پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
قهرمان اسبق تکواندوی جهان:

فروغی، خُلق و خوی پهلوانی را در المپیک به نمایش گذاشت/ تمرین قهرمان داری، سرلوحه مسئولان ورزشی کشور شود

قهرمان اسبق تکواندوی جهان با تمجید از عزت آفرینی جواد فروغی قهرمان المپیک،گفت: کسب مدال طلای فروغی در دومین روز از بازی های المپیک و درج نام غرور انگیز ایران در لیست توزیع مدال ها، ارزش افزوده کار فروغی در المپیک بود.

به گزارش ابصارخبر،  قادر احمدی قهرمان اسبق تکواندوی جهان در گفتگو باسبلان ما ، با تمجید از عزت آفرینی جواد فروغی قهرمان ارزنده تیم ملی تیراندازی ایران در مهمترین میدان ورزشی جهان یعنی المپیک، برای ایرانیان گفت: فروغی قبل از آنکه با کسب مدال طلای تاریخی برای تیراندازی کشور افتخار آفرینی کند، با نشان دادن منش و خلق و خوی پهلوانی ایرانی، برای همه ایرانیان در اقصی نقاط جهان عزت آفرینی کرد.

وی با بیان اینکه میدان المپیک میدان بزرگان و نام آوران بی همتای جهان است و  خود حضور  ورزشکاران در این میدان به تنهایی افتخار است، گفت: فروغی با طمانینه و آرامش خود کاری تاریخی برای ورزش ایران در این دوره از رقابت ها به یادگار گذاشت و آن کسب مدال طلا در دومین روز از بازی ها بود.

احمدی در ادامه سخنان خود به اهمیت طلای تاریخی فروغی اشاره کرد و گفت: کسب مدال طلا در دومین روز از بازی های المپیک و درج نام غرور انگیز ایران در ابتدای آغاز المپیک در لیست توزیع مدال ها، ارزش افزوده کار فروغی در المپیک بود و این موضوع زمانی هیجان انگیزتر شد که در دومین روز از بازی های المپیک، آمریکای پر مدعا از کسب مدال باز ماند و نام ایران در بین کشورهای صاحب مدال زیبنده چشم ها شد.

وی با بیان اینکه در ادوار مختلف المپیک بعضا تا اواسط بازی ها خبری از کسب مدال و نام ایران در فهرست توزیع مدال ها نبود، گفت: طلای فروغی ضمن اینکه بار روانی و استرس را از سایر ورزشکاران و قهرمانان کشور حاضر در المپیک گرفت، بلکه  برای سایر قهرمانان روحیه بخش نیز شد تا در ادامه بازی ها با افتخارآفرینی های خود، رتبه ایران در فهرست توزیع مدال ها را ارتقا دهند.

قهرمان اسبق جهان اعتماد به نفس را از ویژگی های بارز  فروغی، این پهلوان ایرانی در رقابت های المپیک نام برد و گفت: این موفقیت در شرایطی حاصل شد که قهرمان ما بدور از حاشیه سازی ها و با امکانات محدود اما با توکل به خداوند متعال به المپیک رفت و با توسل به ائمه اطهار(ع) شگفتی ساز تاریخی را برای ایران در بازی های المپیک رقم زد.

وی به سجده شکر فروغی بعد کسب عنوان قهرمانی نیز اشاره کرد و گفت: خضوع و خشوع فروغی و سجده شکر وی به درگاه الهی در کنار ادای احترام به پرچم کشورمان که در واقع ادای احترام به شهدای ایران اسلامی بود، بهترین الگو برای جوانانی است که سودای کسب قهرمانی در آوردگاهی چون المپیک دارند.

احمدی در ادامه سخنان خود با انتقاد از مسئولان کشور به ویژه وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر به استعدادیابی ها توجه می شد، مسلما جواد فروغی دومین و یا حتی سومین المپیک خود را تجربه می کرد و در این مدت نام ایران بارها در میادین مختلف جهانی در رشته تیراندازی به چشم می خورد.

وی عدم توجه به قهرمانان و نام آوران ادوار مختلف المپیک را یادآور شد و گفت: اگر در کنار استعدادیابی و قهرمان پروری، به قهرمانان داری نیز توجه شود، مسلما نتایج درخشان تری  برای کشور به بار خواهد آورد.

این مربی تکواندو به آرزوی دیرینه خود، یعنی حضور در المپیک اشاره کرد و گفت: عزت آفرینی فروغی با آن روحیه ستودنی و خضوع در برابر پروردگار یک عمر حسرت من برای حضور در المپیک را از بین برد  چرا که با دیدن صحنه های افتخارآفرینی فروغی که پیش از این نیز در کسوت مدافع سلامت، ایثار و از خودگذشتگی خود را به اثبات رسانده بود، ارزوهای من را نیز برآورده کرد.

وی به شرایط و زمینه های قهرمان پروری در کشور نیز اشاره کرد و گفت: اگر مسئولین ورزشی در کنار خانواده ها دست به دست هم بدهند، قطعا با کسب استعدادهای جوانان کشور و تقویت آنها ضمن پشتوانه سازی برای تیم های ملی در رشته های گوناگون ، آسیب های اجتماعی نیز بصورت چشمگیر کاهش یافته و فرهنگ ناب و اصیل ایرانی دوباره به زندگی ها باز خواهد گشت، چراکه روحیه پهلوانی ریشه در فرهنگ اصیل این آب و خاک دارد و قهرمانان ما بارها در صحنه های جهانی، فرهنگ ایرانی و خلق و خوی پهلوانی خود را به جهانیان نشان دادند.

احمدی برنامه ریزی برای تثبیت جایگاه اجتماعی قهرمانان ملی در میادین مختلف جهانی و المپیک را خواستار شد و گفت: تنها در صورتی قهرمانان ورزشی ما به مسیر خود ادامه داده و جاودانه خواهد ماند که زمینه های ماندگاری آنان در کشور توسط مسئولین فراهم شود و الا در دنیای کنونی که همه مردم درگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند حفظ قهرمانان با وعده و وعیدهای توخالی مشکل است.

وی  عدم حضور قهرمانان اردبیلی در آوردگاه المپیک را نیز یاداور شد و گفت: عدم توجه به نام آوران ورزش استان و فراهم نگردن شرایط لازم برای کشف استعدادهای ناب و قهرمان پروری از جمله عواملی است که شاهد حضور قهرمانان اردبیلی در المپیک نیستیم.

این مربی تکواندو قهرمانی های پازاج و رضازاده در ادوار المپیک را یاداور شد و گفت: اگر بخواهیم المپیک دوباره شاهد حضور قهرمانان بزرگ اردبیل باشد باید روی جوانانمان سرمایه گذاری کنیم و با حفظ پیشکسوتانمان همچون دایی آنها را به الگوهای جاویدان برای ورزشکاران استان تبدیل کنیم تا نام اردبیل با قهرمانان و پهلوانان خود در جهان طنین انداز شود.

احمدی در پایان سخنان خود به ناکامی های تکواندو در المپیک نیز اشاره کرد و گفت: دلیل اصلی این ناکامی عدم حضور قهرمانان سابق المپیک در کنار جوانان جویای نام و عنوان بود چراکه نَفس حضور مدال آوران سابق تکواندوی ادوار المپیک در کنار تیم ملی می توانست ضمن انتقال تجربیات میدانی، موجب تقویت اعتماد به نفس تکواندوکاران شده و آنها با روحیه و توان جنگندگی مضاعف در مسابقات حاضر می شدند.

 

گفتگو: مهدی جدی

 

انتهای پیام/ج