پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
امام جمعه پارس آباد:

لزوم اصلاح بانکداری در کشور/دوران مدیران پشت میز نشین تمام شده است

امام جمعه شهرستان پارس آباد گفت:برخی از قوانین و ضوابط بانکداری در کشور باید اصلاح شود و بانک های کشور باید بسترساز توسعه تولید و اشتغال در جامعه باشند.

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در خطبه های نماز جمعه شهرستان پارس آباد که در فضای باز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد،اظهار کرد:برخی از قوانین و ضوابط بانکداری در کشور مطابق با قوانین بانکداری اسلامی نیست و باید ضوابط و غیر اسلامی حاکم بر بانک ها که سرطان اقتصاد کشور هستند اصلاح شوند.

وی بیان کرد:اصلاح بانکداری کشور از دغدغه های مراجع عظام تقلید نیز می باشد که متاسفانه شایستگی های لازم در وام دهی،دریافت کارمزد و دیرکردهای اضافی و سخت گیری های غیرضرور و مازاد از مشکلات امروز مردم در بانک هاست.

امام جمعه شهرستان پارس آباد با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار و قوانین بانکی، تصریح کرد:بانک های کشور نباید به دنبال بنگاه داری برای خود باشند بلکه باید دنبال رونق تولید و اشتغال در کشور باشند.

باقری بنابی با اشاره به مشکلات راه های روستایی و بین شهری،افزود:مسئولان ذیربط شهرستانی و استانی باید توجه ویژه به توسعه راه های روستایی و بین شهری شهرستان پارس آباد داشته باشند و انشالله به زود شاهد افتتاح محور پارس آباد_سربند باشیم و ادامه مسیر نیز تا اردبیل با قوت تداوم داشته باشد.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت،گفت:سطح زندگی مسئولان باید با سطح زندگی اغلب مردم به خصوص قشر متوسط و پایین جامعه،مساوی باشد.

خطیب نمازجمعه شهرستان پارس آباد بیان کرد:باید در مصرف آب و برق صرفه جویی لازم صورت بگیرد و کشاورزان منطقه نیز در مصرف آب رعایت اصل صرفه جویی را در اولویت قرار دهند و مدیران آب منطقه نیز به دنبال مدیریت،نظارت و تقسیم عادلانه آب کشاورزان باشند.

باقری بنابی با بیان اینکه دوران مدیران پشت میز نشین تمام شده است،تصریح کرد:مدیران باید به صورت میدانی در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار گیرند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت تقوای الهی،گفت:مسئولان و مدیران در قبال رعایت تقوای الهی مسئولیتی سنگین تر از سایرین بر عهده دارند و باید در همه حال خداوند متعال را ناظر بر اعمال خود بدانند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد افزود:یاد مرگ و قیامت از مهم ترین نصیحت های اخلاقی برای انسان هاست و انسان نباید با دل بستن به زر و زیورهای دنیایی،مرگ و قیامت را فراموش کند.

وی بیان کرد:بنا به خطبه ۱۹۳ نهج البلاغه فرد متقی و مومن باید در عین عالم بودن صبور بوده و در عین غنی بودن نیز صرفه جویی لازم در مصارف خود داشته باشد.

باقری بنابی تصریح کرد:نباید برنامه های فرهنگی مورد غفلت قرار گیرد و باید از درآمدهای منطقه نیز در توسعه برنامه های فرهنگی و قرآنی نیز استفاده شود و درآمدهای شهرستان صرف توسعه هم جانبه خود منطقه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/ج