پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
در هفتمین کنفرانس بین المللی فناوری و مدیریت انرژی مطرح شد؛

نیازهای جدید در حوزه آب، انرژی، امروز به چالش جهانی تبدیل شده است/ دریافت ۶۰۰ مقاله در حوزه فناوری و مدیریت انرژی

رئیس هفتمین کنفرانس بین المللی فناوری و مدیریت انرژی بابیان اینکه ایران دهمین کشور مصرف کننده انرژی در جهان است گفت: در راستای توسعه پایدار، کشورها نیازمند برنامه ریزی، مدیریت و ارتقای صحیح فناوری برای حوزه انرژی هستند.

به گزارش ابصارخبر، ظهر امروز هفتمین کنفرانس بین المللی فناوری و مدیریت انرژی با سخنرانیدکتر کاظم زارع و دکتر غلامحسین نجفی به عنوان پژوهشگران برتر انرژی کشوربه صورت مجازی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 ارسال بیش از ۶۰۰ مقاله به کنفرانسبین المللی فناوری و مدیریت انرژی 

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این کنفرانس به فعالیت های علمی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: ارسال بیش از ۶۰۰ مقاله به کنفرانسبین المللی فناوری و مدیریت انرژی نشان از استقبال پژوهشگران و همچنین دغدغه آنها در زمینه فناوری و مدیریت انرژی است.

وی در ادامه سخنان خود به افزایش جمعیت و نیازهای جدید در حوزه آب، انرژی اشاره کرد و گفت:  این نیازها به چالشی در جهان تبدیل شده است.

حبیبی  با بیان اینکه آب، هوا، خاک و آلودگی های آنها به یک بحران تبدیل شده است،گفت: برگزاری چنین کنفرانس هایی کار ارزشمندی است و باید بتوانیم از خروجی های این چنین همایش هایی در زمینه استفاده از علوم و فناوری های نوین در حوزه انرژی های تجدیدپذیر استفاده کنیم.

۲ درصد انرژی جهان در ایران مصرف می شود
حسین شایقی عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس هفتمین کنفرانس بین المللی فناوری و مدیریت انرژی هم گفت: در راستای توسعه پایدار، کشورها نیازمند برنامه ریزی، مدیریت و ارتقای صحیح فناوری برای حوزه انرژی هستند.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور یک درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهد اما حدود ۲ درصد انرژی جهان در ایران مصرف می شود، ادامه داد: کشور ما دهمین کشور مصرف کننده انرژی در جهان است.
عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس هفتمین کنفرانس بین المللی فناوری و مدیریت انرژی ادامه داد: کشور ما در تولید دی اکسید کربن ششمین کشور جهان است و سرانه مصرف گاز ما حدود ۲.۵ برابر سرانه مصرف کشورهای توسعه یافته است.

شایقی با بیان اینکه این کنفرانس فرصت مناسبی است که برای بررسی چالش های موجود در حوزه فناوری و مدیریت انرژی است، تصریح کرد: ۶۲۰ مقاله به این کنفرانس ارسال شده بود که ۵۰۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

 رئیس هفتمین کنفرانس بین المللی فناوری و مدیریت انرژی ادامه داد: بیش از ۱۵ دانشگاه کشور و چندین دانشگاه جهان در برگزاری این کنفرانس مشارکت داشتند و در این همایش پژوهشگران برتر حوزه انرژی کشور، رساله ها، پایان نامه ها و پروژه های برتر حوزه انرژی و مقالات برتر ارائه شده معرفی می شوند.

 تمدن بشری در حال گذار از انرژی فسیلی به انرژی تجدید پذیر است
عبدالصاحب ارجمند مدیرکل دفتر راهبردی و نظارت و انتقال و توزیع برق وزارت نیرو هم در ارتباط مجازی با کنفرانس گفت: در حال حاضر دوران سرنوشت سازی برای تمدن بشری به دلیل گذار از انرژی فسیلی به انرژی تجدید پذیر است.

وی با بیان اینکه بر اساس شاخص ها، رتبه آمادگی ایران برای گذار انرژی ۱۰۱ از بین ۱۱۵ کشور بوده است، ادامه داد: بیش از ۲ درصد انرژی جهان در ایران مصرف می شود و شدت انرژی ایران نسبت به دنیا ۲ برابر و نسبت به کشورهای توسعه یافته ۴ برابر است.

مدیرکل دفتر راهبردی و نظارت و انتقال و توزیع برق وزارت نیرو اضافه کرد: برای عبور از مرحله گذار باید تغییر آرایش دهیم و باید در زمینه رویکردها و پارادایم ها تغییراتی انجام دهیم.

صنعت برق، صنعت زیرساختی و استراتژیک است
 حسین قدیمی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل هم گفت: هر درجه افزایش دما، هزار و ۵۰۰ مگاوات مصرف برق را افزایش می دهد.
وی با بیان اینکه در پیک مصرف در بیشترین دما، مصرف استان اردبیل ۴۵۰ مگاوات است، ادامه داد: صنعت برق، صنعت زیرساختی و استراتژیک است.

لزوم فرهنگسازی مصرف انرژی در کشور
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حسنی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: مصرف انرژی در کشور ما نیاز به فرهنگ سازی دارد و اگر بحث صرفه جویی ترویج پیدا نکند، هر چقدر تولید کنیم باز هم کم می آوریم.

وی با بیان اینکه میزان مصرف انرژی در کشور ما نسبت به دنیا بالا است، اضافه کرد: باید روی انرژی تجدید پذیر و خورشیدی برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرد.

یادآور می شود در این کنفرانس دکتر کاظم زارع و دکتر غلامحسین نجفی به عنوان پژوهشگران برتر انرژی کشور، رساله دکتر مهدی ذوالفقاری به عنوان رساله برتر، پایان نامه مهندس علی سیفی قهرمانلو به عنوان پایان نامه برتر و پروژه کارشناسی مهندس فاطمه اسماعیلی پروژه برتر کارشناسی انتخاب شدند.

 

انتهای پیام/ج