهرستان تسهیل شود.

فرماندار شهرستان نمین هم در این جلسه با بیان اینکه افتخار آفرینی های دانشگاه محقق اردبیلی در سطح ملی و بین المللی مایه مباهات است، گفت: با راه اندازی مرکز نوآوری و رشد مشترک سه جانبه در نمین رابطه بین علم و عمل تقویت می شود.

عاطف ناصری اضافه کرد: با فناوری های جدید، شیوه های سنتی کسب درآمد در جهان منسوج شده است و ما نباید از جرگه جهانی در این زمینه دور باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل هم با بیان اینکه راه اندازی مرکز نوآوری و رشد سه جانبه فرصتی برای فناوران است، گفت: باید اساتید و دانشجویان را بیش از پیش به سمت فعالیت در مراکز رشد تشویق و ترغیب کرد.


دکتر حبیب ابراهیم پور اضافه کرد: مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی، سرآمد مراکز رشد استان است.

 

انتهای پیام/ج