پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل:

اعطای تسهیلات کم بهره برای طرح‌های استراتژیک محور روستایی

سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل گفت: تسهیلات کم بهره برای طرح‌های استراتژیک محور روستایی، هر روستا یک محصول و صندوق های خرد محلی زنان روستایی پرداخت می شود.

طهماسب فرهنگ در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز، اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل در راستای اشتغال زایی و حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک و کار آفرینان در قالب طرح‌های استراتژیک محور شامل روستای بدون بیکار، هر روستا یک محصول و صندوق‌های خرد محلی زنان روستایی با پرداخت تسهیلات کم بهره حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح روستای بدون بیکار در روستاهای سوها نمین و موییل مشگین شهر، افزود: از ابتدای طرح حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل منابع مشترک صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه ملی، یک هزار و 313  فقره تسهیلات روستایی با مبلغ 98 میلیارد تومان و ب ایجاد اشتغال مستقیم برای  2 هزار و 79 نفر، پرداخت شده است.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل گفت: این صندوق در راستای اشتغالزایی و رفع بیکاری فعالیت کرده و دانش آموختگان، کارآفرینان و طرح های منجر به اشتغال زایی همسو طرح‌های استراتژیک محور ذکر شده، در سطح استان حمایت های لازم را انجام می‌هد.

فرهنگ با بیان اینکه این طرح های روستای بدون بیکار، هر روستا یک محصول و صندوق‌های خرد محلی زنان روستایی از سال 96 شروع شده است، تصریح کرد: اهالی روستاهای استان جهت بهره مندی از این تسهیلات می توانند با همراهی دهیاران و شوراهای روستا در سامانه کارا ثبت نام کرده و از طریق دستگاه‌های مرتبط با طرح هایشان هماهنگی های لازم را انجام داده و از وام های کم بهره قرض الحسنه 4 و 6 درصدی صندوق بهره مند شوند.

خبرنگار: شاهین فرزانه

انتهای پیام/ج