پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴

همایش گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن در اردبیل + عکس

همایش گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن با حضور جمعی از مسئولان استانی و نظامی همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی ویژه کرونا در اردبیل برگزار شد.

به گزارش ابصارخبر، همایش گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن با حضور آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان نظامی و آزادگان سرافراز  در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

یاسر شاهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در این مراسم به تبیین نقش آزادگان در حراست از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران اسارت پرداخت و گفت:آزادگان در دوران اسارت در واقع با تبعیت از فرمان امام خمینی(ره) ولایت پذیری خود را به اثبات رسانده  و عزتمندانه و شرافتمندانه دوران اسارت را با موفقیت سپری کردند.

وی با بیان اینکه امروز مدیون آزادگان سرافراز هستیم گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره آزادگان گرانقدر و تکریم این عزیزان وظفه عمومی است.

سردار غلام عسگر کریمیان دبیر ستاد برگزاری کنگره شهدای استان اردبیل نیز در این مراسم به تبیین ویژگی های آزادگان پرداخت و گفت: آزادگان در واقع سفیران انقلاب اسلامی در دوران اسارت بودند چراکه در این دوران سخت و طاقت فرسا توانستند سرباز ولایت بودن خود را به اثبات رسانده  و در شأن انقلاب اسلامی رفتار کنند.

وی خواستار استخراج گنجینه های نهفته در وجود آزادگان و انتقال انها به نسل های آینده انقلاب اسلامی شد و گفت: این کار ارزشمند برای جلوگیری از گسست نسل ها و فرهنگ ها الزامی است.

در ادامه این همایش ضمن رونمایی از کتاب سرگذشت اسیر جوان مجموعه خاطرات محمد تقی باقری از آزادگان سرافراز اردبیل، حسین زاده از ازادگان ارتشی  و سید جمال ستاره دان از ازادگان بسیجی اردبیل به روایتگری از دوران اسارت پرداختند.

 

انتهای پیام/ج