پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشگین شهر:

جشنواره تئاتر مشگین شهر احیا می شود/ تئاتر مؤثرترین هنر در پویایی و توسعه فرهنگ جامعه است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشگین شهر لزوم احیای جشنواره های تئاتر در شهرستان مشگین شهر را یادآور شد و گفت: با ایجاد شورای نظارت در نمایش روند اجرای برنامه های هنری در این شهرستان تسهیل خواهد شد.

به گزارش ابصارخبر، محمد جعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشگین شهر  به تشریح وضعیت هنرهای نمایشی این شهرستان پرداخت و گفت: هنر نمایش بعنوان مادر تمامی هنرها  کارکردهای مختلف و تاثیرگذاری در جامعه دارد چراکه هنر تئاتر  با نوآوری و خلاقیت بر اساس نیازهای امروز جامعه می تواند در پویایی و توسعه فرهنگ در کنار کاهش آسیب های اجتماعی موثر  واقع شود.

وی با بیان اینکه تئاتر شهرستان مشگین شهر به شدت تضعیف شده است، گفت: تاکنون تنها 5 دوره جشنواره تئاتر در این شهرستان آن هم در فاصله زمانی سالهای 82 تا 88 برگزار شده و بعد از آن تاریخ هیچگونه جشنواره ای در این راستا در مشگین شهر برگزار نشده است.

جعفری لزوم احیای جشنواره های تئاتر در شهرستان مشگین شهر را متذکر شد و گفت: این موضوع مهم در سفر پیش روی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مطالبه مهم و اصلی هنرمندان مشگین شهر مطرح و پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به تلاش های بسیج هنرمندان در تعالی هنرهای مختلف به ویژه هنرهای نمایشی در مشگین شهر اشاره کرد و گفت: در چندسال اخیر به همت بسیج هنرمندان شهرستان  5 گروه نمایشی مجوزدار با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد مشگین شهر ایجاد شده و فعالیت می کند.

جعفری ایجاد شورای نظارت در نمایش را یکی دیگر از مطالبات هنرمندان مشگین شهر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: با ایجاد این شورا روند برگزاری برنامه های هنری در شهرستان تسهیل خواهد شد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشگین شهر در پایان سخنان خود از برگزاری جشنواره موسیقی استان در این شهرستان خبرداد و گفت: جشنواره موسیقی استان اردبیل با حضور هنرمندان و اساتید عرصه موسیقی در دهه اول آبان ماه در مشگین شهر برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ج